Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäi vaivaamaan tilanne päiväkotieteisessä (päiväkotikaverin takia)

Vierailija
26.05.2010 |

Aamulla oli tilanne, jossa lapseni päiväkotikaveri tuli vielä kerran ryhmähuoneesta ulos eteiseen ja sanoi että rakastaa äitiään. Oma lapseni sanoi, että x:lle tulee varmaan kova ikävä päivällä. Äiti sanoi, että niin me sanotaan monta kertaa päivässä koko ajan sanotaan niin ja rakastetaan.

Ei siinä mitään, voivathan sanoakin. Mutta sama äiti kirkuu siellä joka toinen aamu naama punaisena lapselleen. Milloin mistäkin, suurinpiirtein jos tossut ei mee sekunnissa jalkaan. Ja tiedän että lapsi käy terapiassa ja ovat lastensuojelun asiakkaita ja päiväkodissa käyvät keskusteluja tämän tästä tuosta lapsesta, paikalla psykologeja, kelto, lto, äiti ja ehkä se sossukin. Äiti on itse kertonut nuo. Ja suoraan sanoen vaikuttaa että hänellä ei niin sanotusti oo kaikki muumit laaksossa. Emme tunne sen kummemmin, ja tilitti tuollaisia suurinpiirtein heti kun tavattiin. Tästäkin voi päätellä jotain.

Tuli vaan paha mieli kun tiesin totuuden, ja mietin esittikö tuossa vai uskooko todella olevansa rakkkaudentäyteinen äiti. Jäi vaivaamaan koko tilanne. Ja lapsen tulevaisuus epävakaan äidin kanssa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei oo kiva katsoa.

Vierailija
2/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jostain läheisemmästä henkilöstä? Vaikuttaa jotenkin siltä, kun koko ajan tulee lisätietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on näemmä taas noussut.

En kirjoita itsestäni. Olen tiennyt tuon äidin elokuusta, tai joskus syyskuussa oikeastaan vasta rekisteröin kunnolla, että hän on olemassa (oli se tilitys). En voi sanoa aiemmin niin huomanneeni muuta kuin että tuon näköinen äiti käy yhtä aikaa siellä aamulla ja usein iltapäivisinkin.

On tässä tilittänyt silloin tällöin näitä asioitaan hyvin avoimesti, joten voi vaikuttaa että on läheisempi kun onkaan sen takia.

Vierailija
4/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin äiti voi kaikesta huolimatta rakastaa lastaan ja sanoakin sen ääneen..

Hyvä että lapselle kerrotaan että hänestä välitetään.

Vierailija
5/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet itse hyvä lukemaan. Olen sata kertaa kirjoittanut, että en epäile rakkautta, mutta vakuuttelut tuntuu vaan melko kolkolta, kun tietää muutakin. Ja on nähnyt sitä epävakautta. En tiedä, mutta epäilen etten ole pahimpia itse nähnyt.

ap

Vierailija
6/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä täällä ruoditaan useammankin AV-mamman voimin, kun on niin epäilyttävää ja epävakaata...

Vierailija
7/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisitko mieluummin kuullut heidän sanovan vihaavansa toisiaan?

Vierailija
8/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niin, että ap on kuullut pk:n eteisessä kun joku äiti on sanonut lapselleen rakastavansa tätä ja nyt ihmettelee täällä ja yksityiskohtaisesti kertoo tämän kyseisen äidin mielenterveysongelmista? Ap ei ilmeisesti sulata moista tunteiden ilmaisua ja katkerana haluaa nyt haukkua kyseisen äidin.

Vierailija
9/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt on kirjoittaneet ne äidit, joihin kalikka kalahti. Joilla on itsellä tuota epävakautta.

Mä ymmärrän ap:n ajatuksen aivan hyvin. Jos ko. äiti on itse yksityiskohtia myöten kertonut pahoista ongelmista ventovieraalle tai korkeintaan vain puolitutulle, niin että toisella hirvittää ne. Ja sitten olisi tuota rakastamista niin korostanut, jäisi mullekin kolkko olo. Ja miettisin senkin lapsen elämää aika surullisena.

Ei tuu mitenkään mieleen että ap olisi joku kova eikä ilmaisia lämpimiä tunteitaan vaan päinvastoin, varmaan on aika herkkäkin ihminen.

Vierailija
10/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole perheen tilanteesta, vaan ap:n surusta perheen mahdollisen tilanteen vuoksi. Nyt vaan ryhmähali ap:lle, sä selviät kun haet apua. Nuo lapsethan jo apua saavat, keskity nyt viimein itseesi, olet osasi jo surrut.

Vierailija
11/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti voi olla muita ongelmia.

Näin on meilläkin.

Vierailija
12/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista :(

Vierailija
13/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan "kilahdella" helposti mutta pyydän aina anteeksi käytöstäni ja ihan julkisesti osoitan paljon hellyyttä, sanon että rakastan ja pusuttelen jne.

Voihan olla että tuo äiti koitti viritellä kanssasi keskustelua, ap? Minäkin monesti kommentoin tutulle äidille päiväkodissa (jos olemme molemmat vaikkapa riisumassa lapsia) jotain mitä taapero on sanonut.

Vierailija
14/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis se lapsi tuli itse sanomaan äidilleen, että rakastaa tätä. Häntä ei kukaan pakottanut sanomaan noin, ihan vilpittömästi rakastaa äitiään. Eli äiti on rakastettu. Mitä sinä nyt jäit miettimään. Perhe saa tukea. Sinä et ulkopuolisena voi tehdä mitään, ethän edes tunne heitä kuten sanoit.

Vierailija
15/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on avoimempia ja sosiaalisempia. Itse en mene kertomaan elämäntarinaani heti jollekin vieraalle, mutta poikkean siinä mielessä muista että en noudata kovinkaan suomalaisia "koodeja" keskusteluissa ja jos olen hyvällä tuulella, olen sitä avoimesti ihan kaikille (toki pahantuulisenkin yritän olla ihmisiksi ja muistaa tervehdykset ym.).

Vierailija
16/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rakastaakin lastaan tunnetasolla mutta ei kykene käyttäytymään kuin rakastava äiti.

Vierailija
17/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös hermostunut ja hyökkäävä. Ei taida ap:llakaan olla kaikki "muumit laaksossa"...

Vierailija
18/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäile. Varmaan rakastaa ja yrittää parhaansa. Mutta silti on niin tyyppiesimerkki sellaisesta epävakaasta vanhemmasta josta voi varmaan tulla joko sitä rakkauspuhetta tai täyttä kirkunaa ihan äkkiarvaamatta.

Tässä tapauksessa laitan kyllä sitä syytä enemmän äidin käytökseen, vaikka voihan lapsessa itsessään olla joku häitiö myös. Koska mun mielestä pelkkä tunneilmastoltaann äkkiarvaamaton äitikin voi tehdä lapselle ongelmia käytökseen.

Vierailija
19/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös hermostunut ja hyökkäävä. Ei taida ap:llakaan olla kaikki "muumit laaksossa"...

ja aivan liian nopeasti, ajattelematta :)

Vierailija
20/47 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mahdollisimman usein kerrotaan lapsille, kuinka rakkaita he ovat. Hellitään ja pusutellaan ja niin edelleen. Kauheatahan se olisi, jos pelkästään äristäisiin lapsille. Täydellinen äitiys on mahdotonta, erityisesti jos perheellä on paljon ongelmia. Siitä huolimatta perheessä voi olla paljon rakkautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä