Onko Rukan sadeasu aikuisella jotenkin nolo tai jotain?
Kun mulla on sadeasuna ihan vaan vanhahko Rukan sadetakki ja sadehousut ja nokia kumpparit, joita oon käyttänyt niin tihkussa kuin kaatosateessakin. Nyt äsken ekaa kertaa kuulin, kun pari tuttua kommentoi (no ihan leikkimielellä, mutta kuitenkin), että mites sä tollasta "kurapukua" viittit käyttää, kun tyylikkäitä vedenpitäviä ulkoiluasuja on marketit pullollaan, eikä maksakaan paljoa? Kyllä tuo mulle ihan hyvin kelpaa jatkossakin, mutta olenko muka ainoa, joka käyttää? En ole edes kiinnittänyt huomiota, minkälaisia sadeasuja muilla on.
Kommentit (51)
Minulla on Rukan punainen sadeasu ja myös GoreTex-asu. Pidän kumpaakin. Ei tulisi mieleenkään kommentoida, etteikö sadeasu olisi sopiva.
Sadevaatteet ovat sadetta varten!
Kukaan ei ole ikään kommentoinut mitään eikä mun mielestä ole syytäkään..
Noloa on ennemmin se, että aikuinen ihminen miettii tällaisia. Kannattaa varmaan satsata itsetuntopuoleen GoreTexia enemmän.
Paremmin se rukka sitä vettä oikeassa sateessa pitää kuin ne iholle liimautuvat goretexit.
Noloa on ennemmin se, että aikuinen ihminen miettii tällaisia. Kannattaa varmaan satsata itsetuntopuoleen GoreTexia enemmän.
No anteeks että kysyin.
Minulla on Saksan armeijan ylijäämä goretex sadeasu, tarjouksesta sain alta kolmenkympin. Ei ole nihkeän hikinen vaan hikoilut pääsee läpi mutta sadevesi jää ulkopuolelle
se on kamalan hiostava kuin paksu kokokovartalokortsu. Nykyiset yhtä hyvin vettäpitävät sadeasut ovat paljon mukavampaa matskua samalla rahalla
mää käytän joka päivä rukan sadevaatteita. en tiiä miks, mut mää rakastan sadevaatteita. oon ollu parina päivänä rännin alla suihkussa huvin vuoks
nolompaa on kastua. Tässä kerrankin vastaan tuli naispyöräilijä rankkasateessa päällänsä Haltin ulkoilupuku eikä tietoakaan kuravaatteista. Mahtoi kastua kunnolla.
sadeasuun vaikka sataisi kaatamalla. Luulisi että aikuinen osaa pukeutua sään mukaan.
viikon sateessa, gore-texin sateenpitävyys ei ole ollenkaan samaa luokkaa.
mä käytän yleensä kanssa pitkää sadetakkia jossain leikkipuistossa tms. SIllä pysyy kuivana, on mulla sadehousutkin.
On myös gore-vaatteet, mutta niitä käytän urheillessa.
ja jalassa on nokian kumisaappaat. Töihinkin kuljen sateella kumppareissa. Kyllä tuo kunnon sadeasu vaan on kätevä, kun koiran kanssa lähtee sateeseen.
Tuollaista gore-tex asua ei mulla edes ole, kun en ole raskinut investoida sellaiseen. Pikkusateen kestävä takki kyllä löytyy.
Mulla on siis takki ja housut ja on tosi hyvät! Kumpparitkin löytyy, ei tosin taida olla Kontiot.
Kyllä kunnon sateella toi sade asu on vaan parempi. Lasten kanssa ulkoillessa tarvii kyllä itsekkin monesti sitä kurapukua.
Töissä päiväkodissa olen huomannut että kyllä ne kalliimmatkin goretexit kuluu parissa vuodessa niin että eivät pidä kunnolla vettä enään tai uutenakaan useamman tunnin ulkoilua kaatosateessa. Joten mielellään vähän säästelenkin sitä gorepukua niihin yllättäviin tihkuihin, työmatkoille jotka kuljen pyörällä,ja muuhun liikkumiseen huonolla säällä. Kun ei lastenhoitajan palkalla oo varaa ostaa kallista ulkoilupukua joka vuosi.
Musta sään mukainen pukeutuminen ei oo koskaan noloa, päinvastoin..
"Joten mielellään vähän säästelenkin sitä gorepukua niihin yllättäviin tihkuihin, työmatkoille jotka kuljen pyörällä,ja muuhun liikkumiseen huonolla säällä."
Kuinka pitkä työmatka sinulla on? Jos sataa kaatamalla niin pärjäätkö kuitenkin työmatkan kuivana ulkoilupuvullasi? Minkä merkkistä pukua käytät tai suosittelisit?
mää pidän joka säällä rukan punaisia
-kuriksia
-sadetakkia
-kurahaskoja
-saappaita
-huppu päänpäällä rännin alla
Mullakin oli aluksi tollanen mutta sitten löysin suht edullisesti goretex asut sadekeleille.
Tai sanokaa, että tulisko teille mieleenkään ruveta kuittailemaan jollekin tutulle, joka käyttää tavallista sadeasua?