Millaiset ihmiset ruokkii lapsensa eineksillä? ja MIKSI?
Miksette laita kunnon ruokaa itse?
Kommentit (42)
Eletään normaalia arkea, asutaan kivassa talossa, ollaan vapaa-aika aina lasten kanssa ja matkustetaankin lapset mukana. Ei oteta stressiä ruuasta. Kun väsyttää ja työpäivän jälkeen ei vaan jaksa heti kokata (kello jo yli 17), niin äkkiä jotain einestä mikroon. Tai sitten käytetään "puolieineksiä" nopeuttamaan ruuanlaittoa tyyliin keittoon heitetään Apetitin pakasteesta löytyvät peruna-porkkana -seos ja pätkitään nakit joukkoon.
Ei kannata kerätä elämässä liikoja stressejä. Saa sitä mennä sieltä, missä aita on matalin. Parisuhdekin voi paremmin ja jaksaa lasten kanssa leppoisana, kun osaa laiskotella.
Töissä klo17 asti ja sen jälkeen ruoan on oltava pöydässä klo18 viimeistään ja kotona ollaan vaihtelevasti 17:15-17:30. Työpäivän jälkeen ei ole energiaa pese, pilkkoa, hauduttaa, kypsentää mitään ja sitten siivota keittiötä loppuilta. Ruoka on 95% jotain puolivalmistetta tai einestä arkisin. Viikonloppuisin yleensä 1/pv ateria, jossa enemmän laittamista mutta lastenlounas on monesti eines ( pastapussi, pinaattiletut, lihapullat tms) Ostaisin arkisin valmiin ateriapalvelun heti, mutta sellaista ei ole tarjolla. Tai ostaisin luonasruokalasta annoksia kotiin, mutta he eivät saa niitä myydä.
Jos olisin kotona, käyttäisin enemmän aikaa ja vaivaa ruoanlaittoon, mutta nyt en jaksa. Miestä ei kokkaus kiinnosta senkään vertaa, hän söisi vaikka nakkeja ja liapiirakoita pelkästään ja niihin en itse koske.
taivastella toisten lasten ruokkimistapoja kuin esim. tupakointi- tai alkoholinkäyttötapoja. Eineksillä kasvaa sairaita, ylipainoisia ihmisiä, joiden hoitamiseen sitten minunkin pitää verovaroilla osallistua. Ja se suoraan sanottuna vituttaa, että vain siksi että sinä olet laiska ja sairastutat lapsesi, minä joudun tekemään enemmän töitä!
Hyvä keino välttää einekset on tehdä ruoka edellisenä iltana valmiiksi. Eli esim. nyt voisitte tehdä esim. huomiseksi kanakeiton, huomenna sitten tähän aikaan tiistaiksi jonkun pastan jne. Ei ole vaikeaa lämmittää se itsetehty ruoka sitten seuraavana päivänä uunissa tai mikrossa.
Ihan ilman mitään tunnontuskia vieläpä! Jos vaan suostuisivat noita syömään. Olen kokeillut eri merkkejä ja lajeja, mutta teinini ilmoittaa kerta toisensa jälkeen, että ovat jotain ihan kamalaa, mitä sitten alakoululainen myötäilee. Ok, esim. jotkut kalapuikot menevät ja tietyt kananugetit, mutta siinäpä ne. Ja ne prkl pinaattiletutkin teen itse, ainakin kerran vuodessa :-D
t. kokopäivätöissä käyvä yh, akateeminen ja vieläpä kouhtuullisen hyvätuloinen sellainen
En näe sille mitään tarvetta enkä pidä suurinta osaa kaupan valikoimasta sellaisena roskana kuin te. En pelkää lisäaineita enkä vanno mitään ruokaismin nimeen, pyrin siihen että ateriarytmi säilyy koko perheellä ja ruoka koostuu niin monipuolisesti kuin mahdollista.
Kaupan valmisruokia ostetaan ehkä kerran viikossa ( esim. ne parjatut pinaattiletut, purkkihernekeitto tai pakaste pyttipannu) muuten puolivalmisteita.
Lapset ovat normaalipainoisia ja kasvavat hyvin; meillä aikuisilla on pari ylimääräistä kiloa, mutta siihen on enemmin syynä ruoan määrä kuin laatu.
ruokani, monesti alusta asti ja luomua mahdollisimman paljon käyttäen. Kuitenkin lapsena meillä syötiin kotona usein eineksiä arkisin, viikonloppuisin söimme aina yhdessä koko perhe ja hyvää yhdessä tehtyä ruokaa syötiinkin ja laadukasta. Olen siis kotoisin mielestäni normaalista, varakkaasta ja keskiluokkaisesta perheestä, jossa kukaan ei ole koskaan ollut ylipainoinen. Sairaitakaan emme ole, vaikka vanhempani ovatkin jo pian kuusikymppisiä.
taivastella toisten lasten ruokkimistapoja kuin esim. tupakointi- tai alkoholinkäyttötapoja. Eineksillä kasvaa sairaita, ylipainoisia ihmisiä, joiden hoitamiseen sitten minunkin pitää verovaroilla osallistua. Ja se suoraan sanottuna vituttaa, että vain siksi että sinä olet laiska ja sairastutat lapsesi, minä joudun tekemään enemmän töitä!
Ihan ilman mitään tunnontuskia vieläpä! Jos vaan suostuisivat noita syömään. Olen kokeillut eri merkkejä ja lajeja, mutta teinini ilmoittaa kerta toisensa jälkeen, että ovat jotain ihan kamalaa, mitä sitten alakoululainen myötäilee.
No mut nehän on! Jos makuaistit on vielä tallella! Makuaisti tosin menee jos saa 1-vuotiaasta alkaen vain eineksiä. Kohta ei edes maista jos vaikka ruoka on homeessa...
Ja pakko myöntää, että ei itseänikään jaksa ruuanlaitto paljoa kiinostaa, kun viiden aikoihin saavun kotiin. Useimmin meillä syödään arkena eineksistä tehtyä ruokaa.
Sillon kun olin vielä kotiäiti niin jopa tykkäsin ruuanlaitosta, mutta nyt sen vähän vapaa-ajan haluaa käyttää johonkin muuhun kun ruuanlaittoon.
pinaattiletut jne. Kaikki se paska mikä haisee oksennukselle, maistuu pahville ja saa ihmiset voimaan pahoin.
kuin ruoanlaitto. Mahdatte olla aika huonoja kokkeja. Sääliksi käy lapsianne.
Kandeis ehkä opetella kokkaamaan parempaa ruokaa.
elämänsä useita kertoja kuukaudessa. Eivät ole ylipainoisia, ovat terveitä, syövät mielellään muutakin. Nyt saa riittää tuo ortorektinen älämölö! Harvassa perheesä einekset ovat ainoa ruokamuoto. Ja jos jossain perheessä ovat niin luultavasti ei ole ongelmista suurin. Alkoholia, tupakkaa ja eineksiä ei sentään voi rinnastaa. Sitäpaitsi kaikki einekset eivät kategorisesti ole huonoja!
Siellä on valmista maksalaatikkoa, lihaperunasoselaatikkoa, valmiita mikroaterioita kuten metsästäjänleike. Mikrokeittoja jne.
minä olen yrittäjä ja teen arkisin hemmetin pitkää päivää. Ostan aika paljon Citymarketin kotikeittiön valmistamia puolivalmiita ruokia jotka sitten teen loppuun asti kotona. Ovat muuten hyviä vaikkain toki hieman hinnakkaampia kuin peruseinekset.
eikö provonnut tarpeeksi tuolla pibaatti-ketjussa? :D