Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihuus ei kuulkaa välttämättä ole aina mukava juttu:(

Vierailija
26.05.2010 |

Olen aina ollut tosi laiha ja syynä on imeytymishäiriö sekä osaltaan varmaan perimä, olemme kaikki laihoja läpipaskoja. Monta kertaa viikossa kuulen näitä hyvähän sun on kun olet noin laiha-kommentteja..no ei se ole niin mukavaa! Olen 168cm pitkä ja painan normaalisti 48kg, pari viikkoa sitten olin vatsataudissa ja painan sen jäljiltä 45kg. Kuvitelkaapa miltä luukasalta näytän:( painoa on tosi vaikea saada ylös, nytkin olen juonut apteekin ravinnejuomia normaaliruokien lisäksi, syönyt runsaasti tuhtia ruokaa jne. enkä meinaa saada painoa takaisin, olo on heikko ja väsynyt kuten aina vaikka syön lääkärin määräyksestä hevosen annoksia vitamiineja ja ravintolisiä. Imetykset on pitäneet lopettaa parin kuukauden jälkeen kun paino on laskenut kamalasti. Mitään syömishäiriötä ei ole, tosin ruuasta en enää niin nauti kun aina pitää syödä ihan kamalasti että paino pysyy. Esim. tänään olen syönyt munakasaamiaisen, ison satsin perunoita jauhelihasoossilla, ravinnejuoman 500kcal, 3 tuplapatukkaa, jäätelön, kalkkunapihvin ja fetasalaattia, 4rkl öljyä, turkkilaista jugurttia muromyslillä..ja silti en meinaa saada painoa takaisin. Ei ole mukavaa, silti työkavereiden mielestä olen onnenpekka kun voin ahtaa jäätelöä lihomatta:(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tapaan ihmisen joka on tismalleen samoissa mitoissa kuin mina!! Mulle tuo 45kg on ihan normi paino, alimmillaan olin imetyksen jalkeen 42kg.

Tammostahan tama on... ymmarran kylla. Minkas teet.. syon jos huvittaa, en silti mitenkaan yrita ahtaa mitaan ylimaaraisia aterioita tai noita ravintojuomia, koska se on ihan se ja sama. En liho kuitenkaan.

Vierailija
2/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osataan tuoijottaa vain sitä omaa napaa ja kadehtia muita ihmisiä, kun "niillä on niin helppoa" tai yleensäkin kaikki muka paremmin.

Eihän tuollainen laihuus todellakan ole mukavaa, aivan verrattavissa ylipainoon.

Kaikkein parasta olisi olla siinä kultaisella keskitiellä, jossa ruokaa ei tarttisi miettiä liikaa eikä se täyttäisi elämää mitenkään liian korostuneella tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiheliini ja tyytyväinen. Tosin lihoisinkin kyllä, jos ahtaisin kauheasti ruokaa, mutta en kovin helposti kuitenkaan ja imetys tosiaan meinas ajaa painon vähän liiankin alhaalle, mutta silti imetin monta vuotta.

Vierailija
4/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tapaan ihmisen joka on tismalleen samoissa mitoissa kuin mina!! Mulle tuo 45kg on ihan normi paino, alimmillaan olin imetyksen jalkeen 42kg.

Tammostahan tama on... ymmarran kylla. Minkas teet.. syon jos huvittaa, en silti mitenkaan yrita ahtaa mitaan ylimaaraisia aterioita tai noita ravintojuomia, koska se on ihan se ja sama. En liho kuitenkaan.

Etta kaikkein onnellisimmillani olen kun voin unohtaa oman ulkonakoni. Eipa kylla koskaan silti kauaa mene kun joku ystavallinen kanssaihminen katsoo asiakseen todeta jotain:" Olet kylla niin laiha etta pahaa tekee." tms. Siksi en nykyisin kay enaa missaan. Kaupassa ja muissa pakollisissa paikoissa...kun on pakko.

Vierailija
5/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä ja syödä että paino pysyy, heti jos jätän extrat pois se putoaa liki kilon viikossa. Ja tosiaan nyt tämä 3kg painonpudotus tuntuu heti heikompana olona. Olen aikuisiällä painanut alimmillani ekan imetyksen jäljiltä 40,5kg ja se oli kamalaa, enimmillään 49kg johon tahtoisin takaisin. T.ap

Vierailija
6/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihavuus on helppoa poistaa, mutta sitten kun laiha kertoo ettei liho millään(tai vaikeasti kuten ap:lla) niin av-mammalla menee sormi suuhun...

Vierailija
7/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietipä että sinä "sentään" saat niitä ihailevia kommentteja ja "hyvähän sun on kun..."

, mutta mieti jos kaiken noiden muiden ongelmien (jatkuva syömisten ajattelu, oma murehtiminen painosta jne) lisäksi kuulisitkin "karmee miltä sä näytät" tai "ootko ajatellut laihduttaa" tai ihan vaan "sotanorsu!!" tai silmien pyörittelyä ja nauramista päin naamaa/seläntakana...

Vierailija
8/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kyllä huomautella laihuudestani.

Vierailija
9/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos on tosi laiha ja ei muotoja(tissejä eikä persettä) ja oikeasti on laiha. Kokemusta on.

Vierailija
10/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Viimeksi mut haukuttiin hulluksi täällä kun tein aloituksen miten saisin lisää painoa.

Vierailija
11/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisessa ei ole mitään katselemista.

Vierailija
12/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietipä että sinä "sentään" saat niitä ihailevia kommentteja ja "hyvähän sun on kun..."

, mutta mieti jos kaiken noiden muiden ongelmien (jatkuva syömisten ajattelu, oma murehtiminen painosta jne) lisäksi kuulisitkin "karmee miltä sä näytät" tai "ootko ajatellut laihduttaa" tai ihan vaan "sotanorsu!!" tai silmien pyörittelyä ja nauramista päin naamaa/seläntakana...

Siis mina olen tuo toinen 167cm 45kg oleva. Ja ihan tosiaan... ainakaan mina en ole saanut mitaan ihailevia kommentteja. Viimeisen vuoden aikana olen kaynyt nelja kertaa ulkona teatterissa, ravintolassa tms. ja joka kerta on joku taysin vieras ihminen tullut pitamaan minulle jotain anoreksiasaarnaa tms. Pikkujouluissa pomon vaimo sanoi etta muistahan nyt syoda kun olet niin laiha etta pahaa tekee. Ja kun on vuosikaudet kuunnellut noita kauhisteluja, niin itsetunto on kylla aivan olematon.

Vierailija
13/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jonkin aineenvaihdunta- tai imeytymishäiriön mahdollisuus on hyvä selvittää, esim. keliakian ym mahdollisuus. Muuten ei auta kuin syödä tarpeeksi hiilareita ja rasvaa ja lisäravinteita purkista. Lisäksi pitäisi syödä usein ja säännöllisesti pieniä aterioita, eli vähän samalla tavalla kuin laihduttajankin.

Vierailija
14/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

170/50 ehkä jollekin ihan ok, mutta minulle liian laiha. näytän vanhemmalta mitä olen...se veetuttaa kaikista eniten. Näytän niin kuivalta ja kalpealta. ei vaan kiloja tule, ihan sama mitä syön. Ja syön paljon enemmän herkkuja kuin moni kaverini joka joutuu tekemään töitä painonsa eteen.

epäreilua, toiset saa pitää karkkipäivän kerta viikkoon ja silloinkin syödä rajoitetun määrän että paino pysyisi kurissa, minä voin vetää rauhassa joka päivä suklaalevyn, mitään ei näy..

Vierailija
15/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotkos ap niistä apteekin ravinnejuomista? Lapseni 5 v on todella laiha, kaikki imeytymis ym. häiriöt on suljettu pois kokein. Saisiko tuollaista juomaa antaa lapselle? Saan lääkärissä käynneissä haukut joka kerran kun en muka anna lapselleni ruokaa.

Vierailija
16/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

175cm mies ja painan 54..Voitte vaan kuvitella millaiaselta luukasalta MINÄ näytän..

Vierailija
17/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en sentään nykyään kovin usein kuule mitään kritiikkiä ulkonäöstäni, mutta kirous tämä laihuus on. Muka saa syödä, mitä huvittaa - ei tasan saa! Pitää koko ajan katsoa kellosta, milloin pitää syödä ja optimoida ruoan energiasisältö ja lisäksi syödä vielä senkin jälkeen, kun on kylläinen. Yök!

Ja sitten tulee joku haukkumaan anorektikoksi. Eikä sekään kovin mukavalta tunnu, kun ihmiset kahdehtivat, vaikka sitten vain ihailevaan äänensävyyn. Yleensä en kuitenkaan jaksa oikaista, koska sieltä 99 % kerroista tulee iloinen hihkaisu "Syö enemmän!". Joo-o, sehän ei olekaan koskaan tullut itselle mieleen...

Olen monesti jättänyt suklaan (jota syön päivittäin) pois, jotta ruokavalioni olisi terveellisempi. Mutta aina on paino pudonnut noin kilon viikossa ja on väsyttänyt, joten se on ollut pakko ottaa takaisin. Tässä siis hankin itselleni 2-tyypin diabetestä, koska vaihtoehto on jonnekin BMI 17:n taakse laihtuminen.

Mitat ovat 180 cm ja tänä aamuna huikeat 62,6 kg! Pitkään junnasin vajaassa 60:ssä, mutta nyt on vähän onneksi pompsahtanut. :) On taas, mitä laihtua flunssan/mahataudin aikana...

Vierailija
18/23 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikatoiminnassa on tuon kaltaista ongelmaa, on myös periytyvä (viittasit laihoihin sukulaisiisi).

Vierailija
19/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut tosi laiha ja syynä on imeytymishäiriö sekä osaltaan varmaan perimä, olemme kaikki laihoja läpipaskoja. Monta kertaa viikossa kuulen näitä hyvähän sun on kun olet noin laiha-kommentteja..no ei se ole niin mukavaa! Olen 168cm pitkä ja painan normaalisti 48kg, pari viikkoa sitten olin vatsataudissa ja painan sen jäljiltä 45kg. Kuvitelkaapa miltä luukasalta näytän:( painoa on tosi vaikea saada ylös, nytkin olen juonut apteekin ravinnejuomia normaaliruokien lisäksi, syönyt runsaasti tuhtia ruokaa jne. enkä meinaa saada painoa takaisin, olo on heikko ja väsynyt kuten aina vaikka syön lääkärin määräyksestä hevosen annoksia vitamiineja ja ravintolisiä. Imetykset on pitäneet lopettaa parin kuukauden jälkeen kun paino on laskenut kamalasti. Mitään syömishäiriötä ei ole, tosin ruuasta en enää niin nauti kun aina pitää syödä ihan kamalasti että paino pysyy. Esim. tänään olen syönyt munakasaamiaisen, ison satsin perunoita jauhelihasoossilla, ravinnejuoman 500kcal, 3 tuplapatukkaa, jäätelön, kalkkunapihvin ja fetasalaattia, 4rkl öljyä, turkkilaista jugurttia muromyslillä..ja silti en meinaa saada painoa takaisin. Ei ole mukavaa, silti työkavereiden mielestä olen onnenpekka kun voin ahtaa jäätelöä lihomatta:(

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Itsekkin aina ollut laiha ja saanut kärsiä siitä. 162 cm ja 45 kg. Ihmiset tuojottavat, epäilevät onko syömishäiriö ja toitottavat että sulla on helppoa kun oot noin hoikka ja paskat.Odotin että paino nousisi kun syön paljon mutta ei se auta. Mutta ollaampahan simpsakoita vanhempana.

Vierailija
20/23 |
14.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka söin mitä... Nyt onneksi aineenvaihdunta hidastunut, ja paino normaali :) En toisaalta liiku paljon.. Mutta aineenvaihdunta kiihtyy helposti, heti jos rupean urheilemaan/liikkumaan päivittäin pitää syödä lähes kaksinkertaisia annoksia että paino pysyy samana.