Maitoallergian oireet
Hei,
Millaisista oireista teillä on herännyt epäily lapsen maitoallergiasta?
Meidän neidillä, tänään 3kk, alkaa syönnin jälkeen (tunnista kolmeen tunnin päästä) ilmavaivat ja itku. Yleensä tyttö on tällöin nukkumassa ja alkaa itkeä, kun mahaa vääntää ja piereskelee paljon. Yleensä hän ei juuri herää, vaan silmät kiinni ährää. Joskus saattaa havahtua unesta hereille. Ei siis mitään jatkuvaa huutoa ole, vaan tuo kestää jonkin aikaa ja loppuu. Kakka on mielestä normaali.
Kommentit (2)
en minäkään tiedä, johtuuko minun maitotuotteiden käytöstä, mutta sitäkin on mietitty..Minulla on laktoosi-intoleranssi, samoin suvussani ja miehen puolella myös.
Imuote pitäis olla hyvä ja aina, jos olen huomannut, että haukkoo ilmaa, olen otetta "korjannut". Röyhtäytetty on aina ja hyvät röyhtit yleensä tuleekin. Ei ole asiaan vaikuttanut.
Jospa tuo asettuisi. Voisin kokeilla maidotonta ruokavaliota, mutta sitten pitäisi vaihtaa vellikin maidottomaan, kun sitä tarttee saadakseen lisäenergiaa kasvuun (keskonen kun on).
johtuisiko se maitoallergiasta.
Onko sulla tai sin miehellä laktoosi-intoleranssia tai maitoallergiaa?
Meillä ainakin oli tuota samaa itkua ja pierun kiertämistä vuoden ikään asti, kun tuttelia joi,
sitten mentii laktoosittomaan niin ei ongelmia.
Meillä tietty mulla ja miehellä laktoosi-intoleranssi,sekä mieheni äidillä maitoallergia.
Kyllä useilla vauvoilla noita mahavaivoja on ilman maitoallergiaakin,jos vetää ilmaa pullosta/rinnasta? Onks röyhtäyttely helpottanut vaivoja ollenkaan?