Raskaana ja mies ei ymmärrä yhtään :(
Tai siltä ainakin välillä tuntuu, että hermostuu mielialan vaihteluista. Miehellä on paha työstressi päällä ja ei tunnu tajuavan, että tällä hetkellä mä järkytyn pienestäkin tylystä kommentista tai epäystävällisestä äänensävystä. :(
Ei se pahaa tarkoita, mutta kun en minäkään oikein voi tälle omalle herkkyydelle tällä hetkellä mitään. Mitähän ihmettä tässä tekisi, ettei kaiken päälle sitten olla vaan koko ajan riidoissa?
Kommentit (31)
kuin ette ikinä olisi itse tiuskineet miehillenne..ei se raskaus mikään sairaus ole.
että on ok tiuskia ja huutaa raskaana olevalle vaimolle? Ja että vaimo on väärässä, jos pahoittaa mielensä miehen törkeästä käytöksestä? Jessus.
ja jos ei arvosta, niin mitenkähän jaksaa vauva-arkea...
Minä en tiuski, huuda tai ole epäystävällinen miehelle. Alan vaan herkästi itkemään tällä hetkellä. Ja alan itkemään myös muutoin, jos minulle huudetaan, nyt vaan tavallista herkemmin. Ja mies ei ole ennen huutanut minulle. Itse asiassa ei koskaan ennen tätä raskautta. Se oli yksi syy, miksi olen kokenut mieheni turvalliseksi ja luotettavaksi ihmiseksi.
Enkä mielestäni käytä raskautta tekosyynä mihinkään. Sanoin olevani väsynyt, mutta en ole jättänyt sen takia tekemättä mitään, mitä olen ennen tehnyt. En vaan välttämättä jaksa huhkia samalla tavalla. Ilmeisesti se ei sitten ole normaalia, täytyy ottaa puheeksi ensi kerran neuvolassa.
ap
Ja näin ollen ei kenelläkään muulla voi olla sitten mielialanvaihteluita, kipuja, pahaa oloa ym, niinkö?
Joku perustelee sillä herkkyyttään, joku sitä, että ei voi tehdä fyysistä työtä jne. Olen itsekin ollu 2 kertaa raskaana ja mun mielestä se ei ollu sen kummosempi olotila kun muutenkaan.
kuulla olet? Onko muuten sitten oikeutettua antaa hormonien heitellä joka kuukausi viikon verran, jos se raskauden yhteydessä on ok? Tai jos syö e- pillereitä? Tai sairastaa kilpirauhasen vajaa- tai liikatoimintaa? Vissiin tällöinkin on kerta kaikkiaan mahdotonta hillitä itseään. Siksi kai raskaana olevat eivät voi töissäkään olla, koska jos pomo sanoo, että teepä se raportti uudestaan, niin heti tulee parku.
kuulla olet? Onko muuten sitten oikeutettua antaa hormonien heitellä joka kuukausi viikon verran, jos se raskauden yhteydessä on ok? Tai jos syö e- pillereitä? Tai sairastaa kilpirauhasen vajaa- tai liikatoimintaa? Vissiin tällöinkin on kerta kaikkiaan mahdotonta hillitä itseään. Siksi kai raskaana olevat eivät voi töissäkään olla, koska jos pomo sanoo, että teepä se raportti uudestaan, niin heti tulee parku.
mies ole aiemmin ollutkaan kiukkuinen, vaan vasta nyt. Ap sen sijaan itkeskelee muulloinkin. Kuinka moni teistä jaksaisi miestä, joka ei kestä yhtään tiukempaa sanomista ja alahuuli alkaisi väpättää kerran päivässä? Tuskinpa se miehistäkään niin hauskaa on koko ajan varjella "herkän" vaimon ailahtelevia tunteita, eiköhän se ole lähinnä rasittavaa eikä mitään suojeluhalua herättävää. Ap on vissiin hieman pumpulissa kasvanut.
Toinen pyytää vähän tukea ja jeesiä ja monelle on kunnia-asiana olla tolkuttamassa, miten raskaus ei saa näkyä tai tuntua missään.
Mä ymmärrän sua ap tosi hyvin. Itse herkistelen niin, että moni yleinenkin kommentti vaikka siivoustarpeesta kuulostaa nyt mun korvaan moitteelta, että en ole päivän aikana vaikka siivonnut keittiössä. Mä sitten vaan sanoin miehelle että nyt on näin ja ehkä se ei sitten kommentoi niin paljon ja jos kommentoikin, mä aina muistan sanoa itselleni, että se oli vaan yleinen huomio, ei moite.
Tsemppiä!
tässä on sanottu, että vaikka kuinka herkistelisi, niin järkeäkin voi käyttää.
että on ok tiuskia ja huutaa raskaana olevalle vaimolle? Ja että vaimo on väärässä, jos pahoittaa mielensä miehen törkeästä käytöksestä? Jessus.