Mitä mieltä olette siitä, että tehdään vanhana vauvoja hedelmöityshoidoilla?
Kun on itsellä siis jo hedelmällisyys iän vuoksi laskenut niin ettei onnistu enää ilman hoitoja?
Siinä 40-50v päätetään haluta lapsia ja hoidoillahan se käy.
Onko ok?
Kommentit (12)
Mutta moni saa kyllä ihan luonnostaan lapsia tuon ikäisenä.
mutta vanhoille en välttämättä enää soisi.
Toisaalta jos joku nyt välttämättä yli 50v. lapsen haluaa, niin kaipa on sitten miettinyt tarkkaan.
jos aika on ajanut jo ohi, niin miksi sitten keinotekoisesti sitä yritetään pitkittää. Jos on vaihdevuodet, niin on vaihdevuodet = elimistö ei enää olisi halukas suoriutumaan raskaudesta.
Sen ymmärrän kyllä että lapsentekoiässä olevat lapsettomuudesta kärsivät hakeutuvat hoitoihin.
Mutta moni saa kyllä ihan luonnostaan lapsia tuon ikäisenä.
eikö ole lapsen kannalta ihan sama miten on tehty. Edestä takaa vai jotenkin muuten. Ei kai se
ulkopuolisille kuulu.
elimistö ei ole enää valmis raskauteen ja synnytykseen.
että tietää että toinen 45 v voi tulla raskaaksi(kuten minä) mutta joku toinen ei.
Onneen on niin monia teitä, mikäs minä ketään olen tuomitsemaan. Vauvakuume on pahinta laatua oleva tauti!
elimistö ei ole enää valmis raskauteen ja synnytykseen.
että luonto tietää milloin nainen ei ole valmis äitiyteen.
mutta muuten en tämmösessä asiassa mene ketään tuomitsemaan.
hedelmöityshoitoja tulisi antaa ainakin 50-v asti, eli niin kauan kuin nainen on teoriassa kypsä luonnollisestikin raskautumaan.
40-50 ok, mutta vanhoille en välttämättä enää soisi. Toisaalta jos joku nyt välttämättä yli 50v. lapsen haluaa, niin kaipa on sitten miettinyt tarkkaan.
Eli ei hedelmöityshoitoja 60-vuotiaille? Hm, mikäs olikaan synnyttäjän ennätysikä Suomessa, olisko ollu 55v? Tästähän oli lehdessäkin just.
Se on kuulkaas tuossakin iässä jo melko epätodennäköistä raskaaksi tulla millään keinoilla... komppaan niitä jotka on puhuneet luonnon paremmasta tietämyksestä.
Vaikka iskis mimmonen vauvakuume 50-vuotiaana, ei mun mielestä enää silloin pitäisi niitä kuitenkaan alkaa hankkimaan - ellei sitten adoptoimalla jotain 10-vuotiasta. Se on ihan kamalan ITSEKÄSTÄ, "mä haluan vauvan mä hommaan vauvan vaikka väkisin" eikä yhtään ajatella että kun se lapsi on vaikka sitte 20v niin ite onkin jo 70!
Se 55-vuotiaskin hehkutti, miten hyvässä kunnossa se on, tosi virkeä ja nuorekas - vaan kappas kun siinä iässä saattaakin käydä niin, että ihan yhtäkkiä iskee vanhuus päälle, reumat ja lonkkaviat ja sydänkohtaukset...
Varsinkin siinä vaiheessa kun pitäis semmosen 5-vuotiaan Vilipertin perässä ravata pitkin maita ja mantuja...
Eihän ny lasta voi joka kerta hyssytellä olemaan hiljaksiin, kun "äiti on vähän väsyny".
kuitenkaan edes haluaisi raskautua vaikka mahdollista olisi?
ja pätee varmasti yli 40 v också?
se joka oikeesti on ollut vauvakuumeen kourissa, ymmärtää myös muitakin. Syitä tulla vanhemmaksi yli nelikymppisenä on monia.