Onko normaalia, että teini haaveilee ajasta, kun saa muuttaa omaan kotiin?
Kommentit (15)
Ja jopa toivottavaa. Haaveilevathan lapset myös siitä, mitä he tekevät isona työkseen tai siitä, millaisen auton haluaisivat, jos saisivat itse valita.
Haaveilu ja ajatuksissa aikuisuuteen valmistautuminen kuuluvat lapsuuteen.
valmistaudutaan aikuisuuteen ja omillaan toimeen tulemiseen. Joten joo, on täysin normaalia.
Mulla oli ihan mukavaa siellä lapsuudenkodissa.
Siskontyttö haaveilee, että pääsee pois kotoa omaan rauhaan. Ei oo sisarukset häiritsemässä, ei oo vastuuta muista, on luultavasti enemmän tilaakin. Isosiskona ei oo kotona aina niin juhlaa.
huolestuttavampaa olisi, jos nuori ei ollenkaan suostuisi ajattelemaan kotoamuuttoa.
Sehän tarkoittaa sitä, että hänellä on itseluottamusta riittävästi kokeilla omia siipiään sitten aikanaan.
Epänormaalimpaa olisi minusta se, ettei hän haluaisi muuttaa minnekään, vaan tahtoisi jäädä ikiajoiksi lapsuusajan kotiinsa asumaan.
Kiintymyssuhde on vääristynyt. Joitko kenties alkoholia raskauden aikana tai värjäsitkö hiuksiasi?Jos et, ehkä syötit teinille kaupan pinaattilettuja hänen ollessaan lapsi.
Ehheheeeehhh.... Entäs oliko teillä perhepeti?
Kauanko imetit?
halusin myös omaa rauhaa, vaikka olin ainokainen ja vanhemmat ihan normaaleja. Eli eivät teinin mielestä yhtään cool:)
sä olet syöttänyt sitä samoilla ateritsimilla kuin oot itse syöny. Häpeä.
huolestuttavampaa olisi, jos nuori ei ollenkaan suostuisi ajattelemaan kotoamuuttoa.
Mulla on eräs kaveri... siitä asti kun hän sai asperger-diagnoosin, on lyönyt hanskat tiskiin JOKA ASIASSA. Muummuassa siinä, ettei voi koskaan muuttaa pois kotoa, kun ei pärjää yksin sitten niin millään!
Kaveri on nyt 20v, ja voin lyödä pääni vetoa, että puolet sen aspergerista on pelkkää itsenäistymisen pelkoa, sitä, ettei sitten olekaan sitä rakasta mamia passaamassa 24/7.
Mami vaan alkaa olla jo melko vanha :/ Kuinkahan kaverin käy, kun äitimuori kupsahtaa, tai sitä ennen joutuu vanhainkotiin? Meneekö kaveri mukaan vai muuttaako siskollensa loisimaan? Aika näyttää...
opiskelijaelämää/ omaa kotia.