Hirveä kysymys, mutta otanko riskin ja hankkiudun raskaaksi miehen selän takana?
Eli meillä tilanne on se, että mies arpoo päätöstään lapsesta. En haluaisi erota hänestä, enkä halua kenenkään muun geenejä lapseeni. Emme käytä ehkäisyä, sillä erään sairauden takia en voi saada lasta ilman hormonihoitoja. Olen harkinnut aloittavani nämä hoidot mieheltä salaa, sillä kysyttäessä mielipidettä, hän vaihtaa puheenaihetta.
Mieheni ei lähtökohtaisesti siis halua lasta, en minäkään ole halunnut kuin vasta ihan viime aikoina (30-vuoden lähestyessä alkaa se biologinen kello tikittää). Tiedän, että jos tulisin raskaaksi, mies hyväksyisi asian ja olisi varmasti ihan innoissaankin vauvasta. Enemmän epäilen sitä jaksaisiko hän vauva-arkea. Olen miettinyt että olisin valmis ottamaan riskin ja aloittamaan hormonihoidot hänen selän takanaan. Riskin siis siinä mielessä, että mahdollinen raskaus/lapsi ajaisi meidät avioeroon.
Mitä teen? onko kellään kokemuksia?
Kommentit (24)
kanssasi. Lasta ei ole pakko haluta mutta suhteessa täytyy keskustella tärkeistä asioista. Lapsen saaminen on iso asia ja harva mies siihen on oikeasti valmis, isyyteen kypsytään pikkuhiljaa. Toisilla se voi kestää pidempäänkin. Minun mies halusi lapsen mutta lapsi oli lähemmäs 2-vuotias, kun mieheni alkoi vapaaehtoisesti viettää aikaa hänen kanssaan!
Lapsi ei ole sama asia kuin jokin tavara tai edes kuin koiranpentu. Vauvan ensimmäinen vuosi voi joskus olla niin rankka, että siitä on kovaa selviytyä yksin. Kyllä siihen pitää molempien haluta ryhtyä. Ei ole hyvä lähtökohta vanhemmuudelle, että toinen on huijattu siihen vastoin tahtoaan. Pienen lapsen äitinä ja isänä on joskus muutenkin voimillekäyvää - ei siihen tarvita tuollaista lisävaikeutta.
se oli minulle jo selvä. oltiin puhuttu asia kun oltiin ehkä vuoden verran seurusteltu. Päätin kuitenkin silloin että haluan mieluummin olla miehen kanssa kuin lapsen. Oltiin noin 25 v.
Sitten lähempänä 3-kymppiä itsellä alkoi biologinen kello tikittää. Juttelin ihan pikku hiljaa (en joka ilta vaan ehkä 1 krt kk ja vain yksi asia kerrallaan), että ehkä meille vielä joskus tulee lapsi ei sitä tiedä. Kyselin että jos meille tulisi joskus lapsi, haluaisiko mieheni että sillä on siniset vai ruskeat silmät? Tai kumman hiukset? Mitä mieheni haluaisi jos meille joskus tulisi lapsi, mitä nyt ei kuitenkaan välttämättä tule niin mitä se harrastais. Jne.
Ihan vain huumorilla ilman pitää pakottavaa paniikkia. Pari vuotta juteltiin näitä ja mieheni oli valmis isäksi. Ja hyvä isä hänestä on tullutkin.
Tämä selän takana toimiminen on siis käynyt joskus mielessäni kun olen tätä lapsiasiaa puntaroinut. ap