Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä voi olla kun yhtäkkiä tulee aivan sairas väsymys ja nukahdan väkisin, nukun tunnin

Vierailija
25.01.2009 |

ja sitten on taas vähän parempi olo, tämä väsymys on jotenkin erilaista kun esim iltamyöhään tuleva väsymys, silmät vain painuvat kiinni.

äskenkin nukahdin melkein pystyyn klo 1 ja heräsin äsken, vielä on hieman hassu olo. Tämä sama tapahtui eilenkin 2 kertaa, 11 aikaan nukahdin ja heräsin 12 aikaan ja 3 aikaan nukahdin ja heräsin 4 aikaan.

tosi outoa, tai lähinnä oudon tuntuista kun tuo väsymys tulee, kun nukahtaa vain väkisin

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös tietää, kun samaa minulla!

Vierailija
2/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkolepsia? Oletteko ottaneet rokotuksia viimeisen vuoden aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea.

Vierailija
4/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt jotain kovin hiilaripitoista muutamaa tuntia ennen?
Itse jos nykäisen esim. ison pastalautasellisen tai paljon irtokarkkia kerralla voin olla varma että 1-3 tunnin päästä nukahdan. Liittynee verensokeriin

Vierailija
5/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit

Vierailija
6/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää että oman horminitoiminnan heittelyt aiheuttaa just tollasen pohjattoman väsymyksen jota usein uni ei poista. Tulee 'kohtauksittain'. Seuraa kiertoasu ja milloin tulee näitä tilanteita.

Vierailija
7/35 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Äsken heräsin. On pakko nukkua.

Vierailija
8/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollaista ennenkuin kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin. Saatoin olla tekemässä jotain, mutta tulikin niin voimakas väsymyskohtaus, että olikin pakkko mennä samantien sänkyyn nukkumaan. 

Vierailija
9/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella, mutta kyseessä voi olla myös aivoissa oleva tuumori joka painaa unihermoa.

Vierailija
10/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen pitkät pyhät, itse syytän sitä. Oikein pelottaa tiistain työpäivä kun olen ottanut tuollaisia pikkupäikkäreitä perjantaista asti.

Vierailija
11/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:02"]En halua pelotella, mutta kyseessä voi olla myös aivoissa oleva tuumori joka painaa unihermoa.
[/quote]

Joo. Vakavia nuo tuumorit. Kaveri nukkui 2 viikkoa putkeen heräämättä välissä. Tk ei ottanut tosissaan. Yksityinen pisti lähetteen ja hoidettiin atumoroinnilla.

Vierailija
12/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen veikkaisin.

Vierailija
13/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 08:47"]Mulla on myös samaa. En ole ottanut "sikapiikkiä". Olen yrittänyt seurata liittyykö hormonitoimintaan kun kiertokin on lyhentynyt. Ikää 36, muuten perusterve, mitä hartiat jumissa...
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 07:38"]Minulla samaa. Ikää 42. Töissä melkein nukahdan välillä pöydän ääreen enkä meinaa jaksaa kotiin ajaa. Kotina saatan nukkua sittem 2-3h päikkärit ja yöunet päälle. Totaalinen uupumus.
[/quote]

Lisään vielä että mulla kilpirauhaslääkitys ollut 10v. Silti näitä uupumuskohtauksia tulee. Parasta kun en jaksa töistä ajaa 45 km matkaakotiin poikkeamatta torkuille pysähdyspaikalle. Joskus käy noin.

Vierailija
14/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas Ilta-aikaan. Väsyttää eikä silmät pysy hauki,nukahdan yöunille,nukun puoli tuntia ja herään pirteänä. Alkaa vaikuttamaan jo jaksamiseen päivällä. Kofeiinia en käytä kuin aamulla kahvikupin. Ulkoilenkin.

Vierailija
16/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuota ihan samaa.

Eilenkin päivällä tuli aivan yhtäkkiä tuollainen väsymiskohtaus, oli pakko nukkua istualtaan hetken aikaa.

Sama toistui taas illallla, nukahdin taas istualtani nojatuoliin ja nukuin varmaan pari tuntia. Heräsin ysiltä illalla, menin suoraan omaan sänkyyn ja nukahdin taas aivan kuin en olisi saanut nukuttua päiväkausiin. Nukuin koko yön kuin tukki.

En tosiaan tiedä mistä tää johtuu, mutta pelottavaa tämä on. Kun se väsymys iskee, se on jotain niin totaalista, ettei sitä vastaan yksinkertaisesti pysty taistelemaan. Lisäksi mua vähän pelottaa tää, että saatan nukkua kevyesti 14 tuntiakin putkeen, vaikkei minulla edes ole mitään univelkaa. Normaalisti mulle riittää semmoiset 8-9 tuntia unta. Enkä ole koskaan ollut sellainen ihminen, joka "harrastaa" nukkumista.

Vierailija
17/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa. Ikää 42. Töissä melkein nukahdan välillä pöydän ääreen enkä meinaa jaksaa kotiin ajaa. Kotina saatan nukkua sittem 2-3h päikkärit ja yöunet päälle. Totaalinen uupumus.

Vierailija
18/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikapiikit otettuina?

Vierailija
19/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös samaa. En ole ottanut "sikapiikkiä". Olen yrittänyt seurata liittyykö hormonitoimintaan kun kiertokin on lyhentynyt. Ikää 36, muuten perusterve, mitä hartiat jumissa...

Vierailija
20/35 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia tai krooninen väsymysoireyhtymä, jokin puutostila? Onko epämääräisiä kipuja, nivelten jäykkyyttä tms?