Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tyttäresi kasvuennuste olisi 195 cm, aloittaisitko kasvun jarruttavan hoidon?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tuokaan muuten päässyt Euroviisuihin, jos pituutta olisi 160 cm. Tuskin.

Vierailija
62/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen kokoa 41, nyt on 42 :( Kaksi raskautta takana. Kilot ovat lähteneet, jalan koko pysyy. Ensin luulin, että jalka on vaan lihonut, mutta ei ole, on se jalka kasvanut yhden numeron, kai siitä raskaudenaikaisesta kasvuhormonista johtuu. Onko muille käynyt näin?

Lättäjalka kokoa 42 minullalin. Loskus aikanaan olin 40!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei suostunut. Hyvä niin. Olen nyt 173,5.

Olen kiitollinen, koska hormoonien syöntiä olisin syyttänyt kun lapsia ei olisi kuulunut - turhaan monta vuotta.

Vierailija
64/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luulisin kallistuvani lääkityksen puoleen.

Koska ei kaikista tule staroja, filmitähtiä, julkkiksia. Tavallista elämää viettävän noin pitkän naisen elämään mahtunee aika paljon hankaluuksia ja pahaa mieltä.

Vierailija
65/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asia ei koske itseä. Ei me 170-senttiset tajuta edes millaista on olla noin pitkä ja mitä ikäviä asioita siitä aiheutuu.

Musta on turhaa jonain yleisenä mielipiteenä sanoa, että kukin kasvaa pituisekseen tai että näin on tarkoitettu.

Pitäisi ajatella sitä, millaisia hankaluuksia pituus aiheuttaa arkielämään.

Vierailija
66/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselle sellainen "kipuraja", siitä pidemmät ovat kyllä...aika kirahveja.

Eikä mitään supermallikorttia

Vierailija
67/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ottanut hoitoa vastaan. Lapsen kasvuennuste on 186 senttiä. Koko touhu on ihan typerää tasapäistämistä ja kun tyttökin on sinut pituutensa kanssa, niin todella turhia olisivat hormonit olleet. Ehkä niistä olisi jopa enemmän haittaa kuin pituudesta, mikäli pituus nyt haitta edes on.

Vierailija
68/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kasvuennusteeni oli 187cm ja minusta kasvoi 175cm, joka toivoisi olevansa pari senttiä pidempi.

Aika karulta olisi tuntunut, jos äiti olisi pienenä pistänyt jotain hormoneja napsimaan ja pahin kasvuikä olisi kulunut lääkärin suurennuslasin alla.

Kaverille, jolla oli kasvueenusta 192cm kävi aika lailla noin, kun hormonit aloitettiin. Ja kyllähän sitä ahdisti. Nyt se on 173cm ja haluasi olla pidempi, koska kaikki äidin puolen naiset ovat pitkiä ja itse jäi nyt selvästi lyhyimmäksi suvustaan.

Vierailija
69/92 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

195 cm on ihan normaali pituus. Eri asia olisi 3 m. Kasvuennusteetkaan eivät aina pidä paikkaansa. Minä olen 53 cm lyhyempi kuin mitä kasvuennusteeni sanoi.

Vierailija
70/92 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä estää luontoa kasvattamasta naista kauniiksi ja näyttäväksi.

Vierailija
71/92 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173,5cm. kiitän kovasti, että äitini piti päänsä, vaikka häntä pidettiin tyhmänä.

Vierailija
72/92 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä estää luontoa kasvattamasta naista kauniiksi ja näyttäväksi.

Millä lääketieteellisillä ja eettisillä perusteilla lääkärit edes suostuisivat jarruttamaan lapsen luonnollista kasvua?

Vierailija
73/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräälle tuttavalleni ehdotettiin murrosiässä pituuskasvua suitsivaa lääkitystä. Hän koki sen hirveän loukkaavana. En tiedä hänen tarkaa pituuttaan, on ehkä 180 tai vähän yli. Pituus kyllä pukee häntä.

Minulle sitä ehdotettiin ennen murrosikää. Käsittääkseni murrosiän (kuukautisten) jo alettua on myöhäistä.

Vierailija
74/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elinikäiset traumat rytinällä alkaneista kuukautisista, sisätutkimuksista jne. Pituuskasvun pysähdyttämiseksihän aikaistetaan murrosikää, eli tavallaan tehdään lapsesta fyysisesti aikuinen nopeammin kuin muuten kävisi. Ei ole pikkujuttu!

Ehdottomasti aloittaisin! Ihme lääke kammoja on ihmisillä. Adhd lääkettäkin monet kammoksuu ja tosi hyvä ollut monelle, joka sitä käyttää. Mun mies on 196cm ja on tosi pitkä.

Vierailija
75/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti aloittaisin, vaikka olisi ennuste "vain" 185cm.

että minulle olisi alettu syöttää jotain myrkkyjä lapsena, etten kasvaisi näin pitkäksi! :O

t.184cm (+korkeat korot! ;)

Vierailija
76/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tapauksessa lääkitsisi tervettä lasta turhaan. Pituus ei ole sairaus!

Vierailija
77/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jarruttaisi tyttäreni pituuskasvua mitenkään. Hän esimerkiksi voi nostella kissoja puista ja ravistella omenoita ales. Olen perso omenoille.

T: 11cm mies.

Vierailija
78/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullaan kuulemaan ja näkemään enmmänkin. Mahtava ilmestys!

Vierailija
79/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 179cm ja tosi tyytyväinen pituuteeni, käytän korkeita korkojakin. Mutta 195cm on friikkipituus. Ero minun "normaalin pitkään" pituuteeni on yhtä suuri kuin 163-senttisellä pätkällä ja minulla! En haluaisi että lapsestani tulisi kummajainen, joten varmaan aloittaisin hormoonihoidot. Todennäköisempää tosin on että lapsesta tulee lyhyempi kuin minusta, koska mies on vain 185-senttinen. Sekin on vähän outoa.

Mulla kengännumero on 42 ja on tosi vaikea löytää hyvännäköisiä sopivia kenkiä. Apua jos jalka vielä kasvaisi raskauden myötä!

Vierailija
80/92 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kasvuennuste oli 170 cm - ja kakit! Jän alle 160-senttiseksi, prkl! ;)