Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rotarokotus vai ei?

Vierailija
25.05.2010 |

Ootteko antaneet rotarokotteen vauvallenne ja tuliko oireita? Meillä toivutaan just viikon ripulista, enkä viittis millään hankkia uutta...Rokotteesta kuulemma tulee usein ripulia, kuumetta ja oksentelua.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettiin kaksosille, ei tullut mitään oireita. Esikoinen joutui ko. taudista sairaalaan nesteytykseen, joten ihan sen kokemuksen perusteella ottaisin. Ihan järkyttävä tauti, jossa pieneltä tulee molemmista päistä vähän väliä ihan kouristellen :((

Vierailija
2/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tullut mitään oireita. Tai siis, muutaman päivän päästä lapsen vatsa oli löysällä. Meillä levis samana keväänä kerhoissa rotavirus, ja moni lapsi joutui sairaalaan. Kiva ettei tarvinnut pelätä sitä oman lapsen kohdalle. (ennen kuin rokotteesta tuli yleinen, siihen sairastui 22 000 lasta vuosittain, joista 11 000 lasta tarvitsi lääkärin apua/sairaalahoitoa. Ei ole mikään tavallinen mahatauti!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tullut mitään oireita siitä. Kantsii ottaa. Mielummin lieviä oireita kun itse tauti.

Vierailija
4/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oli se ni meillä nousi kuume. Tosin en tiiä tuliko just tosta vai siitä toisesta jonka sai samalla tämä meidän 5kk

Vierailija
5/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotavirusrokote tuli kansalliseen rokotusohjelmaan 1.9.2009. Kaikki 1.7.2009 ja sen jälkeen syntyneet lapset voivat saada rokotteen maksutta neuvolasta.

^wikipedia

Ei meidän likalle tullut ainakaan mitään oireita siitä.

Vierailija
6/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rotavirus voi olla pienelle vaarallinen! meillä ei tullut mitään muita oireita kuin se, että vauvalla meni vatsa kovalle. kakkaamatta oli molemmilla kerroille n. 7 päivää, (kun yleensä kakki kerran päivässä ja useammpinkin) ja pierut haisi tajuttoman pahoille. Onneksi asia ei tuntunut vauvaa häiritsevän

Vierailija
7/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastanut pienenä kyseisen taudin, vietin viikon sairaalassa, muutaman päivän olin niin heikkona ettei lekurit luvannut mitään jatkosta..

Eli joo, otin todellakin vauvalle rokotteen!!

Kolmessa osassa saa meidän neuvolasta sen, ei oo vauvalle tullut mitään häikkää niistä, paitsi TODELLA pahanhajuisia pieruja pari päivää rokotteen jälkeen :D

Vierailija
8/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka annos tulisi antaa 12 viikon ikään mennessä ja kaikki annettuna 6kk ikään mennessä.

Itse olen vähän kahden vaiheilla. 5-vuotias esikoinen on pärjännyt hyvin ilman.

Tuttu äiti sanoi, ettei ota viime kuussa syntyneelle vauvalleen rotarokotetta, koska 2-vuotias siskokaan ei sitä saanut. Haluaa antaa lapsille samat lähtökohdat (!)

Vierailija
9/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äly ja väläys tota sun kaveria!

Eli muksu saa sairastua koska toinenkaan ei ole saanut suojaa?

Eikö noita "samoja lähtökohtia" voisi miettiä jossain muussa asiassa kuin rokotteissa?

Vierailija
10/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotteen.

Mun ystävien lapsista muutamakin ollut sairaalassa tiputuksessa ja viimeisin noi kuukausi sitten.

Meillä rokotteesta ei tullut mitään oireita.

Kakka vaan oli pahan hajuista vajaan viikon ekasta annoksesta.

Ja ysin kaveri on kyllä taas yksi oikein idiotismin ruumiillistuma :/

Vierailija
11/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi oksensi kokoajan. Siis kymmeniä kertoja päivässä. Makasi suihkun lattialla ja oksensi.

Ripuli oli myös,ei pystynyt pidättämään yhtään joten siinä ripulissa oli aina se paikka missä lapsi oli. Vuorasin toki pyyhkeillä sen paikan missä lapsi oli mutta pyyhkeetkin loppui jo kesken kun ei niitä kerennyt pestä niin nopeasti kuin ne likaantui.

Pienemmällä ei pysynyt lopuksi enää yhtään mikään sisällä, jo pikku lusikallinen nestettä tul samantien ylös. Joutuikin sitten osastolle nestetippaan.

Tauti kesti kaikenkaikkiaan 6 päivää.

Joten todellakin ottaisin lapselle rokotteen!

Vierailija
12/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei otettu lapselle, koska käydään todella vähän missään (koti-ruokakauppa-akselilla liikutaan, töissäkään ei joudu olemaan pahemmin muiden kanssa tekemisissä) niin katsottiin sitten että tartuntariski on aika pieni. ei tunneta yhtään lapsiperhettä eikä meillä oikein ole tuttujakaan tällä paikkakunnalla. lapsikin on kotihoidossa. ei haluttu turhaan piikittää lasta.

Vierailija
13/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikuttu ei myöskään sen kumemmin kuin kauppa,puisto ,mummola akselilla.

Niin ja mieskin on yksinyrittäjä joten sieltäkään ei tartu.

Silti vaan jostain tauti tuli!

t.12

Vierailija
14/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisit edes vähän lapseesi liittyvistä asioista selvää

Vierailija
15/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei piikkinä. Ja onko sairastuminen sitten kivempaa kuin rokotuksen tuottama hetkellinen kipu? Tällä logiikalla vois jättää kaikki rokotteet ottamatta...

Kukkumätääkin esiintyy niin vähän, ja tuhkarokkoa...

Niitä tauteja esiintyy vähän siksi että kansalaiset on ROKOTETTU

Vierailija
16/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvalle tais tulla ekasta satsista vähän vatsan väänteitä. En osaa varmasti sanoa, koska se oli sitä aikaa, kun hänellä muutenkin oli mahan kanssa ongelmia.

Rokotus on kolmeosanen.

Vierailija
17/17 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotteen kun oli kokeiluasteella... en sitten ottanut kun aattelin että kauheeta jos pikku vauvalle tulee ripulia / oksennusta.

Lapset sairastui toinen oli 2,5 vuotta toinen vajaa vuoden ikäinen. (kotihoidettuja huom!) Vanhempi sairasti 10 päivää nuorempi viikon siten että oksennus tuli jokaisesta kulauksesta / suupalasta. Nesteytin lapsia kotona 2 ml annoksin vuorokauden ympäri monta päivää. Sairastuin myös itse ripuliin ja kuumeeseen. Vanhempi lapsi laihtui kaksi kiloa, joutui sairaalaan, nuorempi noin kilon, pärjäsi kotihoidolla (suostui juomaan enemmän). Itse laihduin 7 kg viikossa kun imetin vielä ja kaikki maidot tuli samantien laakista lattialle, ja sitten taas uudestaan syöttämään.

Oli aivan KARMEA tauti, OTA rokote! Olisinpa itse ottanut, rokotetuilla kuulemma vain 2 päivän tavallinen oksutauti + pari ripulia.

Ootteko antaneet rotarokotteen vauvallenne ja tuliko oireita? Meillä toivutaan just viikon ripulista, enkä viittis millään hankkia uutta...Rokotteesta kuulemma tulee usein ripulia, kuumetta ja oksentelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän