Aivan järkyttävä rintakipu!!
olen imettänyt 4kk ja on mennyt ihan hyvin mutta eilen illalla alkoi sattua vasempaan rintaan oli vähän saman tuntuista kipua kun rinta on täynnä maitoa.
Aamulla jatkui vielä ja nyt vaan on pahemmaksi mennyt. Vasemman rinnan vasen puoli sattuu vaikka olen yrittänyt imettää ja lypsää rintaa. Mistä ihmeestä voi johtua? Tuntuu paljon kivuliaammalta jo kuin pelkkä maitoa täynnä oleva rinta.
Kommentit (7)
antibiottia, imetystä ja pintarikottu kaalinlehti (kuulostaa tyhmälle mutta toimii) joillakin toimii tuo lehti ilman antibiottiakin.
lämmöllä hoitaminen ja käsin voimakkaasti silittäen kainalosta nänniinpäin.
kaalinlehteä käytetään. En ole ikinä kuullutkaan.
sen kaalinlehden pintaa vaikka kaulimella rullaamalla, sitten vaan liivien sisään kipeän kohdan päälle ja annat vaikuttaa.
Mulla tehosi todella hyvin.
kaalinlehteä käytetään. En ole ikinä kuullutkaan.
en nyt kyllä kauppaan enään pääse mutta jos vielä maanantaina kovasti särkee niin pitää kokeilla.
niin on varmasti jo kuumettakin. Ja jos kuume taas nousee, vaatii yleensä antibiootin. Eli lääkäriin siinä vaiheessa. Joskus riittää pelkkä soitto ja lääkäri kirjoittaa reseptin apteekkiin. Tämän taudin kans ei ole leikkimistä. Pitkittyessään voi muuttua niin pahaksi, että tulee rintapaise. Sen hoito on sit jo aivan eri luokkaa. Minulla itsellä ei kaalinlehdistä ole ollut apua, mut maitorahka on toiminut tosi hyvin. Eli rinta sivellään maitorahkalla,laitetaan elmukelmu päälle,ehkä jotain lämmikettä ja sit normaalisti liivit. Rahka pestään pois juuri ennen imetystä. Sit kunnollinen imetys ja uusiks koko homma. Vuorokauden kuluessa yleensä helpottaa. Kannattaa kokeilla.
tiehyet tukossa?