Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuohan 11 Ällän yo jakoi tutkinnon kolmeen osaan. Hohhoijakkaa.

Vierailija
21.05.2010 |

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle neljän vuoden jahnaus lukiossa ja eximia pitkässä matematiikassa osoittavat, että pojalla on ennen muuta perslihaksia.

Vierailija
2/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih. ihan samaa asiaa ihmettelin.

Itse kirjoitin aikoinani yhtenä keväänä 5 ainetta. neljä ällää ja yksi m. ja mielestäni olisi ollut yhtä helppoa saada se 11 ällää, jos olisi vielä 2 kirjoituksiin osallistunut.

yllättynyt olin siitä hehkutuksesta. kuka vaan pystyy hajauttamalla saamaan kasan älliä.

koko koulujärjestelmä on muuttunut pelleilyksi. kutsutaan korkeakouluksi jotain joka ei ollut tätä vielä 10 vuotta sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en olisi voinut taloudellisesti edes asua kotona noin pitkään. nuoremmat sisaret odottivat huonettani ja ymmärsin että minun toivottiin muuttavan jo pois 3 lukiovuoden jälkeen. Että näin.

joten käytännössä se 11 ällää olisi minulle mahdottomuus koska en olisi voinut lukiossa kuluttaa 4 vuotta, ainakaan ilman lainataakkaa asuen vuokralla.

Vierailija
4/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin aikoinani yhtenä keväänä 5 ainetta. neljä ällää ja yksi m. ja mielestäni olisi ollut yhtä helppoa saada se 11 ällää, jos olisi vielä 2 kirjoituksiin osallistunut.

yllättynyt olin siitä hehkutuksesta. kuka vaan pystyy hajauttamalla saamaan kasan älliä.

koko koulujärjestelmä on muuttunut pelleilyksi. kutsutaan korkeakouluksi jotain joka ei ollut tätä vielä 10 vuotta sitten...

Mä kirjoitin neljä ällää ja e:n ja kyllä musta ainakin olisi ollut huomattavasti hankalampaa kirjottaa 7 lisää kun nuo alkuperäiset - ylppäreihinhän sitä tuppaa valitsemaan ne aineet, joissa on hyvä ja pärjää oikeastaan lukemattakin.

Ja sitä paitsi tämä tyyppi kirjoitti paremmin kuin sinä, 5 ällää kerralla.

Vierailija
5/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisit samaan 11 aineen kohdalla, kun et pystynyt siihen edes 5 aineen suhteen?

Tämä tyyppihän kirjoitti 5 ällää satsissa, mihin sinä et ole koskaan pystynyt ja toisessa satsissakin vähintään tuon saman 4 ällää eli oman maksimisuorituksesi. Ja yhtään magnaahan se ei ottanut.

Vähemmällä kuin 11 laudaturillakin jää miettimään, mitä tarkoittaa se, että sanot kenen tahansa pystyvän, vaikka et itse todistetusti pystynyt.

Vierailija
6/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mieliaineita ollut koskaan. kaikissa tasapaksu sen mukaan miten paljon tein hommia.

viimeisenä lukiovuonna kävin ammatinvalintapsykologilla ja sieltäkin sain ohjeen mennä miihin vaan haluan, kun kaikissa suunnilleen yhtä hyvä, siis kielellnen lahjakkuus, matemaattinen, avaruudellinen hahmottaminen...

hih. ihan samaa asiaa ihmettelin. Itse kirjoitin aikoinani yhtenä keväänä 5 ainetta. neljä ällää ja yksi m. ja mielestäni olisi ollut yhtä helppoa saada se 11 ällää, jos olisi vielä 2 kirjoituksiin osallistunut. yllättynyt olin siitä hehkutuksesta. kuka vaan pystyy hajauttamalla saamaan kasan älliä. koko koulujärjestelmä on muuttunut pelleilyksi. kutsutaan korkeakouluksi jotain joka ei ollut tätä vielä 10 vuotta sitten...

Mä kirjoitin neljä ällää ja e:n ja kyllä musta ainakin olisi ollut huomattavasti hankalampaa kirjottaa 7 lisää kun nuo alkuperäiset - ylppäreihinhän sitä tuppaa valitsemaan ne aineet, joissa on hyvä ja pärjää oikeastaan lukemattakin. Ja sitä paitsi tämä tyyppi kirjoitti paremmin kuin sinä, 5 ällää kerralla.

Vierailija
7/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaan 11 kolmella niin en saa siitä ihan viittä kyllä millään. ja tuon minun m:n olisin voinut korottaa jos olisin halunnut, yhdellä niiistä kolmesat kerrasta.

hih. ihan samaa asiaa ihmettelin. Itse kirjoitin aikoinani yhtenä keväänä 5 ainetta. neljä ällää ja yksi m. ja mielestäni olisi ollut yhtä helppoa saada se 11 ällää, jos olisi vielä 2 kirjoituksiin osallistunut. yllättynyt olin siitä hehkutuksesta. kuka vaan pystyy hajauttamalla saamaan kasan älliä. koko koulujärjestelmä on muuttunut pelleilyksi. kutsutaan korkeakouluksi jotain joka ei ollut tätä vielä 10 vuotta sitten...

pystyisit samaan 11 aineen kohdalla, kun et pystynyt siihen edes 5 aineen suhteen? Tämä tyyppihän kirjoitti 5 ällää satsissa, mihin sinä et ole koskaan pystynyt ja toisessa satsissakin vähintään tuon saman 4 ällää eli oman maksimisuorituksesi. Ja yhtään magnaahan se ei ottanut. Vähemmällä kuin 11 laudaturillakin jää miettimään, mitä tarkoittaa se, että sanot kenen tahansa pystyvän, vaikka et itse todistetusti pystynyt.

Vierailija
8/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jaan 11 kolmella niin en saa siitä ihan viittä kyllä millään. ja tuon minun m:n olisin voinut korottaa jos olisin halunnut, yhdellä niiistä kolmesat kerrasta.

lehtijutussa, jossa näistä 11 laudaturista kerrottaan, mainitaan myös, että 5 niistä on kirjoitettu samalla kerralla; viimeisellä tutkintokerralla.

Noihin ennätyksiin ei myöskään ole tapana laskea korotettuja suorituksia (tästähän revittiin viime vuonna jokunen lööppikin), joten nuo 11 laudaturia ja se yksi e on siis kirjoitettu kaikki ensiyrittämällä. Jos mokaa, se on siinä.

Muutenkin on hyödytöntä spekuloida sillä, mitkä kukin olisi kirjoittanut, jos olisi kirjoittanu paremmin. Sillä logiikalla, että alle laudaturin olisi aina voinut korottaa laudaturiksi jokainen meistä tosiaan on vähintään 6 laudaturin ylioppilas. Käsittääkseni laudaturin kirjoittamisen riittävä ja välttämätön ehto on laudaturin kirjoittaminen? E tai M ei koe salatiedemuutosta L:ksi sillä, että todistetusti parasta huonomman arvosanan saanut postuumisti toteaa, että olisinhan mä voinut.

Vai pitäisikö meidän ajatella, että tämä poika kirjoitti 12 ällää, koska olisihan hän voinut kolmannella kerrallaan korottaa aiemman eximiansa? Vai pitäisikö meidän pitää häntä jopa 18 laudaturin ylioppilaana, koska olisihan hän voinut kirjoittaa täydet?

Tilanne on siis edelleen se, että oma 4 L + M -suorituksesi jää jälkeen siitä, mikä on mielestäsi mahdollista kelle tahansa.

Suu säkkiä myöten, ehdotan?

Vierailija
9/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako poika kirjoitti eka kerralla? mistä tiedät montako minä olisin kolmannella eli viimeisellä kerralla kirjoittanut?

