ylppäri tarjoilut,kommentteja?
paahtopaisti
pari erilaista salaattia
leipää ja levitettä
täytekakku
brie juusto ja hedelmiä
mutakakku?
Kommentit (22)
mutakakun tilalle esim sacher tai juustokakku
Anteeksi maalaisuuteni, mutta en tunne ko. kakkua.
Minusta tuo brie + hedelmät on ihana herkku, mutta ei mielestäni sovi tuohon kakun ym. seuraksi.
on sellainen suklaata valuva lättänä kakku,joka on taivaallista kirpakan vadelman ja vanilijavaahdon kera.
Lukivaikeus tällä mammalla,ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitin?
kun piti paikata huutomerkin puute toisella viestillä. Mene konfiguroimaan niitä pilkkuja jonnekin Kielikellon keskustelupalstalle.
En ole koskaan kuullut/maistanut, onko tämä ihan valtakunnallinen herkku vai joku paikallinen erikoisuus?
t: 4
mutta ehkä korvaisin sen, tai laittaisin vielä lisäksi jotain pikkuleipiä tms.
En ole koskaan kuullut/maistanut, onko tämä ihan valtakunnallinen herkku vai joku paikallinen erikoisuus?
t: 4
saa valmiina pakastealtaasta jossa esim. frödingen pakastekakkuja.
Itse tarjoilen mutakakun kanssa vaniljavaahtoa. On tosi hyvää!
mutta ehkä vähän arkista ylppäreihin
ohjeita löytyy pilvin pimein,itse teen aina fazerin? tumman leivontasuklaan ohjeella.
ap
Tuo mud cake avasi yhteyden... en tosin ole maistanut, ilmeisesti tämä asia pitää korjata pikaisesti. Mutta älä kuitenkaan siellä juhlissa sitä tarjoa, kakku ja keksit riittävät. Ja jos olet ylioppilaan äiti (tai isä), niin oikein hauskoja juhlia teille!
4
näin. Ei taida olla omista pirskeistä kyse.
kai nyt jotain perunantapaista aiot tarjota? Ja älä nyt ihmeessä sellaista mutakakkua tee, osta ennen vaikka kaupasta Daim-kakkua.
Musta tää kuulostaa oikein kivalta:o) Ehkäpä lisäisin paahtopaistin vaihtoehdoksi jonkun kalaisan jutun, esim. lämminsavulohta ja sen kaveriksi joku kastike. Musta tuo juusto passaa hyvin tällaiseen pöytään.
Mä en tykkää niistä tylsistä ylioppilaspipareista, joita on sitten jokaisissa ylppärijuhlissa. Ennemmin vaikka macaroon-leivoksia. Mutakakku on kiva, mutta mä tekisin ehkä sen tilalle brownieseja ja leikkaisin ne valmiiksi pieniksi paloiksi. Helpompi syödä ja on tarpeeksi erilainen täytekakusta.
Ihania juhlia teille!
Tee toisesta salaatista vähän ruokaisampi, esim. joku couscous -salaatti. Ja ei todellakaan mitään perunaa!!!
eli paahtopaisti, salaatit, leivät ja siihen brie ja hedelmät. Tällöin kattavaa ruokaa kaikille allergikoille ja muille ruokarajoitteisille.
täytekakku ja jotkut keksit
tuleeko lapsia, silloinhan nuo keksit voivat olla jotain väreihin sopivia lastenkeksejä vaikka :-)
kaikki eivät syö kakkua jotein jotain pientä siihen rinnalle...
salaatti voisi olla sellanen itetehty majoneesiton (eli kirkas)kaprisperunasalaatti. sopis hyvin sen paahtopaistin kanssa.
jotain piparin tapaisia herkkuja, en kyllä tiedä mitä. Mutakakku on vähän arkinen.