Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kotona lapsen kanssa... en meinaa raaskia olla töissä

Vierailija
25.05.2010 |

Mies halusi breikin hektisestä työelämästä ja jäädä lapsen kanssa kotiin vanhempainvapaan loppuajalle. Soin sen tietysti hänelle, koska lapsi on yhtä lailla hänen kuin minunkin.

Palasin töihin... huh, onpas muuten vaikeeta olla töissä kun kotona alle vuotias muru... siis isänsä kanssa se siellä on, mutta jotenkin tää äidin napanuora on niin kireä.

Olen sentään jo lopettanut antamasta ruokintaohjeita... ;)

Miten te muut olette pärjänneet töissä kun isä kotona lapsen kanssa. Onko ollut "omantunnontuskia"

Meillä siis myös vanhempi lapsi, jonka kanssa isä ei jäänyt, mutta nyt kakkosen kanssa halusi jäädä muutamaksi kuukaudeksi, että saa vähän hengähdystaukoa töistä.

Mies on muutenkin tosi ihana ja tasa-arvoinen lastenhoitaja eli meillä molemmat hoitaa lapsia, tekee kotitöitä ja harrastaa.. en hyväksyisikään mitään muuta. Ei ole "mun ja sun" rahoja tms.

Mutta silti mietin aina päivisin, että mitä ne siellä puuhaa ja tekisi mieli itse olla kotona.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi isä jäi kotiin lapsen kanssa...

Jotta isä saa hengähdystaukoa töistä.

Vaikka toki te tarkoitatte, jotta saa olla lapsen kanssa ja tutustua häneen paremmin :)

Vierailija
2/5 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin hoitovapaalle, kun vauva oli reilun vuoden. Isommat lapset 4,5v. (virikehoidossa 2pv/vk) ja 7v. (eskarissa klo 9-13).

Onhan se haikeaa olla pois kotoa, mutta minä teen usein töitä kotona etäyhteyden päässä. Keskimäärin 3 päivää toimistolla, 2 päivää kotona.

Toisaalta onhan toimistolla ihanaa ja rauhallista omalla tavallaan, verrattuna kotona olemiseen...

Meillä mies jäi omasta halustaan sekä minun työkuvioideni vuoksi. (Halusin palata töihin.) Minulla on kyllä myös suurempi palkka kuin miehellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen hoitovapaalla mutta teen aina kolme päivää viikossa töitä. Lapsi silloin isänsä kanssa ja en koe minkäänlaisia tunnontuskia töissä olemisesta. Hyvin ne täällä pärjäävät ja viettävät kahdenkeskistä aikaa :) Minusta on kiva olla töissä kun saa olla pois hetken arjen rutiineista, jaksan taas paremmin vaikka meillä on ihan ylihelppo ihana lapsi!

Vierailija
4/5 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän oikein hyvin ap:n miestä siinä mielessä. Juu, kotona ollaan nonstoppina lapsen kanssa, ei kahvitaukoja, ei "rauhallisia työlounaita" jne jne. Ei hetkenkään rauhaa ja omaa aikaa.

Mutta. Ei myöskään läheskään koskaan pakko nousta tiettyyn aikaan. Herätään kun lapsi herää. Joillain se voi olla klo 6 ja joillain klo 8. Ei (mahdollisesti) pitkiä työmatkoja päivittäin ruuhkassa (oli sitten julkisilla tai omalla autolla). Ei kiireellisiä deadlineja töissä. Viikon suurin deadline voi olla kuinka ehtii vauvamuskariin sinä ja sinä päivänä ajoissa. ;) Että onhan se oikeasti erilaista olla kotona lapsen kanssa kuin töissä.

Minulla on jo vanhempi lapsi eli 6v mutta tavallaan samanlainen tilanne kuin ap:llä. Olin ensin 2v kotona lapsen kanssa ja sitten tein 4v lyhennettyä työaikaa jolloin olin iltapäivät klo 14:30 eteenpäin lapsen kanssa kotona. Sitten mies jäikin eläkkeelle (kyllä, ihan "vanhuus", ei työkyvyttömyys tmv)! Minä teen täyttä työpäivää ja tulen kotiin klo 17 maissa. Lapsi on eskarissa ja sitten puoliltapäivin kotona ja isänsä kanssa koko iltapäivän. Vaikealta tuntuu vieläkin. Olen niin tottunut olemaan lapsen kanssa pitkiä päiviä että tuntuu oikeasti kurjalta olla kotona vasta niin myöhään. Olla se "mies" joka näkee lastaan vain muutaman tunnin viikossa.

Uskon että isällä ja lapsella on hauskaa kotona, en ollenkaan epäile heidän yhdessäoloaan mutta haikealta se tuntuu.

Vierailija
5/5 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä halunnutkaan palata töihin :) Siis lapsen takia, meni arvot uusiksi.

Vaihtoi ammattia, pitkät työpäivät ja hyvän palkan 8-16 työpäiviin sekä pieniin ansioihin. On paljon onnellisempi nykyään.

Näinkin voi käydä.