lehtijutussa, jossa näistä 11 laudaturista kerrottaan, mainitaan myös, että 5 niistä on kirjoitettu samalla kerralla; viimeisellä tutkintokerralla. Noihin ennätyksiin ei myöskään ole tapana laskea korotettuja suorituksia (tästähän revittiin viime vuonna jokunen lööppikin), joten nuo 11 laudaturia ja se yksi e on siis kirjoitettu kaikki ensiyrittämällä. Jos mokaa, se on siinä. Muutenkin on hyödytöntä spekuloida sillä, mitkä kukin olisi kirjoittanut, jos olisi kirjoittanu paremmin. Sillä logiikalla, että alle laudaturin olisi aina voinut korottaa laudaturiksi jokainen meistä tosiaan on vähintään 6 laudaturin ylioppilas. Käsittääkseni laudaturin kirjoittamisen riittävä ja välttämätön ehto on laudaturin kirjoittaminen? E tai M ei koe salatiedemuutosta L:ksi sillä, että todistetusti parasta huonomman arvosanan saanut postuumisti toteaa, että olisinhan mä voinut. Vai pitäisikö meidän ajatella, että tämä poika kirjoitti 12 ällää, koska olisihan hän voinut kolmannella kerrallaan korottaa aiemman eximiansa? Vai pitäisikö meidän pitää häntä jopa 18 laudaturin ylioppilaana, koska olisihan hän voinut kirjoittaa täydet? Tilanne on siis edelleen se, että oma 4 L + M -suorituksesi jää jälkeen siitä, mikä on mielestäsi mahdollista kelle tahansa. Suu säkkiä myöten, ehdotan?

Vierailija
10/64 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. täti-ihminen, yo vm. 1988, joka ei koskaan ole tarvinnut ko. tutkinnon arvosanoja yhtään mihinkään

Vierailija
11/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät antaneet kirjoittaa kahta kieltä samana päivänä.

Vierailija
12/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaa se vanha hyväksi jo toduttu malli käyttöön.

Vierailija
13/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän monta muutakin, jotka ovat samaa mieltä. Uudistuksen jälkeen ylioppilastutkinnon arvostus on pudonnut todella alas juuri sen takia, koska vaatimustaso ei ole lainkaan niin kova kuin aiemmin. Silloin tosiaan piti esim. a- ja b-kielen ulkopuolella olevat kielet kirjoittaa samana päivänä, mikäli näin halusi. Ja tosiaan tutkinto suoritettiin parin viikon sisällä, joka vaati aivan erilaista oppimiskykyä kuin nykyinen hajautettu tapa.

Vierailija
14/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuneet vaatimaan. Jos ei saa ottaa sisään pääsykokeilla, täytyy olla joku muu kriteeri. Reaalissa se on tietty oppiaine, ei enää koko reaali. Ennen oli helppoa saada siitä laudatur, koska sai valita kysymyksistä ihan mitä tahansa.

Vierailija
15/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalin ansaitsee siitä kun kirjoitti ;).

Vierailija
16/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämän aineksen omaksuminen oli aika paljon vaikeampaa, kuin nykyään yhden aineen lukeminen kerralla.

joutuneet vaatimaan. Jos ei saa ottaa sisään pääsykokeilla, täytyy olla joku muu kriteeri. Reaalissa se on tietty oppiaine, ei enää koko reaali. Ennen oli helppoa saada siitä laudatur, koska sai valita kysymyksistä ihan mitä tahansa.

Vierailija
17/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän monta muutakin, jotka ovat samaa mieltä. Uudistuksen jälkeen ylioppilastutkinnon arvostus on pudonnut todella alas juuri sen takia, koska vaatimustaso ei ole lainkaan niin kova kuin aiemmin. Silloin tosiaan piti esim. a- ja b-kielen ulkopuolella olevat kielet kirjoittaa samana päivänä, mikäli näin halusi. Ja tosiaan tutkinto suoritettiin parin viikon sisällä, joka vaati aivan erilaista oppimiskykyä kuin nykyinen hajautettu tapa.

Vierailija
18/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..luonnontieteet vaativat syvällistä ymmärtämistä. He, jotka kirjoittavt eri kieliä 7 kpl, jollekin voinee onnistua, mutta reaaliaineita et voi tuollasita määrää kirjoittaa. Maailmassahan on satoja kieliä. Siitä vaan kielipäät kirjoittamaan. Toivottavasti kohta voimme kirjoittaa pitsinnypäyksestä ja koirien trimmauksesta.

Vierailija
20/64 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada biologiasta ja maantiedosta molemmista yhden erillisen ladaturin, nehän muodostaa yhdessä reaalin, joka on yksi laudatur?

..kielipäät kirjoittvat 7 lyhyttä kieltä. reallista sitä ei voi kukaan tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän