Kokemuksia kielikylpypäiväkodista / englanninkielisestä leikkikoulusta.
Hei! Tosi mielelläni lukisin kokemuksianne yksityisistä "kielipäiväkodeista". Ovatko usein kalliimman maksunsa veroisia? Kuinka lapsi oppii toisen kielen? jne. Kiitos.
Kommentit (5)
Kovin pienenä ei kannata laittaa vieraskieliseen päiväkotiin. Noin viiden vuoden iässä on se oma äidinkieli tarpeeksi vankkaa kielikylpyyn.
Meidän lapsi opiskelee englanniksi, nyt on jo koulussa, aloitti viisivuotiaana. Puhuu, kirjoittaa ja ääntää kuin natiivi.
Paljon työtä on sen anglosaksisen kulttuurin tajuamisessa - ja minä olen sentään englannin kääntäjä ja asunut USA:ssa... Silti en aina ymmärrä esimerkiksi amerikkalaista ajatuksenjuoksua.
Ja siitä on kyllä ollut hurja hyöty, sillä lausun englantia keskivertosuomalaista paremmin ;p
Lapsihan oppii pienenä kieliä helposti, joten ehdottomasti kannatan tuollaista kielikylpyä jos siihen vain on mahdollisuus.
Ja ilmeisesti olen myös viihtynyt siellä sillä mieleen ei tule mitään ikäviä muistoja tms.
Kyllä lapset tuntuivat nopsaan oppivan, siis suomenkieliset. Meillä kotikieli on englanti. Ja tämä oli kyllä ihan kunnallinen päiväkoti, aluksi suomea, sitten 3v eteenpäin osa englantia ja 4v eteenpäin kokonaan englanniksi ( suomenkielisiä tuokioita toki).
olisin minä kiinnostunut, en ole ap.