g. lapsiperheet, heitetäänkö teillä ruokaa roskiin?
Kommentit (12)
Tai kompostiinhan se menee. Pienempi jättää joskus lautaselle sekalaista, jota ei oikein voi säilöä. Joskus jää muroista maito juomatta, se menee vessan pönttöön.
Koskematon ruoka pakastetaan tai otetaan seuraavana päivänä töihin evääksi tms. Jotkut vähäiset riisin jämät tai kastikkeen loput heitän kyllä kompostiin.
mä voisin heittää, mutta mies on kotona opetettu siihen, että kaikki ruoka syödään... hän toimii meidän jätemyllynä ja syö kaikki tähteet :P
valitettavasti jää tähteitä ihan liikaa
menee bioastiaan. Kattilaan ylijäänyt ruoka pakastetaan tai syödään seuraavana päivänä. Oman arvion mukan meillä (5 h talous) ei mene kovinkaan paljon ruokaa hukkaan (vanhemmat syövät useimmiten kiltisti lautaset tyhjiksi ja lapset saavat itse ottaa ruoan, jolloin usein ottavat aika likelle sen määrän jonka oikeasit myös syövät).
Joskus sitä valitettavasti jää käyttämättä tai on ollut liikaa tms.
loput kompostoriin. Biojätettä ei olla heitetty roskikseen moneen vuoteen.
Siis lapselta jää joskus syömättä ruoka, joka on sitten niin epämääräisen näköinen että ei sitä voi enää säilöä.
Mutta jos kattilaan jää vielä ruokaa, se laitetaan säilytysrasiaan ja sitä syödään sitten vielä seuraavana päivänä.
Joskus unohtuu joku ruoka, voi olla mitä vaan, esim. tomaatti, kurkku, jauhelihapaketti, juusto tms. jääkaapin perukoille ja se menee huonoksi, niin heitetään pois.
Valitettavasti meillä heitetään myös paljon leipää pois :-( Mutta olen nyt aktiivisesti koittanut parantaa tapaani ja ostan leipää vaan tarpeeseen.
roskiin ei juurikaan mene muuta kuin useita viikkoja (kuukausia??) sitten avatut ja loppuun käyttämättä jääneet tuorejuustot jne..
yleensä ne menevät jääkaappiin, jonka kautta lopulta roskiin.
mä voisin heittää, mutta mies on kotona opetettu siihen, että kaikki ruoka syödään... hän toimii meidän jätemyllynä ja syö kaikki tähteet :P
Inhottaa kyllä itseäkin heittää roskiin, etenkin JOS OLEN itse ruoan vääntänyt. Einesmaksalaatikon voin heittää kompostiin vailla suurempia tunnontuskia ( :
se menee kompostiin.
Heitän kyllä välillä roskiin jotain jääkaapin perukoille hautautuneita purkkeja, joiden sisältöä en halua edes arvailla.
Mutta ei mene ruokaa roskiin päivittäin.