Raportti kusipääanopista (OV)
Ja täähän on se tapaus, joka on nyt vaahdonnut koko kevään kuinka meidän esikoispoika ei ole oikea ylioppilas kun on käynyt amiksen ja siellä kaksoistutkinnon. Anopin mielestä pojalle ei sais järjestää ylioppilasjuhliakaan, ei ainakaan kovin isosti, koska sellainen ei kuulu amislaisten kohdalla asiaan.
No nyt anoppi on ollut muutaman päivän räpättämättä tästä, kun viime viikolla suutahdin sille ja sanoin, että hän voi ihan itse valita ettei tule pojan yo-juhliin jos ei kerran hänen mielestään kuulu juhlia. Mutta poika juhlii ja me järkätään juhlat.
Illalla oli jo tunne että kun tänään ylioppilaiden nimet on lehdessä niin anoppi saa taas uutta puhtia enkä erehtynyt. Soitti ja valitti että hänellä on ollut koko aamun niin huono olo sen takia kun pojan nimi ei ole tavallisten lukiolaisten seassa vaan omalla otsikolla nimilistan lopussa ja NYT KAIKKI KUULEMMA YMMÄRTÄÄ ETTÄ SE EI OLE OIKEA YLIOPPILAS VAAN PELKÄSTÄÄN JOKU AMIKSEN KÄYNYT!
Nyt mä en enää jaksa tuota ihmistä, sen on pakko olla jotenkin sairas.
Kommentit (44)
neuvoisin laittamaan miehen hoitamaan äitinsä suun suppuun.
Ja pojallesi onnittelut. Saa olla ylpeä, että on jaksanut tuossa iässä kaksi tutkintoa suorittaa. Minä ainakin nostan hattua ja kehotan sinuakin olemaan pojasta ylpeä. Amis ei ole pahasta eikä se yleissivistävä lukiokaan, turhaa tapella kahden erilaisen koulutuksen paremmuudesta/huonommuudesta. Itse kävin lukion ja sen jälkeen amk:n teknisellä puolella ja kyllä kovasti toivoin, että olisi silloin aikanaan ollut kaksoistutkintoon mahdollisuus. Olisi huomattavasti helpottanut teknisiä opintoja.
Pojallasi on hyvät mahdollisuudet tulevaisuuteen. Saletisti on enemmän työttömiä akateemisia kuin duunareita.
Mulle kyllä riitti edellä mainitut taidot lukion läpäisemiseen oikein kvyesti. Hädin tuskin vaivauduin paikalle muuten kuin kokeisiin.
Se ei ole tippaakaan juhlallinen eikä paljon vaadi ponnisteluja saada amis läpi. Riittää kun osaa lukea ja laskea, lukio on ihan eri juttu. Suomalaiseen juhlaperinteeseen amisjuhlat ei kuulu, vaikka sä kuinka inttäisit.
opettajallekaan. Siksi en ko. paikassa enää opetakaan. Mutta olen opettanut monessa lukiossa ja olivat siis lähtötasoltaan hyvin heikkoa porukkaa ja tosiaan keskiarvot olivat niin heikkoja, että syy useimmilla oli lukio-opintoihin juuri se, "ettei päässyt lukioon ja vanhemmat pakottaa tähän". Mutta ehkäpä tosiaan joku parempi opettaja olisi saanut nämäkin tapaukset mitä loistavimpiin suorituksiin...
...saitko sitten viimein potkut, sitä on jo moni odotellutkin...
yo-linjoille vaaditaan korkeampi keskiarvo kuin moneen lukioon. Kaksoistutkintolainen myös opiskelee enemmän kuin pelkän ammattitutkinnon suorittava tai lukiolainen.