Ihana toi mun 5 v tytär.
Ei osaa uida, mutta sen sijaan osaa sukeltaa.
Sukeltelee pitkiä matkoja, käy välillä pinnassa ottamassa happea ja jatkaa sukeltelua.
Jos yrittää uida, niin uppoaa heti veden alle.
Ihan naurattaa katsella tuota touhua.
Tarkkana on kuitenkin oltava, että tietää missä tyttö menee = missä tulee pää pinnalle. Tytär nimittäin sukeltelee niin syvälle, ettei yllä jalat pohjaan.
Kommentit (8)
Järven rannalla asutaan ja Tampereella.
Omat on uinut jo pari kertaa, sekä muutamat naapurin lapsetkin.
Kylmää on vesi, mutta ei paljon muksuja haittaa.
Espoossa aika lämmin jo toi merivesi. Kyllä täällä voi ihan hyvin uida, kun on voinut lämmitellä jälkeenpäin auringossa.
Tämän sukeltelun hän on kyllä oppinut jo viime talvena uimahallissa.
Olkoot veden lämpötila mikä vaan, ei siitä ollut kyse provoepäilyssä, vaan siitä, että annatko oikeasti uimataidottoman 5-vuotiaan sukellella ympäriinsä, katselet vaan tyynenä, mistä päin pongahtaa pintaa. Vai pongahtaako ollenkaan?
Koska olen nähnyt jo uimahallissa, kuinka se sujuu.
Tyttö ottaa happea ja sukeltaa. Nousee pintaan, ottaa happea ja sukeltaa ja taas sama uudestaan. Happea ottaessaan hän selvästi katsoo, missä päin oikein on ja vaihtaa halutessaan suuntaa. Joku 10 m hän jaksaa sukeltaa ihan hyvin.
Olen tietenkin varautunut hyppäämään perään, varsinkin silloin kun hän tuon sukeltelun aloitti. Mutta ei hänellä ole ikinä ollut sen suhteen mitään ongelmia. Tuntuu varmaan omituiselta, mutta hän siis osaa sukeltaa, nousta pintaan, ottaa happea ja vaihtaa sukelluksen suuntaa, muttei uida.
Pitäisikö tuo sitten kieltää? Tai uida aina itse ihan vieressä?
Koska olen nähnyt jo uimahallissa, kuinka se sujuu.
Tyttö ottaa happea ja sukeltaa. Nousee pintaan, ottaa happea ja sukeltaa ja taas sama uudestaan. Happea ottaessaan hän selvästi katsoo, missä päin oikein on ja vaihtaa halutessaan suuntaa. Joku 10 m hän jaksaa sukeltaa ihan hyvin.
Olen tietenkin varautunut hyppäämään perään, varsinkin silloin kun hän tuon sukeltelun aloitti. Mutta ei hänellä ole ikinä ollut sen suhteen mitään ongelmia. Tuntuu varmaan omituiselta, mutta hän siis osaa sukeltaa, nousta pintaan, ottaa happea ja vaihtaa sukelluksen suuntaa, muttei uida.
Pitäisikö tuo sitten kieltää? Tai uida aina itse ihan vieressä?
anna mennä vaan kun kumminkin noin hyvin vahdit!
tosi näppärä tyttö sulla.
meillä on 4v poika jolla ihan sama. uimahallissa sukelelee joka puolelle ja hakee pohjasta niitä renkaita. nyt on alkanut harjoitella uimistakin ilman kellukkeita
eli osaa jo sukeltaa melko hyvin, ei nyt ihan yhtä hyvin kuin ap:n tyttö, mutta varsinainen uiminen on hieman hakusessa.
Missä muka jo uintikelit on?