Ukko pyysi mua muuttamaan tänään pois kotoa
pojan kuulemma ottaa itselleen ja hommaa sille päiväkotipaikan. Liikaa riitaa pojan kasvatuksesta, syöttämisestä ja yleensä onko esim. korvat kipeät vai ei.
Kommentit (60)
ja tästä talosta on miehelläni vain velkaa, mieheni nimi on asuntolainapaereissa ei minun lainkaan. Emme pystyisi sopimaan asioista jos minä jäisin yh.ksi tiedän sen sillä mieheni hankala luonne ja haluaa lapsen itselleen.
Yhdessä olemme päättäneet että jäisi isälleen koska hänellä on tukiverkkoa, itselläni ei ole ketään, hänellä ammatti, minulla ei, hänellä töitä, minulla ei, monet asiat puoltavat lapsen isälle jäämistä.
Jaahas, sinulla ei ole siis töitä, joten voisit kasvattaa itse lapsesi kotona, eikä tarvitsisi laittaa vieraalle hoitoon. Raha-asiat sinulla on kunnossa, joten senkään puolesta ei ole mitään estettä?
En ymmärrä miksi lapsi jää isälle ja menee päiväkotiin, ja isovanhemmat hoitavat vielä, kun isä ei jaksa. Sinä sitten yksinäsi istut toimettomana kotona? Mihinkä se tukiverkko nyt oikein katoaa? Lapsella on edelleen isä, jonka luona voisi käydä kylässä, ja tuskin ne isovanhemmat kieltäytyy lasta hoitamasta, vaikka pyyntö tulisikin sinulta?
Ei olisi kenenkään edun mukaista.
johonkin vuokrakerrostaloon. Enkä ole ollenkaa varma jaksaisinko yksin 24/7 lasta hoitaa ja olisihan lapsen etu että vanhemmalla olisi töitä ja saisi olla päiväkodissa ja tavata kavereita. Saisin työmarkkinatuen ja kelan elatusavun en pystyisi kovin ruusuista elämää lapselle taloudellisesti antamaan.
Auto on miehen nimissä... ja tästä talosta on miehelläni vain velkaa, mieheni nimi on asuntolainapaereissa ei minun lainkaan. Emme pystyisi sopimaan asioista jos minä jäisin yh.ksi tiedän sen sillä mieheni hankala luonne ja haluaa lapsen itselleen.
IKINÄ, ei siis ikinä kannata laittaa omaisuutta sen osapuolen nimiin, joka ei ole rahaa ostokseen käyttänyt!! Kaivas nyt tiliotteet sit esiin, että sinun rahoilla on se auto maksettu.
Jos mies ei osaa ajatella ihan ensimmäisenä lapsen parasta, ja sen jälkeen vasta omaa itseään, niin miksi sinun pitää siihen suostua? Otat lastenvalvojaan yhteyttä, ja ehdotat vaikka suoraan reilua viikko-viikko systeemiä tai 10pv -20 pv jakoa. Pysyt itse rauhallisena, ja sovinnonhaluisena, niin kyllä siihen kallistutaan, että lapsen on parempi sinun luona olla.
Elä nyt helvetissä suostu kynnysmatoksi vai etkö tosiaan halua itse lastasi kasvattaa?
Tai siis kyllä sä näiden viestien perusteella vaikutat aika urpolta, mutta silti.
Jos talon arvo on 60 000e ( kannattaa kuitenkin vielä pyytää arvio välittäjältä/pankilta tms.), niin homma menee näin:
ON talon arvo 60 000e
on velkaa 46 000e
ja sinun säästöt 30 000e
Nämä KAIKKI jaetaan puoliksi.
Eli periaatteessa niin, että
talo+sun omaisuus puoliksi= 45 000e per nuppi, ja tuosta vähennetään velat: 23 000per nuppi, eli sulle jäisi joka tapauksessa vähintään 22 000e.
Ei siis MISSÄÄN NIMESSÄ niin, että mies jää omaan taloonsa ja sä vielä vähän maksat sille. Mies voi myös ostaa sun osuuden talosta ( jos teillä ei ole avioehtoa, on talo yhtä paljon sun, samoin kuin sun säästöt on yhtä paljon miehen), ja silloin se maksaa sulle 30 000e ja ottaa sen verran velkaa lisää itselleen.
ja kun auto ostettiin otin rahat tililtäni eli käteisellä ostettiin ja kuitti tehtiin miehen nimiin ei siittä mitään todisteita jäänyt.
haluan saada ne rahat mitkä minulla nyt on säästössä koska olen jo 20000 euroa kuluttanut.
vielä lisätään tuohon yhteispottiin ja jos auto jää miehelle niin sulle jää vähemmän maksettavaa
olisin noilla rahoilla saanut edes yksiön jos vielä joudun maksamaan etenkin kun en varmaan ikinä töitä saa toisin kuin mies niin en kyllä halua maksaa.
Sekoitin löyhässä päässäni taas sen tilanteen, kun on avioehto ja sen kun ei ole. Mutta edelleenkin ap, jos sinä olet pistänyt tuhansia euroja yhteisiin menoihin ja sinulla oletettavasti on niistä jotain pankkitositetta olemassa, sekin huomioidaan! Ei se ole niin että vain ne omistuspaperit katsotaan, koska sillä aikaa kun miehesi on maksellut sitä asuntolainaa ja ostellut auto ja mitä se nyt olikaan, sinä olet ilmeisestikin maksanut hänelle ja yhteiselle lapsellenne ruokia, vaatteita, lääkärikäyntejä, ehkä asumiskuluja jne. Älä nyt lannistu!
Terv. se joka aikaisemmin väitti ettei avio-oikeus koskisi avioliittoa ennen ollut omaisuutta...
että jos kävisikin niin että asuntolaina jaetaan siten että sinulle tulee siitä puolet maksettavaksi, saat samalla puolet asunnosta! Ei sitä lainaa makseta tyhjästä! Ja kun sinulla on puolet asunnosta, voit vaatia että asunto myydään jotta pääset siitä lainasta, tai mies ostaa asunnon puolikkaan sinulta käypään hintaan.
olen aina ottanut ja maksanut käteisellä ottanut rahat omalta tililtäni ja antanut miehelleni, olen kustantanut, auton, häät, telkkarin ja jotain kotimaan reissuja ja risteilyjä.
Mitä väliä sillä on kenen rahoista auto on maksettu kun sekä rahat että auto kuuluu kumpikin jaettavaan omaisuuteen?
Eri asia olisi jos mies myisi autonsa ja ryyppäisi rahat.
että viet pojan lääkäriin etkä vaan odota kotona jotain ihmeparantumista.
Jos tilanne todella noin paha, että ero on ainut vaihtoehto niin ei mies lasta voi viedä sulta, jos hoidat lasta kaikinpuolin hyvin etkä esim. hillu kännäämässä joka viikonloppu.
Minusta kuulostaa siltä, että haluat lapsesta eroon. Miten joku voi luopua lapsen huoltajuudesta sen takia, että ei tarvitsisi (mahdollisesti) antaa miehelleen osaa säästöistä?
Voit olla varma, että kukaan ei ymmärrä ratkaisuasi.
Ja mitä sinä sitten teet? Aiotko hankkia ammatin? Tai työpaikan? Vai istutko kotona yksin kun lapsi on päiväkodissa?
Milloin tapaat lastasi? Mitä vastaat lapsellesi kun hän kysyy, miksi jätit minut äiti? "No kun mä en viitsinyt luopua muutamasta tonnista."
kuulostaa siltä, että tässä ei rakasteta nyt ketään muuta kuin rahaa. Viis lapsesta, jahka pankkitilillä on edes pari sataa. Raha on katoavaista, lapsi pysyy koko elämän, mutta tätä tahtia se on 15 -vuoden päästä sinun enää paperilla. Haistattaa paskat matearilisti -äidille.
Auto on miehen nimissä sen hinta oli 7000euroaja tästä talosta on miehelläni vain velkaa, mieheni nimi on asuntolainapaereissa ei minun lainkaan. Emme pystyisi sopimaan asioista jos minä jäisin yh.ksi tiedän sen sillä mieheni hankala luonne ja haluaa lapsen itselleen.
kenen nimissä omaisuus on kun teillä ei kerran ole avioehtoa.
Älä mene halpaan, hanki asianajaja.
ja ei enää, niin ehkei ne vaikuta siihen että saisit lapsen itselles.
On syitä menneessä elämässäni etten lapsen hultajuutta saisi ja kun auto ostettiin otin rahat tililtäni eli käteisellä ostettiin ja kuitti tehtiin miehen nimiin ei siittä mitään todisteita jäänyt.
Kyllä täällä on monia yh:itä, jotka jaksaneet lapsen kanssa ihan ilman tukiverkkoa. Meilläkään lapsen isä ei ole kuvioissa ollenkaan mukana. Isovanhemmat ovat jo kuolleet tai niin vanhoja, ettei niistä ole lainkaan avuksi.
Tietty jos et halua olla lapsen kanssa, niin kyllähän se sitten on parempi että on isän ja mummonsa kanssa.
Ukko pyysi mua muuttamaan tänään pois kotoa pojan kuulemma ottaa itselleen ja hommaa sille päiväkotipaikan. Liikaa riitaa pojan kasvatuksesta, syöttämisestä ja yleensä onko esim. korvat kipeät vai ei.
Minä käskisin miehen häipyä tai jos lähtisin ottaisin lapsen mukaani!