Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUNTAHTÖSTEN tiistai

30.05.2006 |

Aloitanpa tältä päivältä....

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuunsa... Syvimmät pahoitteluni MARKE75! Tuska on varmasti sanoin kuvaamattoman suuri, toivottavasti se kuitenkin pian helpottaa ja pääsette rohkein mielein uuteen yritykseen. Onneksi sinulla on tukijoukkoja!

Ronyn, kiitos listan päivityksestä. Toki sitä mielestäni saa päivitellä se, kenellä vaan aika ja energia riittää, vai mitä olette muut mieltä?

Palasin tänään sorvin ääreen ja tässä sitä taas istutaan loppuviikko! Eli suomeksi se tarkoittaa sitä, että roikun täällä palstalla ahkerasti ;-) Mammapöksyt on ekaa päivää jalassa ja johan helpottaa istuminen, ei purista. Masu alkaa olla jo mukavan " lihonnut" , ehkä tästä ei enää niin pitkä aika ole siihen vauvamasuun.

Olen saanut uuden vaivan... Ummetuksen seurauksena ilmesesti pukamat kiusaa. Kiva puheenaihe, sori, mutta tätä tää nyt on! Eilen oli paperi täynnä verta ja olin jo hädissäni kunnes ymmärsin mistä on kyse! Esikoisesta nämä vaivat tuli vasta muutama viikko ennen h-hetkeä. Toivottavasti tuo veri loppuu vaan pian, on aina yhtä kauhistuttavaa nähdä verta paperissa....

Eipä mulla muuta ihmeempää, voikaahan hyvin!

Tiina 12+5

Vierailija
2/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmottauduin tuohon listaankin, joten jos tännekin puolelle kirjoittelisi. Olen 27-vuotias toista lasta odotteleva äiti Keski-Suomesta. Esikoispoika täytti juuri 2. Perjantaina on ensimmäinen ultra ja sitä odotellaan innon ja kauhun sekaisin tuntein, toivottavasti vatsasta jotain löytyy. Ja la 22.12.

Lisäjännitystä odotusaikaan tuo uusi työ, jonka aloitan torstaina. Työnanajalle en tietenkään haastattelussa kertonut raskaudesta, mahtaa olla tosi iloinen kun asia tulee ilmi ;) Iloinen olen kuitenkin uudesta työstä että saan nuo äitiyspäivärahat tulojen mukaan, esikon äitiyspäiväraha oli varsin pieni.

Onnellista odotusta kaikille ja toivotaan että surulliset uutiset pysyvät kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

taisin olla Pikkusiskon kanssa melko samoihin aikoihin pinoa aloittamassa - onneksi huomasin ajoissa! ;-)

Marken puolesta tosiaan harmittaa, nuo keskenmenot käyvät koko ajan mitä pitemmälle mennään jotenkin entistä vaikeammiksi, kun ajatukseen vauvasta alkaa pikku hiljaa enemmän ja enemmän uskoa.

Ihanan aktiivinen pino eilen! Jännä, miten toisina päivinä kaikki intoutuu pinoutumaan ja toisina päivinä taas ties mikä väsymys vaivaa.

Musta oli helpottavaa lukea, että muillakin oli supistuksia. Erityisesti mieleen jäi Tuuti73 - sanoit, että sullakin on edellisissä raskauksissa ennenaikaiset supistukset pehmentäneet paikkoja. Mulla oli aiemmassa raskaudessa tilanne se, että supisteli 5 ja 1/2 kuukauden jälkeen niin pahasti että piti jäädä sairaslomalle. Paikat pysyivät kyllä ihan kiinni ja luulen, että vaikutti taas hektinen työtilanne, koska yritin tehdä itselleni täysin uusia asioita. Luulen, että töistä pois jääminen oli silloin ihan oikea ratkaisu vaan siksi, että tuli rauhoituttua. Mutta en mä ihan näitä supistuksia tosiaan vielä odottanut. Täytyy yrittää rentoutua mahdollisuuksien mukaan.

Ja juu - tämä ällö aihe - nuo pukamat. Olin esikoista odottaessani ihan järkyttynyt kun tajusin noin kuukausi ennen H-hetkeä, että mulla on peräpukamia. Mä en ollut silloin ollenkaan osannut odottaa tätä vaivaa. Inhosin niitä ja synnytyksen ponnistusten jälkeen ne olivat ihan valtaisia. Onneksi menivät sitten pois, mutta sama juttu - mulla ei onneksi ole nyt verille päässyt, mutta huomasin tässä taannoin, että aihiot niihin pukamiin on nyt jo! Ääääks, yritän käynnistää kaikki verenkiertojumpat ja ostaa voiteet ja syödä luumuja, että jos menisivät pois vielä (?) - kai ne sitten loppuraskaudesta vain taas tulevat, kun kerran kuulun tähän porukkaan, joka siitä kärsii.

No mutta - tulipas taas vaivavalitusta - supistuksia ja pukamia - sori. On tää kuitenkin ihan mukavaa!

milonmi

Vierailija
4/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja

päätin kirjoittaa kuulumisia.

Eilen käytiin ekassa ultrassa, isäkin tuli mukaan

vaikka piti ajaa pitäjänmäeltä hyvinkäälle kesken

työpäivän :) päästiin sitten molemmat ihmettelemään

pikkusta.

Kaikki oli hyvin, hirmunen viuhtoja siellä on!

Kuvakin saatiin mukaan ja sitä illalla vielä ihasteltiin

yhdessä. Niskaturvotus oli 0,5 mm, pää-perämitta 56mm

Verikoekin otettiin, neuvolassa eivät viimeks saaneet

sitä otettua kun suonet on niin syvällä.. mutta nyt

sairaalan labrassa hyvin saivat, oli mukavan kokenut

täti kaivamassa suonta x)

Neuvolassa kuunneltiin rv 11+3 sydänäänet, se pamppaili

176 kertaa minuutissa.

Eilen ultrassa päästiin 1 päivä eteenpäin raskaudessa,

eli nyt on viikkoja 12+3

<3

Pahoinvointi on helpottanut ja elämänilo alkaa palata :)

Venla ja nassikka 12+3

Vierailija
5/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, markelle paljon voimia uuteen yritykseen :(

Kyllä välillä itsekin on aika vainoharhainen ja tasan viikon päästä vihdoin lääkärineuvola :) Kyllä melkein rohkenen väittää, että silloin tällöin pieniä hipaisuja tuntuu***

Se luo pientä uskoa taas eteenpäin, mutta kyllä odotan innolla sitä kun todella selkeästi alkaa liikkeet tuntumaan.

Kohtua olen yrittänyt tunnustella ja ihan kun se olisi siinä hieman navan alapuolella. (ai miten niin vainoharhaa päällä...)

Nyt tulikin mukavat neljä päivää vapaata, kun esikoinen kipeenä ja huomenna sitten töihin. Ihan hyvää tekee pieni lepo välillä.

Tai pitänee jatkaa tuota kesken jäänyttä ikkunanpesuprojektia...

vilis 13+5

Vierailija
6/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi monilla pitkä viikonloppu tehdä sen, että ei ehkä ehtinyt loppuviikosta kirjoittamaan.

Eilen ja tänään on sitten kuultu sekä ikäviä että hyviä uutisia. Otan osaa Marken suruun. Uutiset keskenmenoista kyllä pysäyttävät ja säikäyttävät. Ei voi kuin toivottaa voimia keskenmenon kohdanneelle/kohdanneille palstalaisille.

Hyviäkin uutisia oli. On aina iloa lukea, kun np-ultrassa on kaikki näyttänyt hyvältä.

Toivon itsekin hartaasti, että voin tulla raportoimaan maanantai-iltana ensi viikolla hyviä uutisia.

Sitten kyselyä vähän:

* Millaiset raskausoireet teillä, jouluntähtöset, on vielä jäljellä?

Itselläni oireet ovat vähenemään päin. Vähän mietityttää, onko se ihan normaali merkki. Mutta kai se on enimmäkseen ihan luontaista, että kroppa alkaa tottua raskauteen.

Parina seuraavana viikkona taitaa alkaa kuulua oikein urakalla np-ultrakuulumisia. Ei muuta kuin kaikille onnea matkaan!

Vierailija
7/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä tuppukylässä pitää itse varta aika np-ultraan ja viikossa on vain kaksi päivää jolloin niitä aikoja voi varata tiistai 8-9 ja torstai

9-10. Tänään sit yritin soittaa sinne 8-9 välillä varmaan kymmenen kertaa ni arvatkaa vaan vastasiko siellä kukaan!!! Tosi kiva et siellä on tälläinen aika systeemi milloin voi varata aikoja mut sit eivät edes vastaa... Torstaina pitää ottaa uusi yritys... Meinaa vaan kohta tulla kiire jos ne eivät sieltä rupea vastaamaan et saanko koko aikaa ollenkaan...

Mulla väsymys painaa vaan edelleen mut paha olo on jo historiaa, onneksi... Mulla on kans nuo pukamat vaivannut edellisissä raskauksissa, tosin eivät ne kipeet olleet mut tosi kiusalliset kuitenkin... Et eiköhän ne ole tässäkin raskauksessa viel vaivana...

Meikä ei meinaa malttaa odottaa niitä ensimmäisiä hipaisuja tuolta masusta... Olisi ihana jo tuntea vaavin liikkeet...

Osanotto keskenmenon kokeneelle ja en osaa edes kuvitella miltä se tuntuu... Jaksamista ja uutta yritystä sitten kun itsestä parhaimmalle tuntuu...

aika kurja ilma ja lapset vaatii päästä pihalle... joten kait se on lähdettävä, MOI!!

Vierailija
8/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kanssa piti lähteä ulos heti aamusta, kun oli niin mieletön ilma! Tekisi mieli käydä kävelemässä Lintsillä ja katsomassa sitä meininkiä. Se on kiva nykyään, kun ei tarvitse maksaa sisäänpääsystä. Voi vain kierrellä jos ei huvita laitteisiin mennä. Nythän monet laitteet ovat taas kiellettyjen listalla, kun on raskaana.

Pahoittelut Markelle minunkin puolestani! Ikävää, kun tuollaista tapahtuu näinkin myöhäisessä vaiheessa. Jännittää se ylihuominen ultra... Kun vain kaikki olisi hyvin! Tällaista odotteluahan tämä vähän on alussa.

Nolo kysymys: Miten ne raskauskolmannekset menikään? Mistä alkaa toinen kolmannes ja eikös joku niistä ollut vähän eripituinen? Päässyt jo unohtumaan:-/

Jenni rv 12+1

Vierailija
9/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

minä täällä uudestaan...

Mä en saa kerrassaan mitään aikaiseksi, kun vain haukottelen. Se siitä tehokkuuden tavoittelusta. Aamupäivä meni jotenkuten, mutta nyt voisin taas käydä nukkumaan. Eli kun Iituli kysyi raskausoireista, niin pahoinvointi on oikeastaan kokonaan vaihtunut väsymykseksi.

m

Vierailija
10/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin suoraan sanottuna pelottaa ylihuominen ultra, onko siellä kohdussa ketään, onko siellä elämää... Miten ihmeessä sitä ei esikoista odottaessaan osannut näin murehtia..?

Oiriesta kyseltiin. Pahoinvointi on väistymässä, väsymys ei. Joku viisaampi jo ehtikin minua valistaa, että käsite " kukoistava keskiraskaus" kuuluu vain esikoisen odotukseen ;D! Uni kyllä maistuisi, mutta kun tuo kolmevuotias ei ole enää pitkään aikaan päiväunia nukkunut. No, yritän edes hetken köllötellä, luetaan vaikka jotain lastenkirjaa. Toivottavasti tämä väsymys ja saamattomuus edes vähän hellittävät.

Tinuri ja Itunen 11+3

Vierailija
11/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väsymys niin hurja, ettei tässä ole järkeä! Viimeyönä nukuin

sellaset kivat 10h ja nyt tää yhdeksän tunnin työvuorokin tekee kaksi tuntia ennen päättymistä tiukkaa.. Ei auta kahvikaa tätä poloista!

Sitten vielä extremenä Lauttasaaresta Vantaalle, niin saas nähdä nukahdanko julkisiin :D

Enpä olis koskaan kuvitellut, että tämmöstäkin elohiirtä ramasee näin paljon :D

Vierailija
12/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista oireista kommentoisin, että mullakin paha olo alkaa väistymään mutta uni maistuu edelleen. Noin 10-12 tunnin yöunilla pärjää niin, ettei tarvi päikkäreitä. Päänsärky jatkuu vaan ja alhaiset verenpaineet aiheuttaa tuota ikävää huimausta. Pissalla ei tarvi rampata enää yhtä tiuhaan tahtiin kuin alussa ja mahakin alkaa toimimaan alku-ummetusten ja närästyksen jälkeen... Eli kaiken kaikkiaan olo on helpottunu jo aika paljon :) Nyt vaan jännitän et milloin paino lähtee nousuun kun tähän mennessä oon miinuksella 6 kiloa :0

Neuvolassa ja lääkärissä kävin tänään ja verikokeet ja pissanäytteet oli ok, mutta hieman ikävä maku jäi kun papan otti aika epämiellyttävä mieslääkäri joka ei tuntunut tietävän mistään mitään... Seuraava käynti onkin vasta heinäkuun puolella rakenneultran jälkeen.

pimmi 13+4

Vierailija
13/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Markelle, tosi surullista että näitä ikäviä uutisia tulee vieläkin...

Itse olin viikko sitten keskiviikkona lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin ultralla näkyi vauvan alku, mittoja ei saatu oli niin heikko ultra, sydänäänetkin saatiin kuulumaan tosi hyvin viikoja oli siis silloin 11+6.

Lääkäri pisti sairaslomalle jota olen vatvonut varmaan jo pääsiäisestä lähtien kun pahoinvointi alkoi, nyt on menty pian viikko eikä ole tarvinnut oksentaa enää, väsy välillä on mutta nyt kun on saanut olla kotona kaikessa rauhassa sekään ei haittaa. Ensi viikolla pitäisi mennä sitten töihin, olisi sairaslomaa vielä ensi viikkokin mutta mun on pakko mennä jos meinaan jäädä heinäkuussa lomalle, tosi ikävä tilanne. Teen sitten vaikka lyhkäsempää työpäivää jos vielä paha-olo tulee tai kovin väsyttää. Nyt on kuitenkin viikkoja kasassa 12+5 että eiköhän nämä oireilut pian vaihdu parempaa oloon, ainakin suuresti haluan uskoa niin. Ensi viikolla on sitten np-ultrakin.

Mutta jaksamisia kaikille jotka vielä kamppailevat näiden väsymysten ja pahoinvointien kanssa ja muutenkin muillekin jaksamisia!

Palailen taas jossain vaiheessa...

-sairaslomalainen rv.12+5-

Vierailija
14/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pahoittelut keskenmenon kokeneille, suru on varmasti suuri.

Raskausoireista mulla on ilmeisesti nyt se väsymys päällä, eilen simahdin olohuoneen sohvalle kesken ohjelman ja tänään vedin jo puoli kasilta peittoa korviin, turha homma tosin, piti lukea vielä iltasatuja vaikka kuinka monet...Miehen sanojen mukaan väsymys taitaa vain lisääntyä.

Huomisaamuna ois se np-ultra. toivottavasti ei sada...klo 8:ksi kaupunkiin joutuminen on jo sinänsä saavutus joten siihen ei kaipaa enää vesisadetta. Mies tänään ynähti siihen malliin että jos koko perhe lähtis mukaan, mutta sitten kun kyseli että mihis aikaan se neuvola on, jäi koko juttu haaveeks. Jee jee... arvatkaa ketä kiukuttaa! ei ois antanu edes mitään toiveita niin ei ois tarvinnu mitään haaveita elätellä.. nyt mennään sit yksin >:(

närästystäki on... eikä varmaan vähiten johdu päivällä syödystä raparperipiirakan palasta :P koko iltapäivä ja ilta ollu ihan turmiolla siitä lähtien :P. Nyt taidan siirtyä olohuoneen sohvalle tv:n ääreen.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!!

rv 12+1

Vierailija
15/15 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko alkuviikko on mennyt haukotellessa. Hapentarve kai on lisääntynyt tuntuvasti raskauden myötä.

Supistelua on tänäänkin ollut ja lohduttaa, kun on muitakin tästä kärsiviä. Toivon, ettei supistelu olisi vielä jokapäiväistä, mutta huonolta näyttää. Milonmi - Onko sulla supistelu ollut päivittäistä? Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli supistelua paljon ja otettiin testi joka kertoi, että streptokokki-b oli päässyt " valtaan" emättimessä. On jokaisella luonnostaan tämä b-streptokokki,mutta oliko se n.30% odottajista, kun se aiheuttaa vaivaa ja se vaiva on supistelua! Hoidetaan synnytyksessä lääkityksellä, muttei raskausaikana saada pois. Toisessa raskaudessa oli myös supistelua, muttei tätä " streptoa" .

Nyt mietin, kun näin aikaisin supistelee, että olisko kyseessä taas tuo eka raskauden vaiva.

Mä olen myös kärsinyt alkuraskauden ummetuksesta, kurja vaiva. Peräpukamat ei vielä oo vaivannu. Saako niihin käyttää jotain lääkevoiteita raskauden aikana? Edellisissä raskauksissa ei oo näin alussa ollut ummetusta, joten ei oo ollut peräpukamavaivojakaan. Mutt tässä raskaudessa voipi tulla tarve.

Tulipa taas kerran purettua näitä raskausajan nurjia puolia. Mutta kyllä ne jää toiseksi, sille ilolle minkä tämä vauvanodotus tuo. Ihanaa olla raskaana kaikista vaivoista huolimatta! :)))

Tuuti rv11+4