Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehteleeko tämä Huutisostaja? Maksuasiaa. ov

Vierailija
26.05.2010 |

Kohde sulkeutui sunnuntaina ja huutaja ilmoitti maksaneensa iltapäivällä Op:sta Nordeaan, muiden huutajien maksut näkyivät eilen tililläni, jopa niiden, jotka maksoivat illalla.

Huutaja myös kirjoitti, että katsotaanpas kuinka kauan menee, että maksu näkyy tililläsi.. Jo tuo laittoi kellot kilisemään päässä. Huutaja on nolla palautteinen eli..

No, tänään on keskiviikko eikä rahoja vieläkään tilillä. Kyllähän se nyt viimeistään tänään olisi näkynyt tilillä, jos ne olisi oikeasti maksettu sunnuntaina.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun mielestäni vasta huomenna voisi kysellä ostajalta, jos rahoja ei vielä näy.

että viimeistään kolmantena päivänä rahat on tilillä, EI neljäntenä..

Vierailija
2/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin yksi ostaja sanoi, että maksaa Op:sta ja siksi voi kestää ennen kuin maksu näkyy. Kestikin kauemmin kuin muualta, en tosin muista kauanko.

Ihan yhtä nopeasti ne rahat siirtyy sieltä Op:stakin muihin pankkeihin kuin muistakin pankeista.. Hevon kukkua väittää, että se muka kestää kauemmin.

Kyllä siihen menee max kolme arkipäivää, kun rahat siirtyy pankista toiseen. Ja yleensä ne on jo seuraavana päivänä toisen tilillä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pankkien välisissä siirroissa menee 3-4 päivää. Se on ihan normaalia.

Siis sunnuntainahan ei niille maksuille tapahdu vielä mitään eli ajot on maanantaina. Jotkut pankit hoitaa noita hitaammin, joten mun mielestäni ihan rauhassa voi odotella sen 3 päivää ja sitten vaikka kysyä, jos on noin kiire tai rahanpuute.

Mä itse en huutista käytä, kun en Suomessa asu, mutta eikö siellä ole jotkut säännöt siihen, miten ja missä ajasa nuo maksut hoidetaan? Näin on ainakin ebayssä.

Vierailija
4/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen menee max kolme arkipäivää, kun rahat siirtyy pankista toiseen. Ja yleensä ne on jo seuraavana päivänä toisen tilillä.

ap

Vierailija
5/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aina niin epäystävällistä sakkia. Ihan asiallisen kysymyksenhän ap esitti. Älä pistä postiin ennen kuin näkyy tilillä. Mäkin ihmettelisin ostajalta tollasta "katsotaas kauan kestää" -kommenttia.

Vierailija
6/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Väännänkö mä vielä kerran asian rautalangasta, 300 kauppaa takana ja koskaan rahojen siirto ei ole kestänyt kolmea päivää kauemmin (siis ARKIpäivää) ja harvoin noinkaan kauan.. Olkoot se pankki sitten ollut mikä tahansa, sillä ei ole paskankaan väliä.

Ja tänään on kolmas päivä tai oikeammin neljäs päivä, mutta kolmas arkipäivä.. Ja jos yhtään luet näitä vastauksia, niin olen laittanut huutajalle kyselyn..

Ja jos olen sun mielestäs niuho, niin entäs sitten nuo Ebay myyjät, jotka vaativat maksun 24 tunnin kuluessa tms.?

ap

Vierailija
7/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun mielestäni vasta huomenna voisi kysellä ostajalta, jos rahoja ei vielä näy.

Vierailija
8/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkopankissa näkyvästä "kuitista"/toimenpiteestä?

Vierailija
9/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus noissa pankkienvälisissä siirroissa kyllä kestää. Ainakin Nordeasta Sampoon menee aina 3-4 päivää. Jos ei huomennakaan rahoja näy, niin ehkä voisit pyytää ostajaa tarkistamaan, onko maksu varmasti rekisteröitynyt.

Vierailija
10/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin muihin pankkeihin maksut siirtyy seuraavana päivänä.

Vierailija
11/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo pitäisi maksun näkyä tililläsi.

Vierailija
12/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä vastannut..

Mulla on n. 300 kauppaa takana (ostajana ja myyjänä) ja jos olen maksanut esim. sunnuntaina, rahat on aina ollut myyjän tilillä tiistaina (jos siis eri pankki), jos taas ostaja on maksanut eri pankista esim. maanantaina, niin rahat on ollut melkeinpä aina tiistaina tilillä, joskus harvemmin keskiviikkona (ja silloin ostajan pankki on ollut säästöpankki). Välillä rahat ovat olleet jo maanantaina tilillä, vaikka huutaja on maksanut sunnuntaina ja kyse on siis eri pankista.

ap

Vierailija
13/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo pitäisi maksun näkyä tililläsi.

Enkä vaadi maksua välittömästi, vaikka n. 3/4 ostajista maksaakin heti. Mutta ihmettelen vaan, jos huutaja väittää maksaneensa sunnuntaina ja rahat eivät vieläkään ole tilillä, niin jossain mättää.

ap

Vierailija
14/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole sen kummempaa.

Vierailija
15/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi niiden pitänyt jo näkyä tililä. Onko huutaja maksanut väärälle tilille (siis kirjoittanut väärän tuilinumeron)..?

Vierailija
16/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt näkyä jo eilen.

olet huijarin kanssa tekemisissä. Mikä oli ostoksen arvo?

Vierailija
17/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hupihuutaja vielä v****ili päälle, että katsotaanpas kauanko kestää ennen kuin nämä [olemattomat] rahat siirtyvät tilillesi? Kaikki on toki mahdollista.

Vierailija
18/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi perjantaina ja näkyi minulla vasta keskiviikkona.

Vierailija
19/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "uhkaa" antaa nega palaute, jos maksua ei näy. Mulla kävi samalla lailla joskus, ostaja väitti maksaneensa, mutta maksua ei näkynyt mun tilillä. Ensin ei meinannut saada ostajaan yhteyttä, mutta lopulta kävi ilmi, että oli vaan unohtanut painaa maksun lopuksi hyväksy-painiketta eikä maksu siis koskaan ollut lähtenyt ostajan tililtä.

Vierailija
20/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina. Eli ihan normaaliajassa olet saanut maksusi jos kerran näkyi tililläsi keskiviikkona.

Maksoi perjantaina ja näkyi minulla vasta keskiviikkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi