Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ristiäisiin tarjolle?

Vierailija
22.05.2010 |

Vieraita tulee 25, joista kolme on lapsia. Ristiäiset ensi sunnuntaina, enkä millään keksi mitä tarjota. Ruokaa en ajatellut laittaa. En ole aiemmin järjestänyt minkäänlaisia juhlia, kahvitilaisuuksista puhumattakaan.. apuva..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ristiäisissä, joihin oli tilattu pikkuleipiä täältä:

http://ronjaleipoo.com/blog/category/Vauva-aiheiset

tilaaja sai helposti postin kautta ja suht edullisesti. Nuo oli aivan ihania, herätti suuresti huomiota.

Vierailija
2/19 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole eläessään kuullut ristiäisistä, joissa ei tarjota ruokaa. Aika köyhät sellaiset. Oikeesti, jos et tarjoa ruokaa, sun täytyy mainita siitä kaikille, sillä vieraat odottavat ruokaa.

Helpolla pääset kun haet pakastekarjalanpiirakoita. Huom, hanki tarpeeksi, 3 - 4 piirakkaa per hlö, vähintään, kun ihmiset tulee siitä huolimatta nälkäisinä juhliin.

Voit tehdä erilaisia, osaan munavoita, osaan salaatinlehti ja lohta jne, mistä itse tykkäätkin. Nyt on kesä, on paljon eri salaatteja. Mene johonkin kauppaan ja kysy myyjältä apua.

Kunnon kakku + pari kahvikakkua ja pikkuleipiä, keksejä.

Meillä ihmisillä max 15 minuutin ajomatka klo 14 alkaviin ristiäisiin. Ei tullut kyllä mieleenkään laittaa ruokaa, kai nyt ihmiset osaavat kotonaankin syödä. Ei sinne ristiäisiin kukaan tosiaan nälkäisenä tule, kyllä ovat kotona taatusti aiemmin syöneet lounaan, iltapäivällähän se on.

Eri asia jos sukulaiset ajaa jotain 120 kilsan päästä, mutta harvalla kai nyt suku asuu jossain hevon kuusessa, yleensä lähempänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti.. me täällä av:lla emme suinkaan järjestä itse ristiäisiä. me av-mammat olemme niin kiireisiä ja rikkaita, että tilaamme suoraan pitopalvelusta. ei tarvitse itse miettiä, mitä sorttia tulee, kun valitsee vain oikeanlaisen paketin.

Vierailija
4/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaamalle vinkkejä. Meillä oli tosi runsas tarjoilu kahvin kanssa, kiitos äitini ja sisareni. Itse on olis jaksanut.

Mutta varmaan täytekakkua, johon joku aiheeseen sopiva koriste. Jotakin suolaista (meillä oli karjalanpiirakoita, pasteijoita ja croisantteja), mutta joku yksi hyvä suolainen tarjottava on jo ihan ok.

Muutama tarjottava lajike kahvin kanssa, niin sillä pääsee jo pitkälle. Lapsille voi laittaa jotakin omaa mutusteltavaa, jos eivät syö samaa kuin aikuiset.

Vierailija
5/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti.. me täällä av:lla emme suinkaan järjestä itse ristiäisiä. me av-mammat olemme niin kiireisiä ja rikkaita, että tilaamme suoraan pitopalvelusta. ei tarvitse itse miettiä, mitä sorttia tulee, kun valitsee vain oikeanlaisen paketin.

Ja av taitaa tarkoittaa "aina vajaata":DDDD

Vierailija
6/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaamalle vinkkejä. Meillä oli tosi runsas tarjoilu kahvin kanssa, kiitos äitini ja sisareni. Itse on olis jaksanut.

Mutta varmaan täytekakkua, johon joku aiheeseen sopiva koriste. Jotakin suolaista (meillä oli karjalanpiirakoita, pasteijoita ja croisantteja), mutta joku yksi hyvä suolainen tarjottava on jo ihan ok.

Muutama tarjottava lajike kahvin kanssa, niin sillä pääsee jo pitkälle. Lapsille voi laittaa jotakin omaa mutusteltavaa, jos eivät syö samaa kuin aikuiset.

Vierailija
7/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vähän odottelinkin.. Hah, kesti tosin itsellänikin hetken, ennen kuin tajusin, mitä "av" tarkoittaa:D Ehkä kuitenkin jätän nuo pitopalvelut suoraan suosiolla väliin, vaikka itse melkoisen jauhoton peukalo olenkin..

Vierailija
8/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ruoka (paisti+perunat, salaatit, lapsille oma vaihtoehto) ja jälkiruoka sekä kahvit täytekakulla ja voileipäkakuilla. Pitopalvelu teki ja järjesteli, vaikkakin osa tehtiin itse.

Vierailija
9/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole eläessään kuullut ristiäisistä, joissa ei tarjota ruokaa. Aika köyhät sellaiset. Oikeesti, jos et tarjoa ruokaa, sun täytyy mainita siitä kaikille, sillä vieraat odottavat ruokaa.

Helpolla pääset kun haet pakastekarjalanpiirakoita. Huom, hanki tarpeeksi, 3 - 4 piirakkaa per hlö, vähintään, kun ihmiset tulee siitä huolimatta nälkäisinä juhliin.

Voit tehdä erilaisia, osaan munavoita, osaan salaatinlehti ja lohta jne, mistä itse tykkäätkin. Nyt on kesä, on paljon eri salaatteja. Mene johonkin kauppaan ja kysy myyjältä apua.

Vierailija
10/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tarjottaisiin ruokaa - paitsi siinä tapauksessa, että vieraat tulevat pitkän matkan takaa. Kaikki vieraat asuvat ihan lähellä, joten voivat kyllä mainiosti syödä kotonansa. Jokainen heistä tietää, että nämä ovat vain pienet kahvikekkerit. Pulmana vain se,etten tiedä mitä tarjoaisin..

Vierailija
11/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtoja

suolasta: voileipäkakku, karjalanpiirakoita+munavoi, suolanen piirakka

makeaa: täytekakku, pikkuleipiä, kuivakakku,

Vierailija
12/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse ajattelin tehdä lohikeiton ruoaksi ja leipoa jotain hyvää leipää keiton seuraksi ja leikkeleitä ja vihanneksia lisäksi tarjolle.

Jälkkäriksi leivon jonkun hyvän täytekakun ja teen/ostan leipomosta pikkuleipiä. Mielestäni tuossa riittävä määrä leivonnaisia, kun ensiksi syödään ruoka. Vieraita tiedossa parikymmentä.

Vierailija
13/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ EN AINAKAAN MENE KOSKAAN JUHLIIN PAASTOAMALLA. KUKA HÖLMÖ TÄNNE OIKEIN KIRJOTTELEE.

Vierailija
14/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen voileipäkakun, täytekakun ja jotain pikkukastettavaa? Vai pitääkö niiden lisäksi vielä olla jotain muuta?

T:ap

Vierailija
15/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan nimiijuhlassa oli tarjolla kinkkupiirakkaa, valmiita pieniä erilaisia voileipiä, vaal.pun. vaahtokarkkeja, prinsessakeksejä, mansikoista tehtyä hyydykekakkua, Bebe-leivoksia jossa luki lapsen nimi. Toisen lapsen juhlassa oli pikkuleipiä jossa luki nimi, paria erilaista hyydykekakkua (olen itse kyllästynyt ainaisiin kermakakkuihin!). Kinkkukiusausta, geishoja ja Fazerin punaisia kuulia ja tietysti pullaa.

Vierailija
16/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi voileipäkakkua,toinen kala ja toinen kinkku...

täytekakku,pikkuleipiä,ja suklaajuustokakku..

lisäksi voi laittaa pullaa/kuivakakkua ja jotain kivoja suklaita/tai kivoja karkkeja esim.ranskanpastillia/mariannerakeita...

lapsille oli lisäksi pastejoita...

Vierailija
17/19 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen voileipäkakun, täytekakun ja jotain pikkukastettavaa? Vai pitääkö niiden lisäksi vielä olla jotain muuta? T:ap

Laita vielä karjalanpiirakoita ja munavoi. Ja niitä voileipäkakkuja 2, kala ja kinkku. Jos sulla on viikko aikaa, niin ota heti leipomoon yhteyttä, että saat varmasti nuo voileipäkakun vaakasiivut.

Vierailija
18/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama täällä!! ikinä en oo kuullu että ristiäisissä ruokaa pitäs tarjota :D ja oon kuitenki melko monissa jo elämäni aikana käyny.

Vierailija
19/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2010 klo 20:12"]

Meillä ihmisillä max 15 minuutin ajomatka klo 14 alkaviin ristiäisiin. Ei tullut kyllä mieleenkään laittaa ruokaa, kai nyt ihmiset osaavat kotonaankin syödä. Ei sinne ristiäisiin kukaan tosiaan nälkäisenä tule, kyllä ovat kotona taatusti aiemmin syöneet lounaan, iltapäivällähän se on.
Eri asia jos sukulaiset ajaa jotain 120 kilsan päästä, mutta harvalla kai nyt suku asuu jossain hevon kuusessa, yleensä lähempänä.

Ihmisillä on toki erilaisia vuorokausirytmejä, mutta en mä viikonloppuna ole kahteen mennessä ehtinyt mitään lounasta syödä, hyvä jos aamupalan :D Joten muhun uppoaisi kyllä useampikin karajalanpiirakka ja iso pala voileipäkakkua.