Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omat kummit pakko kutsua häihin?

Vierailija
26.05.2010 |

ollaan jo kutsut laitettu postiin ja päätetty näin ollen ketä tulee. tänään tuli kuitenkin oman äitini kanssa puhetta kutsutuista ja kysyi olenko kutsunut kummitätini. sanoin etten ole. äitini oli sitä mieltä että tietenkin pitää kutsua kun onhan hän kuitenkin kummitätini. taisi itse enemmän loukkaantua kuin tämä kummitäti etenkään kun kummitäti ei edes tiedä juhlista.

taustaa...olemme jo 30v pariskunta jolla lapsia, tämä kummitäti on isäni puolelta joista kenekään kanssa en ole ollut yhteydessä yli 10v isäni kuoleman jälkeen. tietävät kyllä että olen maistraatissa naimisiin mennyt mutta ei muuta. haluamme pitää alle 60 henkilön häät joten vieraslistaa oli raakattava todella roimasti muutenkin. tuntuu että jos kutsun kummitätini ainoastaan isän puolelta niin sitten olisi kutsuttava muitakin ja vieraslista paisuisi.

no päätöksen olen jo tehnyt mutta alkoi mietityttämään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole mitään yhteyttä pitänyt omiin kummeihin rippikoulun jälkeen, joten en todella olisi edes ajatellut kutsua heitä häihini. Vaikka sukua ovatkin.

Vierailija
2/5 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään velvoita muita kutsumaan, helppoa sanoa että kun on kummi niin siksi kutsuttu. Kyllä meidän häissä oli molempien kummit vaikkei tekemisissä oikeastaan olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen pari saa kutsua omiin häihinsä ne ihmiset ketkä haluavat. Eikä kenenkään tarvitse loukkaantua, jos jää ilman kutsua. Häät ovat TEIDÄN juhla eikä vieraiden/sukulaisten/ystävien.

Itse en haluaisi omiin häihini kutsua yhtään sukulaisia, sillä en ole tekemisissä kenenkään heidän kanssa.

Ihanaa hääjuhlaa teille läheisimpien ihmisten kanssa!! :)

Vierailija
4/5 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielummin jätä kutsumatta kuin kutsu vain sen takia että on kummi.

Itse nimittäin sain juuri viime viikolla kutsun kummilapseni häihin ja loukkaannuin enemmän kutsusta kuin olisin loukkaantunut kutsumattomuudesta (jos esim tietäisin että pienet häät). Kutsu nimittäin oli osoitettu perheestämme vain minulle (=kummi) ja toiselle lapsellemme (=hääparin kummilapsi) mutta mieheni ja toinen lapseni eivät ole tervetulleita! Olin aina pöyristynyt enkä vielä tiedä menemmekö. Minusta perhejuhlaan menemmen perheenä, nyt tuntuu tosiaan siltä että meidän on vain pakkokutsuttu kummistatuksen takia.

Vierailija
5/5 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiittää vastauksista. jokainen tekee muten tykkää. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän