Miten lapsi voi erehtyä äidistään?
Hain omaa lastani tarhasta ja jutellessa hoitajan kanssa sellainen vajaa kaksi vuotias poika tuli ojentelemaan minulle käsiään, että ottaisin syliin. No minä otin(tyhmä, kun menin ottamaan) ja se alkoi hokemaan siinä sylissä, että äiti äiti. Säikähdin ja pistin lapsen maahan. Sitten se alkoi itkemään lohduttomasti mun syliin hoki äitiä...Siis miten lapsi voi erehtyä äidistään, en voi käsittää? Voiko se vaan olla, että on niin paljon hoidossa, ettei tunnista äitiään? Kyllä mulla oli niin paha mieli, ku se lapsi jäi sinne itkemään mun perään ja vieläkin mietityttää asia...Tällä lapsella kuitenki on oma äiti.
Kommentit (9)
vaan veikkaan, että hän saattoi olla aika uusi tarhassa (siis ensimmäisiä kertoja) ja oli vain ikävä äitiä ja lohduttavaa syliä, jota lapsi haki sinulta.
lapsi ilmoitti sinullekin, että kaipaa äitiään ja haki sinulta apua.
mulle sattunut vastaan useinkin. Viimeisin sellainen 1v tyttö tuolla pk:ssa olisi aina lähdössä minun mukanani pois. On tunkemassa portista mukaani tai ottaa rattaistamme kiinni, että nyt mentäis kotiin :/
Toisaalta jotenkin surullista joo. Kun tämä pikkuinen taapero on siellä pitkiä päiviä hoidossa. Ei ihmekään, että haluaisi jo kotiin.
joo, mut se lapsi oli kuulemma itkenyt pitkään äitinsä perään (siis mun) ja yleensä on kuulemma hirveen hyväntuulinen poika eikä itke turhista. Se mun lapsen hoitaja oli kanssa ihan kummissaan tapahtuneesta. En toki ajattele, että olisi huonot vanhemmat, vaan että mikä sillä lapsella oli hätänä. Ollut pitempään jo hoidossa siellä. Ja sillä äidillä oli samanvärinen ja pituinen tukka ja varmaan suunnilleen samankokoinenki. Mutta miten se lapsi ei huomannut eroa, kun se oli minun sylissäni ja juttelin sen kanssa. Miettikääpä, jos oma lapsenne erehtyisi äidistään??
paitsi että lapsi oli hieman isompi, 3v. ja tiesi kyllä äitinsä, mutta takertui minuun kovasti ja itki kauheasti perääni ja oli niin minun poikaa... kiusallinen tilanne, minulla oli siinä myös oma suunnilleen samanikäinen lapsi...
Meillä yhdessä vaihessa oli äitejä kaikki sukupuoleen katsomatta. Samoin ilahduin kun kummityttö sanoi tädiksi, mutta kuulemman hänelle lähes kaikki muutkin olivat tätejä...
Voihan olla, että olet saman tyylinen kuin lapsen äiti. Siis samanväriset vaatteet ja hiukset, sama pituus ja ruumiinrakenne. Ei nyt tuon perusteella voi vielä vetää johtopäätöstä että lapsella on huonot vanhemmat.