onko jätti? 5v 116cm ja 30kg
tiedän että on iso poika, on aina ollut. esim. 9kk iässä oli jo 11kg, kun pojan pikkuveli painaaa nyt 9kk ikäisenä 8kg.
Kommentit (127)
Toki ap:n lapsi ON ylipainoinen, mutta tosiaan, on täällä myös toista ääripäätä edustavia (esim. lapsi yli 110cm ja painoa 15kg = LAIHA!!)
Meillä on hoikka lapsi, jonka mitat 112cm / 19kg (hoikka = painoon suhteutettu pituus menee -13 käyrällä)
Sitten meiltä löytyy lievästi ylipainoinen lapsi, jonka mitat 136cm / 38kg (lievästi ylipainoinen = painoon suhteutettu pituuskäyrä +28)
Ja onpas yksi täysin sopusuhtainenkin lapsi, jonka mitat 105cm / 18,2kg (= paino nollakäyrällä)
Siis 112 cm 19 kg noin miinuksilla? Mikähän meidän esikoisella sitten käyrät on kun pituutta 120 cm ja painoa tuo sama 19 kg... :/
121 cm ja 20 kg. On ylihoikka, sen toki tiedostan, mutta ap:n lapsi edustaa kyllä toista ääripäätä...
Toki ap:n lapsi ON ylipainoinen, mutta tosiaan, on täällä myös toista ääripäätä edustavia (esim. lapsi yli 110cm ja painoa 15kg = LAIHA!!)
Meillä on hoikka lapsi, jonka mitat 112cm / 19kg (hoikka = painoon suhteutettu pituus menee -13 käyrällä)
Sitten meiltä löytyy lievästi ylipainoinen lapsi, jonka mitat 136cm / 38kg (lievästi ylipainoinen = painoon suhteutettu pituuskäyrä +28)
Ja onpas yksi täysin sopusuhtainenkin lapsi, jonka mitat 105cm / 18,2kg (= paino nollakäyrällä)
Siis 112 cm 19 kg noin miinuksilla? Mikähän meidän esikoisella sitten käyrät on kun pituutta 120 cm ja painoa tuo sama 19 kg... :/
juuri alkuviikosta käytiin kaikkien kanssa neuvolassa eli tiedän tasan tarkkaan, millä käyrällä menevät :)
ja heidän vanhemmat aina selittelevät sitä ettei heidän lapsensa syö juurikaan mitään. Silti eräässäkin perheessä syödään miten sattuu eli ei säännöllisiä ruokailuaikoja ja jatkuvasti mussutetaan sipsejä, limsaa, karkkia jne.
Kyllähän sitä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa.
on käytössä eri käyrä kuin muualla Suomessa.
.. johan järki sanoo että on ihan liian paljon rasvaa, suolaa ja tekee pahaa hampaille
ja heidän vanhemmat aina selittelevät sitä ettei heidän lapsensa syö juurikaan mitään. Silti eräässäkin perheessä syödään miten sattuu eli ei säännöllisiä ruokailuaikoja ja jatkuvasti mussutetaan sipsejä, limsaa, karkkia jne.
Kyllähän sitä lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa.
ap
ja pituutta 123cm ja painoa 27-28, vanttera. Neuvolan mukaan paino normaalin rajoissa, th:kin sanoi ettei näytä lihavalta joten yllättyi kun puntari näyttikin lähemmäs 30 kiloa.
Kyllä poikasi kuulostaa painavalta!
Mun poika on ollut 5vee 125,5cm ja 35,3 kg,joten aikas samoissa menevät.
joka on ollut koko ikänsä liian pitkä ja painava, nyt on melkein 8vee ja on 150cm ja 55kg. Eli todella iso on. Mutta kun olen yksinhuoltaja kolmivuorotyöllä joten lapsiani joutuu hoitamaan muutkin kuin minä. Vaikka kuinka yritän puhua sukulaisille etteivät antaisi lapselle liikaa ruokaa, meilläkin karkkipvä kerran viikossa, niin sukulaiset eivät sitä tajua vaan poika saa syödä lähes rajoituksetta ja lihoo koko ajan. Jos olisi pelkästään omassa vallassani mitä söisi, niin olen varma, että saisin poikaa hoikemmaksi.
Meillä 5v haluaa kokoajan jotain vaikka juuri syönyt. Ylipainoinen on. Tietysti sanon aina ei, sitten suuttuu ja menee itkemään huoneeseen. Tää on ihan arkipäivää meille.
liian iso, painoa varmasti ainakin 15-20 kg liikaa.
Nollakäyrällä 8-vuotiaalle 150 senttiselle paino on 25 kiloa. Lapsesi on 30 kiloa ylipainoinen. Lapsen sydän ja verisuoniparat.
Ei ole oikein vanhemmuus hallussa.
mutta asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen kuin te laiheliinien äidit kuvittelette. Mullakin on toinen lapsi, kohta 10 vee joka on 141cm ja 35kg, eli oikein normaali. Tämä poika vaan lihoo koko ajan ja meillä ei todellakaan syödä sipsejä, limuja ja hampurilaisia joka päivä. Viimeksi olen ostanut sipsejä viime heinäkuussa synttäreille ja tänä vuonna en ole vienyt kertaakaan lapsiani hampurilaiselle. Poika on oppinut jossain limua juomaan, mutta tyttö ei edelleenkään juo.
niin paljon kun ne viitsivät syödä ja tämmöiset ylipainoiset pojat ja tytöt syövät sitten paljon.
en ole ajatellut asiaa siltä kannalta. Poika ei näytä niin ylipainoiselta kuin on. On leveät hartiat, isot jalat ja kädet. Mielummin "kaappi" kuin jättiläinen. Pojalla on karkkipäivä kerran viikossa ja päivittäin liikkuu, silti jätkä pysyy isona..
ap
Mun poika oli 114cm ja 22kg 4-vuotiaana. Paino oli hieman liikaa, mutta kun ei ole yhtään läskiä sanoivat neuvolasta ettei syytä huoleen. Ja jos mun pojalla on jo todella leveät hartiat ja vatsalihakset näkyy jne, niin millainen kehonrakentaja sun lapsesi noilla mitoilla oikein on??? Siis jos ei muka ole lihava.
Minun lapseni on 105 cm ja 14 kiloa ja 115 cm ja 17 kiloa ja he menevät -2 käyrällä.