Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenellä muulla on luottotiedot menny?

Vierailija
25.05.2010 |

minä tunnustan! nuorempana sitä oli niin pirun tyhmä että otti enemmän luottoa ku mitä pysty maksaa takas. mutta eipä tuo auta selitellä! enhän oo yksin?!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusuoralla ollaan takaisinmaksussa. Joka pennin (pirunmoisine korkoineen) olen takaisin maksanut ja läksyni oppinut.

Toisinaan tuntuu epäreilultakin; luottotiedoton on kuin isompikin rikollinen. Takaisinmaksun jälkeenkin "tuomiota" kärsitään useita vuosia.

Läksy on kyllä opittu, sitä ei voi kieltää.

Vierailija
2/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös pitkä matka saada "puhtaat paperit". Hävettää ja harmittaa.

Aina ei vaan pysty hoitamaan asioitaan niinkuin haluaisi...sanokoon kuka tahansa muuta.

Iso perhe ja pienet tulot, kun ei pysty niin ei pysty, asiat on priorisoitava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivät nuonna 2004 ja saan ensi vuonna takaisin. Olen ollut kuin toisen luokan kansalainen tämän ajan.

Tiedän, että tein pahoja virheitä ja osoitin suoraa välinpitämättömyyttä laskuissa ja raha-asioissa. Mutta kyllä rangaistuskin oli kova.

Vierailija
4/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta ensikertalaisena istuu puolet 7,5 kk. Kun jättää sohvan maksamatta ajallaan, lopulta maksaa sen kolminkertaisena ja on luottotiedoton ainakin seuraavat neljä vuotta. Jos sohva ei ole maksettu neljän vuoden sisällä, luottotiedottomuus saattaa jatkua vielä seuraavatkin neljä vuotta, oli lasku maksettu aiemmin tai ei.

Et oliskohan tässä kohtaa laissa jotain korjattavaa??

Vierailija
5/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta ensikertalaisena istuu puolet 7,5 kk. Kun jättää sohvan maksamatta ajallaan, lopulta maksaa sen kolminkertaisena ja on luottotiedoton ainakin seuraavat neljä vuotta. Jos sohva ei ole maksettu neljän vuoden sisällä, luottotiedottomuus saattaa jatkua vielä seuraavatkin neljä vuotta, oli lasku maksettu aiemmin tai ei.

Ennen jonkun kukkahattuilua ja moraalista muistutusta sanon: tiedän, että tuo on oma valinta tavalla tai toisella. Mutta ehkä kritisoijien karkkielämän takaa ei ymmärrä kaikkea.

Vierailija
6/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan porskuttaa. Velat antaa valtio anteeksi. Tavallinen ihminen maksaa niin kauan kun elossa on!

Vierailija
7/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä milloin saan takaisin, koska en ole pystynyt kaikkia maksamaan takaisin. Osa nmaksuista on noin 10 vuotta vanhoja, suurin osa noin 5 vuotta vanhoja.

Vierailija
8/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimmassa vaiheessa menivät luottotiedot. Nyt juuri kuitenkin tärkeintä on saada itsensä toipumaan masennuksesta. Luottotiedot saan ennalleen ehkä n. 5 vuoden sisällä.

Vierailija
9/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimmassa vaiheessa menivät luottotiedot. Nyt juuri kuitenkin tärkeintä on saada itsensä toipumaan masennuksesta. Luottotiedot saan ennalleen ehkä n. 5 vuoden sisällä.

Vierailija
10/25 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko siis tässä ajassa velkasimaksettua?

Vierailija
11/25 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/25 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä nyt erityisen ylpeä siitä ole, mutta en jaksa stressatakaan. Makselen pikku hiljaa takaisin ja ehkä 20 vuoden päästä ne on maksettu =D

Olen pärjännyt hyvin ilman luottotietojakin. Ainakaan ei tule mitään turhaa osteltua/tilattua tai otettua lainaa.

Vierailija
13/25 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähen kaikki ammatit joissa ollaan rahan kanssa tekemisissä vaatii myös kunnossa olevat luottotiedot. pikkufirmat saattavat olla eri asia. minulla ravintola-alan työhaastattelut tyssäävät aina ilmoitukseen "tarkistamme sitten ne luottotiedot"

Vierailija
14/25 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä pelossa elän, että menee. Jos menee, niin menee yritystoiminnan epäonnistuttua, vielä sinnittelen.. Onneksi mieheni ei ole tässä mukana.

Vierailija
15/25 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te maksatte velkoja viisi vuotta pois ja olette sen ajan toista luokkaa? Iteltäni luottotiedot menneet ja saan ne takaisin tammikuussa 2011. Olen siis luottotiedoton kaksi vuotta. Selittäkää tyhmälle? Laskuja minulla oli siis n. 300€,jonka olen jo maksanut. Puhtaita papereita odotellessa :)

Vierailija
16/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat maksettuna ja luottotiedot normaaliksi.

Nyt elän kuin toisenluokan kansalainen ja itsetunto on sitä myöten aika huono...aivan kuin olisi isokin rikollinen:(

Vierailija
17/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tavallaan ole hyväkin asia, että nyt ei velaksi mitään pysty hankkimaan? Niinhän jokaisen ihmisen kannattaisi elää?

Vierailija
18/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan ostanut mitään velaksi nyt vanhempana asuntoa lukuun ottamatta.

Jos ei ole ollut varaa sohvaan, ollaan oltu ilman sohvaa. Nuorempana oli kyllä kamalaa kituuttamista, mutta esim. huonekalujen ostaminen osamaksulla on tosi tyhmää. Meillä ei myöskään ollut mikroa, tiskikonetta yms yms ja hyvin pärjättiin...

Sitä mieltä kyllä olen, että rangaistuskäytäntöjä pitäisi muuttaa. Talousrikoksista saa kuin saakin isompia tuomioita kuin tapoista.

Luottotietonsa menettäneet eivät joudu sen sijaan vankilaan vaan jotuvat maksamaan velkansa. Sehän on vain reilua. Vai?

Vierailija
19/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt elän kuin toisenluokan kansalainen ja itsetunto on sitä myöten aika huono...aivan kuin olisi isokin rikollinen:(

Vierailija
20/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen asiaan (sellaisiin mihin ei uskoisikaan) tarvitaan puhtaita luottotietoja. En voi esim. vaihtaa operaattoria halvempaan, koska joutisin maksamaan toiselle operaattorille 500 euron vakuusmaksun ja tässä tilanteessa se on aikas iso summa maksettavaksi "ylimääräisenä" laskuna.

Jotkut työnantajat katsovat työnhakijoidensa luottotiedot..se karsii osan työpaikoistakin pois.

Ja no ihan nyt viimeksi itselle tapahtunut asia oli se kun ostimme lapselle turvaistuinta autoon. Netistä olisin saanut tilattua sata euroa halvemmalla istuimen, mutta maksuvaihtoehtoina oli ainoastaan Visa tai Mastercard.

Näitä vaihtoehtoja ei minulle ollut, joten juduimme ostamaan istuimen liikkeestä käteisellä sata euroa kalliimmalla?!

Missä tilanteissa tuo tunne aktivoituu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä