Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko akateemisuus muutakin, kuin

Vierailija
24.05.2010 |

että on opiskellut yliopistossa/korkeakoulussa?

Eikö akateemisuus lähde jo henkilön kasvatuksesta, vanhempien koulutuksesta jne.?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se nimenomaan on sitä, että sinulla on akateeminen tutkinto.

Vierailija
2/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muutakin kuin", ilman pilkkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään muualla törmännyt kuin av:lla

Vierailija
4/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan eka akateemisuutta pohdiskeleva avaus mun silmiini?

Vierailija
5/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä akateemiset sitä ja tätä -aiheita. Ketään ei kiinnosta. Yliopistoissa ja korkeakouluissa opiskelee ja niistä valmistuu suuri joukko erilaisia ihmisiä. Minä en ainakaan tunne mitään suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta kaikkien sellaisten kanssa, joilla on korkeakouluopintoja plakkarissa. Olen tavannut YO:ssa todella typeriä sekä todella älykkäitä ja sivistyneitä ihmisiä, ja vähän kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
6/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolla tutkijana. En miellä akateemisiksi niitä jotka vain suorittavat yliopisto-opintonsa joten kuten, tavoitteenaan pelkkä nopea valmistuminen.

Vierailija
7/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyse vain akateemisesta koulutuksesta vai myös työstä yliopistomaailmassa.

Yleensä akateemisuudella kuitenkin viitataan siihen, että ihmisellä on maisterin- tai tohtorintutkinto.

Vierailija
8/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolla tutkijana. En miellä akateemisiksi niitä jotka vain suorittavat yliopisto-opintonsa joten kuten, tavoitteenaan pelkkä nopea valmistuminen.

Musta tuntuu, että jatko-opiskelijoille mahdollisesti syötetään seminaareissa jotain kusta, joka sitten kihahtaa päähän. KUKAAN ei ole oikeasti niin erinomainen ihminen, kuin jatko-opiskelija tai vastaväitellyt tohtori. Perustutkinto-opiskelijalle tai maisterillehan ei jatko-opiskelija voi puhua, koska tällaiset alhaiset olennot eivät kerta kaikkiaan ymmärrä näiden korkeampien olentojen ylemmän tason läppää. (Muuten, esim. professorreillahan tällaista ongelmaa harvemmin on. He voivat käydä myös mielekästä tieteellistä keskustelua myös perustutkinto-opislelijoiden kanssa, ja suhtautua heihin muutenkin kuin ihmisiin.)

Mä olen kyllä huomannut jatko-opiskelijoiden ylemmyydentunnon itsekin, mutta varsinaista faktaa sain pöytään sen jälkeen, kun eräs hyvä ystäväni aloitti jatko-opinnot, ja hän kertoili minulle tarinoita siitä, miten jatko-opiskelijat oikeasti suhtautuvat kaikkiin muihin elämänmuotoihin.

Teille siis sanoisin: elämää ON muuallakin kuin yliopistolla, vaikka ymmärrän, että se teistä muulta tuntuu. Ai niin, vaikkei jää yliopistolle valmistumisen jälkeen, YO-opintojen tavoitteena ei silti aina ole "pelkkä nopea valmistuminen".

Olen puhunut. Kiitos nam.

Vierailija
9/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opiskellut ja valmistunut kandiksi Englantilaisesta yliopistosta. Englannissa kuitenkin harvoin jatketaan maisteriksi asti, suurimmaksi osaksi opiskellaan kandiksi. Maisteria varten tulee hakea yliopistoon uudestaan. Enkö ole mielestäsi akateeminen?

Yleensä akateemisuudella kuitenkin viitataan siihen, että ihmisellä on maisterin- tai tohtorintutkinto.

Vierailija
10/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin sillä että "tavallisimmin kyse on tällaisesta tilanteesta". Sana "yleensä" ei tarkoita sitä etteikö olisi olemassa myös muunlaisia tilanteita.

En tiedä minkä tasoinen on Englannin koulutusjärjestelmä, ja millainen siellä on alempi korkeakoulututkinto.

itse opiskellut ja valmistunut kandiksi Englantilaisesta yliopistosta. Englannissa kuitenkin harvoin jatketaan maisteriksi asti, suurimmaksi osaksi opiskellaan kandiksi. Maisteria varten tulee hakea yliopistoon uudestaan. Enkö ole mielestäsi akateeminen?

Vierailija
11/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että jatko-opiskelijoille mahdollisesti syötetään seminaareissa jotain kusta, joka sitten kihahtaa päähän. KUKAAN ei ole oikeasti niin erinomainen ihminen, kuin jatko-opiskelija tai vastaväitellyt tohtori. Perustutkinto-opiskelijalle tai maisterillehan ei jatko-opiskelija voi puhua, koska tällaiset alhaiset olennot eivät kerta kaikkiaan ymmärrä näiden korkeampien olentojen ylemmän tason läppää. (Muuten, esim. professorreillahan tällaista ongelmaa harvemmin on. He voivat käydä myös mielekästä tieteellistä keskustelua myös perustutkinto-opislelijoiden kanssa, ja suhtautua heihin muutenkin kuin ihmisiin.)

Mä olen kyllä huomannut jatko-opiskelijoiden ylemmyydentunnon itsekin, mutta varsinaista faktaa sain pöytään sen jälkeen, kun eräs hyvä ystäväni aloitti jatko-opinnot, ja hän kertoili minulle tarinoita siitä, miten jatko-opiskelijat oikeasti suhtautuvat kaikkiin muihin elämänmuotoihin.

Teille siis sanoisin: elämää ON muuallakin kuin yliopistolla, vaikka ymmärrän, että se teistä muulta tuntuu. Ai niin, vaikkei jää yliopistolle valmistumisen jälkeen, YO-opintojen tavoitteena ei silti aina ole "pelkkä nopea valmistuminen".

Olen puhunut. Kiitos nam.

Vierailija
12/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteentekijöillä ja työntekijöillä ON EROA.

Tässä ei kuitenkaan nyt ole kysymys tieteentekijöiden ja työntekijöiden erosta, vaan akateemisuudesta. Ja muuten, tiedettä tehdään muuallakin kuin yliopistossa.

Vierailija
13/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12 ei kiistä kusen nousemista päähän...

Vierailija
14/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteentekijät tekevät tutkimustyötä, työntekijä taas on ammattiluokitus johon tyypillisimmin kuuluu melko kouluttamatonta väkeä.

Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että akateeminen koulutus on akateeminen koulutus niilläkin jotka eivät mene töihin yliopistolle.

Tieteentekijöillä ja työntekijöillä ON EROA.

Vierailija
15/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistosta, joka on aina ollut maailman yliopistojen ranking listoilla Suomen yliopistoja ylempänä.

Eli palatakseni kysymykseeni, olenko mielestäsi akateeminen?

tarkoitin sillä että "tavallisimmin kyse on tällaisesta tilanteesta". Sana "yleensä" ei tarkoita sitä etteikö olisi olemassa myös muunlaisia tilanteita.

En tiedä minkä tasoinen on Englannin koulutusjärjestelmä, ja millainen siellä on alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
16/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tällä inttäjällä tunnu olevan hallussa.

yliopistosta, joka on aina ollut maailman yliopistojen ranking listoilla Suomen yliopistoja ylempänä. Eli palatakseni kysymykseeni, olenko mielestäsi akateeminen?

tarkoitin sillä että "tavallisimmin kyse on tällaisesta tilanteesta". Sana "yleensä" ei tarkoita sitä etteikö olisi olemassa myös muunlaisia tilanteita. En tiedä minkä tasoinen on Englannin koulutusjärjestelmä, ja millainen siellä on alempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
17/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäs tiedätte.

Vierailija
18/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tuiki tavallisesta junttiperheestä, ja moni sisarusparvesta akateeminen.

Itsellä harkinnassa jaksanko jatkaa akateemisen loppututkinnon loppuun, työ mukavaa ja antoisaa tällä hetkellä, enkä oikeastaan tee tutkinnolla mitään.

Vierailija
19/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on akateeminen tutkinto, mutta jos jotain kuvaillaan meillä akateemiseksi se tarkoittaa, että hänen ehkä kannattaisi vaihtaa alaa...

Vierailija
20/23 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksen, johon en vielä ole saanut vastausta.

Ottamatta siihen kantaa, ainakaan luetun ymmärtäminen ei tällä inttäjällä tunnu olevan hallussa.

yliopistosta, joka on aina ollut maailman yliopistojen ranking listoilla Suomen yliopistoja ylempänä. Eli palatakseni kysymykseeni, olenko mielestäsi akateeminen?

tarkoitin sillä että "tavallisimmin kyse on tällaisesta tilanteesta". Sana "yleensä" ei tarkoita sitä etteikö olisi olemassa myös muunlaisia tilanteita. En tiedä minkä tasoinen on Englannin koulutusjärjestelmä, ja millainen siellä on alempi korkeakoulututkinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi