Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan vanha kurppa kun olen täyttänyt 38v kun vauva syntyy?

Vierailija
21.05.2010 |

On toinen ja viimeinen lapsemme. Esikoinen syntyi kun olin pikkuisen alle 34v. Toinen syntyy kun olen juuri täyttänyt 38v.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella nuori ja pirtsakka noin 20v äiti rallatteli ja pyörähteli pikkuisensa kanssa vatsa pystyssä minihamosen helmat hulmahdellen ja tunsin itseni vanhaksi ja väsyneeksi valaaksi.

ap

Vierailija
22/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella nuori ja pirtsakka noin 20v äiti rallatteli ja pyörähteli pikkuisensa kanssa vatsa pystyssä minihamosen helmat hulmahdellen ja tunsin itseni vanhaksi ja väsyneeksi valaaksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun kevätjuhlassa huomaat, että et erotu joukosta. Ne nuorena lapsensa saaneet näyttävät ihan samalta kuin sinä: ei se biologinen ikä vaan se, miten niitä vuosia elää. Ehdit nauttia elämästä ennen lapsia eikä nyt ole enää tarvetta koko ajan mennä jonnekin. MOni 20v iässä lapsensa saanut uskoo, että bilettäminen nuorentaa...

Vierailija
24/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Se 37-vuotias esikoisen odottaja

todella nuori ja pirtsakka noin 20v äiti rallatteli ja pyörähteli pikkuisensa kanssa vatsa pystyssä minihamosen helmat hulmahdellen ja tunsin itseni vanhaksi ja väsyneeksi valaaksi. ap

Vierailija
25/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako tehdä itsestään vanha ennenaikojaan??

Lapset tutkitusti pitää nuorena.

t: 41 v odottaja

Vierailija
26/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on aika pitkälti korvien välissä. Eikä 38v. ole muutenkaan vanha. Täällä tosin voidaan olla asiasta montaa mieltä, kun paikalla on niin paljon 2-kymppisinä äidiksi tulleita, vain perhe-elämää pyörittäneitä (ei opiskelleita tms.).

Vierailija
27/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat yli 50v.

Vierailija
28/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat yli 50v.

Vierailija
29/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen!

Itsekin tulin ekaa kertaa äidiksi, kun olin juuri täyttänyt 35 vuotta ja nyt (36-vuotiaana) mietitään, että tässä pyöräytetään hetimiten toinen, kun vielä ehtii - ehkä.

Vierailija
30/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murkkuikäiselle ei ole mukavaa kun vanhemmat ovat yli 50v.

Murkkuikäiselle ei sovi ylipäätään yhtään mikään, joten on ihan sama, onko vanhemmat yli 50, 60, 30 vai 20. Niiden mielen mukaan ei muutenkaan voi toimia. Tärkeintä silloin on, että vanhempi ON lapsen elämässä: asettaa rajoja ja antaa myös jo vapautta lapsen ikäkauden mukaisesti.

Vierailija
31/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isille - myös esikoiset.

Viimeiseni sain 36v. ja alan olla nuorin ystäväpiirini äidiksi tulleista.

Vierailija
32/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun kevätjuhlassa huomaat, että et erotu joukosta. Ne nuorena lapsensa saaneet näyttävät ihan samalta kuin sinä: ei se biologinen ikä vaan se, miten niitä vuosia elää. Ehdit nauttia elämästä ennen lapsia eikä nyt ole enää tarvetta koko ajan mennä jonnekin. MOni 20v iässä lapsensa saanut uskoo, että bilettäminen nuorentaa...

Vierailija
33/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä todella olimme huomattavasti nuoremman näköisiä kuin muut. Siitä saimme myös kuulla muilta vanhemmilta ettei ihan ole omaa mielikuvitusta :)

Vierailija
34/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isille - myös esikoiset.

Viimeiseni sain 36v. ja alan olla nuorin ystäväpiirini äidiksi tulleista.

Vierailija
35/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä todella olimme huomattavasti nuoremman näköisiä kuin muut. Siitä saimme myös kuulla muilta vanhemmilta ettei ihan ole omaa mielikuvitusta :)

Olen elänyt terveellistä elämää, nuorena lasten kanssa ulkoillut paljon, syönyt terveellistä kotiruokaa, baari-iltoja ei ole koskaan viettänyt. Nyt nelikymppisenä saa paljon unta ja hemmotella itseään. On todella nuoren näköinen!

Sen sijaan moni joka on nuoruutensa ryypännyt ja valvonut baareissa ja tekee sitten 40v kieppeillä vauvan, rupsahtaa kyllä pahasti sen raskauden ja synnytyksen ja vauva-ajan myötä. Mitä olen huomannut.

t. Ohis

Vierailija
36/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.30v olin liian nuori. 40v oli hyvä. Kuopus on murkkuiässä kun minä lähentelen 50v ja kyllä se on huonoin vaihtoehto.

t. se joka oli sitä mieltä, ettei murkut ole tyytyväisiä yli 50v vanhempiin.

Vierailija
37/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.30v olin liian nuori. 40v oli hyvä. Kuopus on murkkuiässä kun minä lähentelen 50v ja kyllä se on huonoin vaihtoehto.

t. se joka oli sitä mieltä, ettei murkut ole tyytyväisiä yli 50v vanhempiin.

Vierailija
38/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut tältä palstalta, että viisikymppinen on tosi vanha ja kuusikymppinen jo todennäköisesti vanhainkodissa. Tähän asti kukaan ei ole luullut lasten isoädiksi, mutta odotan milloin se lopullinen rupsahdus tulee.

Vierailija
39/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset äidit ovat nykyään harvinaisuus. Kehitysmaissa tietekin vielä on teiniäitejä, mutta länsimaissa noin 35 äidit ovat keski-ikäisiä (ja keski-ikäisiä :-))).

Ainakin kaupungeissa näin, landella varmaan teiniäidit ovat vielä yleisiä.

Vierailija
40/50 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät kyllä sitten reilusti yli kolmekymppisinä kestä lainkaan vauva-ajan rasituksia vaan rupsahtavat todella pahasti yövalvomisista yms. rasitteista.

Kun taas nuorena lapsensa saaneet ovat todella freesin näköisiä nelikymppisinä.

Tämä on ihan elävästä elämästä tehty huomio.

Olen elänyt terveellistä elämää, nuorena lasten kanssa ulkoillut paljon, syönyt terveellistä kotiruokaa, baari-iltoja ei ole koskaan viettänyt. Nyt nelikymppisenä saa paljon unta ja hemmotella itseään. On todella nuoren näköinen!

Sen sijaan moni joka on nuoruutensa ryypännyt ja valvonut baareissa ja tekee sitten 40v kieppeillä vauvan, rupsahtaa kyllä pahasti sen raskauden ja synnytyksen ja vauva-ajan myötä. Mitä olen huomannut.

t. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan