Arvaa minkä ikäinen lapseni on (ov)
ja arvaa myös sukupuoli
-piirtää ihmisen kuvaan silmät, suun, pään, ripset, kädet, jalat, hiukset (joskus myös pinnin päähän) mutta ei vartaloa
-ajaa apupyörällisellä polkupyörällä itse reippaasti ja ohjaa hallitusti vaikeissakin paikoissa
-tunnistaa kaikki kirjaimet ja osaa kirjoittaa suurimman osan, kirjoittaa ilman mallia kolme sanaa/nimeä
-puhuu monipuolisesti pitkin lausein, osaa kertoa mm. mikä häntä harmittaa ja muistelee hyvinkin vanhoja juttuja (yli puoli vuotta taaksepäin)
-pukee kaiken itse, myös kengät ja napit, mutta takin vetoketjua ei osaa vielä aloittaa itse
-tykkää paljon "lukea" kirjoja ja tehdä palapelejä (60-100 palaisia)
-rakentelee legoista taloja, joissa mm ovia, ikkunoita ja sänkyjä legoukkeleille
Arvauksia?
Ja muutkin voi laittaa omia arvattaviaan tähän ketjuun jos haluaa! :)
Kommentit (10)
voisi olla meidän 4v poika, paitsi että meidän herra ei pidä palapeleistä.
et varmaan kehuisi täällä jos olisi 7v?
on 3,5 v ja aika paljon samantapainen.
tyttö 3,5 v.
Missään tapauksessa ei ole alle 3 v.
Ap:n lapsi on tyttö ja hän täyttää kesän lopussa kolme vuotta.
Syy miksi tein kysymyksen, oli että tyttöämme luullaan tosi usein vanhemmaksi ja olen miettinyt johtuuko vain siitä että on aika pitkä ikäisekseen. Mutta ehkäpä tuo siis tekee jonkin verran "isompien" juttuja ja siinä on sitten osasyy. En tiedä olenko hassu, mutta mua harmittaa tosi kovasti se että tyttöä aina luullaan paljon ikäistään vanhemmaksi. Pelkään että häneltä odotetaan siksi enemmän kuin mihin hän ikänsä puolesta pystyy tai pitäisi pystyä - varsinkin jos tämä jatkuu sitten vielä kun hän on vähän isompi. Nyt tyttö on kotihoidossa eli ei kauheasti joudu alttiiksi muiden oletuksille.
Kiitos arvauksista! :)
ap
että on ollut vuoden ilman päivä- ja yövaippoja.
ap