Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko jätti? 5v 116cm ja 30kg

Vierailija
23.05.2010 |

tiedän että on iso poika, on aina ollut. esim. 9kk iässä oli jo 11kg, kun pojan pikkuveli painaaa nyt 9kk ikäisenä 8kg.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmivuorotyötä ja en jätä vielä lapsiani yksin. Esin ensi vkl sekä la että su työvuoro 7.30-19.15.

Vierailija
82/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on pyöreä verrattuna perheemme muihin lapsiin verrattuna. Syykin on tiedossa. Poika söisi mieluiten hiilihydraattipitoista ruokaa kuten nuudelia ja makaronia. Lihaa ja kasviksia ei söisi ollenkaan. Ja niinpä jos yhtään silmä välttää poika syö ison kansan makaroonia tms. ja jättää muun ruun lautaselle.

Vertauksena sisar 10v. 121cm ja 20kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika 6-vuotias, pituus 118 cm ja paino 26 kg. Maha vähän röllöttää, mutta lihakset näkyy liikkuessa. Tosin reisissä on hyllyvää rasvaa. Kyllä tarkkailen poikaa, yritän liikuttaa minkä ehdin (pyöräilyä ja uintia)+liikunnallisia harrastuksia (uniti ja fudis). Meillä syödään liikaa makeaa ja hyvää ruokaa. Ja lapsella hyvä ruokahalu, annan vain "lapsen kohtuullisia" annoksia. Meillä on säännölliset ruoka-ajat, joten nuo makeat on pääsääntöisesti jälkiruokia, ei välipaloja eikä karkinmässytystä. Miksi tarkkailen lasta: no molemmat vanhemmat olleet lapsesta asti läskejä, en halua tätä perintöä siirtää. Tarkoitus on jatkuvasti keventää ruokaa lisäämällä vihanneksia, kasviksia ja hedelmiä. Iltapalan pyrin jättämään pois.

Ainoa hyvä puoli tuossa ylipainossa on, että kun lapsi on kipeä ja ruokahaluton, niin ei tarvitse miettiä tiputukseen lähtöä, saa huoletta olla parikin päivää "nokareruualla".

Ja kyllä vanhemmat sen ruuan valikoi, ei koskaan ole lapsen vika.

Vierailija
84/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa lasten viikonloppuhoitopaikkaa tai huoltajuussopimusta niin, että isä hoitaa viikonloppuisin.

Tai sitten antaa lapsi huostaan.

Nyt et hänestä huolehdi asianmukaisesti, vaan vaarannat hänen terveytensä toistuvasti ja tietoisesti. Tämä täyttää huostaanoton kriteerit aivan kirkkaasti.

Vierailija
85/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapisa vkl hoitaa, joten sekään ei ole mahdollista, joten tässä sitä vaan tallataan.

Vierailija
86/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapsi huostaan. Sinä et ole kelvollinen äiti.

Vierailija
87/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa, siihen tarvitaan myös isän suostumus, jos haluan yksipuolisesti tehdä uuden sopimuksen täytyy lähteä oikeuteen ja jos mulla ei ole vara tehdä päivätöitä niin ei mulla ole varaa lähteä oikeuteenkaan.

Vierailija
88/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkö soitan sossuun, että vauvalehden itsekkäät naiset haluavat, että lapseni otetaan huostaan??

Vierailija
89/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jösses sentään

Vierailija
90/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muu vastaava taho reagoi, älä huoli. Ajan kysymys se vain enää on.

Vierailija
91/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään ei oteta huostaan, siksi että lapsi on ylipainoinen. jos äiti on doku tai narkkari eikä huolehdi lapsistaan, niin sitten kyllä. Järjenkäyttö sallittua.....

Vierailija
92/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihän kertoo, ettei aio kohentaa lapsen oloja.

Ja ls-laki määrittelee, että lapsi voidaan ottaa huostaan, jos hänen terveytensä vaarannetaan kotona.

Vakavasti paino-ongelmaisia lapsia huostaanotetaan tämän tästä. Ja ihan hyvä niin!

Vierailija
93/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippaasti. Mun 11v poika painaa 33kg ja pituutta 143cm.

Vierailija
94/127 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia otetaan huostaan, mistäs tämän keksit???

Vierailija
95/127 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan taas osa jutuista tälläkin palstalla ampuu yli, ainahan toki mielipiteensä voipi ilmaista kun sitä kysytään, mut jotenkin tuo vertaileminen minkä kokoinen lapsi kullakin on, ja siitä sitten mollaukset päälle et miten typerä kukin on,tai miten väärin asiat hoidetaan..On vähän turhaa soopaa!!

Täytyy ottaa monenmoiset tekijät huomioon,kun ei täällä toisiamme tunneta!

kyse siis voi olla todella erilaisista tilanteista.me ihmiset kasvamme eritavoin, ja tosi monet asiat voivat vaikuttaa,joillain sairaus, joillain syömiset,joillain mennään sukuun,miten muut ovat kasvaneet, tms.. mut tartteeko sitä hittolainen jauhaa p:tä ja haukkua muitten tapaa kasvattaa, miettiköön sitten jokainen taas siinä kohtaa, miltä tuntuu omalle kohdalle,kun toinen rankasti,tulee haukkumaan tapojasi toimia,vaikkei oikeasti mitään edes tiedä!!

Ei muuten mitään joo,mut aika ärsyttävä lukea, mielenkiintoista aihetta kun typeriä "syyttelyitä" välissä.

itse ainakin pidän omia lapsiani normaalina, paino/pituussuhde vaihtelee hiukan eri kasvuvaiheissa, joka on aivan normaalia jokaiselle ihmiselle.

Käyttäytykää hyvät ihmiset asiallisesti,varsinkin ollaankin palstalla jossa ei toisiamme naamatusten nähdä, ja tietää miten asiat oikeesti on! :)

Vierailija
96/127 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo vain että 5-vuotiaasi painaa vähemmän kuin keskimääräinen 5-vuotias. Mutta sinun 5-vuotiaasi on myös keskimääräistä lyhyempi.

WHO:n pituuspainosuhdekäyrä on noilla mitoilla -0,58 tai -0,68 riippuen siitä on onko poika vai tyttö eli normaalipainoinen.

kun meilläkin 5v 106cm on 16kg ja jollain -3 käyrällä menee paino.

Vierailija
97/127 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituuden ja painon suhteesta! Se kertoo vain onko lapsi ikäisiinsä verrattuna painossa keskimääräistä painavampi vai ei. Mutta se ei siis huomioi pituutta ollenkaan. Sama toisinpäin eli pituuden katsoo mutta siihen ei huomioida painoa. On siis aivan eri juttu kuin neuvolan käyrät.

<a href="http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/" alt="http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/">http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/</a&gt;

Vierailija
98/127 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin luokan pisimpiä tyttöjä, pojista suurin osa oli minua lyhyempiä.

joka on 143 cm pitkä. Aikamoinen paino pienelle kannettavaksi.

Itse olin 11v. 172cm eli jo samoissa mitoissa kuin nyt aikuisenakin. Samoin molemmat tyttöni yli 170, ja naapurin tyttö on jo 178 vaikka on 12v. .

Vierailija
99/127 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 6v poikamme on 122 cm pitkä ja painaa 21 kg.

Melko isolta tuo pikkuveljenkin paino kuulostaa, mutta vauvat yleensä hoikistuvat kun lähtevät enemmän liikkeelle. Ellei perheen ruokailutottumukset ole kovin raskaat.

Isomman lapsen kohdalla rupeaisin kiinnittämään huomiota ruoan laatuun ja herkkujen määrään.

Vierailija
100/127 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä vastauksista on kyllä uskomattomia...

Meillä kaksi tyttöä ja yksi poika. Vanhin on aina ollut sopusuhtainen tai hoikka tyttö, ikää nyt 7v 130cm pitkä ja painaa 28kg. Ylimääräistä ei ole, pikemminkin meinaa kylkiluut paistaa.

Keskimmäinen on poika, aina ollut ihan eri kaliiperia kuin tytöt, vauvana pieni ja pyöreä (5kk ja meni 9kg rikki...) Paino tasaantui sitten myöhemmin, eikä suhteellinen paino ole hirveästi muuttunut pariin vuoteen. Silti poika on selvästi pyöreämpi kuin siskonsa, vaikka tällä haavaa 4-vuotiaana närppii ruokaansa, jättää yleensä vähintään puolet joka aterialla ja söis pelkät lihat ja parsakaalit... Pituutta 100cm ja painoa 18kg. Pieni ja pyöree siis edelleen, mutta en todella näe tarvetta millekään laihdutuskuurille (eikä neuvolassakaan mitään painosta maininneet) Tämän ketjun perusteella meidän jätkä on ilmeisesti kauhea plösö??

Tuo meidän kuopus on sit varmaan mammojen mielestä aika "sopiva". Pikkusintti oli 1v1kk ikäisenä 74cm ja painoa vaivaiset 7,9kg, piskuinen neiti joka suuntaan ja kylkiluut vaan paistaa, vaikka kuinka yrittäisi toista syöttää... (Noh, ei onneks enää ihan niin pahasti laiha kun vauvana...)

Mä itse olen noiden tyttöjen (etenkin kuopuksen) kanssa vähän samaa kaliiperia. Mä olen jo vauvana ollut suhteessa yhtä laiha kuin tuo kuopus, eikä ikä edes ole tehnyt tehtäväänsä. 13-vuotiaana loppui kasvaminen, 164cm jäi mittaa ja painoin silloin noin 40kg, parin vuoden sisään sain sentään kerättyä vajaat 10kg lisää, mut siihen se sit jäi. Mä en eläissäni ole painanut yli 50kg (ellei raskausaikaa lasketa, viimeisillään olen aina painanut 58-59kg) Mun painoni on pysynyt samoissa lukemissa viimeiset 20 vuotta. Ja ei, laihduttanut en oo ikinä. Lihotuskuuria koko ikä :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi