Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luettele tähän kaikki mikä lastesi kavereissa ärsyttää sinua.

Vierailija
25.05.2010 |

Aloitan 7 v tyttöni kavereilla.

Likaiset vaatteet, rasvainen tukka ja ei erikseen sisävaatteita mukana. Suoraan jääkaapille meneminen. Pyytely, että anna sitä ja anna tätä ja jos lapseni antaa jonkin omista aarteistaan, niin yrittääpä saada toisenkin.

Näitä lapsia en päästä meille enää kovinkaan usein, koska onneksi on niitäkin kavereita, jotka eivät käyttäydy näin ärsyttävästi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tehdäänkö teillä synttäreillä niin, että yksi syö kakkua ja toiset leikkii ja joku tulee pöytään ottamaan kakkua ja lähtee sitten leikkimään ja palaa sitten syömään, kunnes taas piipahtaa jossain touhuilemassa ja tulee sitten vielä vähän haukkaamaan pullaa...

Musta toi ei ole ok, mutta noin osa lapsista käyttäytyisi.

Sitten kun on kakun ja laulun ja kynttilän puhaltamisen vuoro, anna kakkua ja saa syödä siinä pöydän ääressä tai mennä vaikka lastenhuoneeseen syömään. Meillä tämä on toiminut ihan kivasti.

t. 15

Vierailija
22/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tässä talossa on meidän säännöt. Ja meidän sääntöjen mukaan tarvitsee". Tuota kun on helppo vahtia...

ja vielä ekaluokkalaisena väittää vieraalle aikuiselle vastaan tämän omassa kodissaan, mm. astioiden viemisestä tiskiin. Kehtaa sanoa että "minun ei tarvitse". Itseasiassa kaikessa vetoaa siihen. Että kun kotonakaan ei tarvitse.

Kyseessä 7 v. poika ja pikkusisarensa 4 v. Todella ärsyttäviä lapsia, joilla ei ole minkäänlaista kasvatusta. Mä olen sanonut, että jos ei meillä käyttäydytä meidän sääntöjen mukaan, niin sitten voi mennä sinne kotiin. Eihän se tietenkään lasten vika ole, jos ei kotona ole minkäänlaisia rajoja ja kukaan ei välitä, mutta ei se munkaan tehtäväni ole alkaa naapurin rääväsuita kasvattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat yleensä niitä, joiden vanhemmat ovat töissä tai harrastuksissaan ja lapset jätetty pärjäämään yksinään ja kuvitellaan, että hyvinhän ne selviää.

- Se että tullaan norkoilemaan ruokapöydän äärelle kun me syödään. Miksei voi odottaa siellä lastenhuoneessa. Tästäkin olen monesti sanonut. Ja ennen kuin joku vaatii minua ruokkimaan kaikki kulmakunnan lapset, niin sanon että ei tosiaankaan ole jatkuvasti mahdollista varautua ylimääräisiin suihin. Välipalaa yms. kyllä annan kaikille jos sattuvat olemaan täällä.

- Tullaan pimpottelemaan ovikelloa aikaisin viikonloppuaamuna.

- Hajustetulla pyykinpesuaineella (tai huuhteluainekin voi olla kyseessä) pestyt vaatteet.

Vierailija
24/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei osata tervehtiä myös vanhempia, kun tullaan kylään ja sanoa hei, kun lähdetään.

En tajua miten jotkut lapsensa kasvattaa, ihmeellisiä luikkijoita.

Mutta toisaalta ovat kärkkymässä jääkaapille ja jos jotain tarjoaa, niin ei tahdo kiitoksen sanaa tulla.

Vierailija
25/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tervehdi. Voi vastata "mitä sitten" tyyliin. Jos jostain kielletty/ nuhdeltu, yllyttää jatkamaan ikävää käytöstä meidän vanhempien kuullen. Marisee joka asiasta.

Ei tervehdi eikä vastaa kysyttäessä. Herkut vaan mielessä.

Vierailija
26/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty kotiinlähtöaika annettu. Sanon lapselle, että nyt sun pitäis lähtee. Ei usko! Vitkuttaa vaan eikä mitään tapahdu, ärsyttävää!! Saa sanoa ainakin 5 kertaa, että nyt kotiin. Ekaluokkalainen tyttö kyseessä.

Toisena puhelintavat!! Kaverille vastataan "en voi olla" ennen kun on ehtiny mitään kysyä edes! Nää on niin kotoa opittuja tapoja.

Myös kova ääni ärsyttää! Ei osaa puhua normaalisti.

Vierailija
27/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ärsytää kaikkein eniten lapset, jotka eivät lähde sovittuna aikana kotiin. Jos lapsi vänkää vastaan, niin vanhemmat vain hymisevät, että kyllä MEIDÄN Pekka voi jäädä teille vielä kahdeksaan...grr..Ja Pekkahan jää.

Vierailija
28/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanovat että toi ei oo aito, toi on puoliaito ja mulla on aito...

Vierailija
29/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä kiellän jotain tekemästä, jatkavat. Kiellän toiste, edelleen jatkavat ja sanovat, että kotona saa. Kiellän ja sanon, että meillä ei saa, sanovat, etteikö meillä saa mitään. Kyseessä ollut mm. meno meidän ulkorakennukseen, jossa en työkaluja - ja jonne meidän lapsetkaan ei saa mennä. Tai likaisen pallon pompottelu seinään, niin että jää jäljet. Ja vielä niin lähelle ikkunoita, että mä pelkäsin koko ajan, että ikkunaan osuu ja menee rikki.

Sanon, ettei nyt saa tulla sisälle. Tulee silti. Mä sanon, ettei nyt käy. Tulee silti ja kengät jalassa :(. Pitääkö käydä käsiksi ja heittää väkisin ulos? Mieli tekisi.

Tulee sunnuntaiaamuna klo 10 ja ilmoittaa, että kotiin pitää mennä klo viideksi. No. Ei todellakaan veny meillä koko päivää! Ei oo mun tehtäväni pentuja vahtia ja ruokkia.

Tyttö lällättää oikein ärsyttävästi. Aikuisille ja lapsille :(. Mä en ole eläissäni nähnyt noin huonotapaisia lapsia. En tykkää, enkä halua heitä nähdä!!!!

Vierailija
30/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hajustetulla pyykinpesuaineella (tai huuhteluainekin voi olla kyseessä) pestyt vaatteet.

[/quote]

VOI LUOJA! Taidat olla niitä allergikkoja jotka saavat lapsistaankin allergikkoja omilla teoillaan...

Vierailija
31/31 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi kuvitella laskevani hiekkaisisssa housuissa sohvalle tai sängylle.. Jos lapset avojaloin pihalla tai sandaaleissa niin menevät jalkapesulle, myös me aikuiset tykätään huuhdella jalat!! On paljon raikkaampi olokin kesällä kun on puhtaat ja hiettömät varpaat! Sitten kotona hillutaan hamosissa tai pelkässä paidassa, ulkoleikkivaatteet ovat erikseen..