Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää lapsilleen lässyttävät äidit.

Vierailija
21.05.2010 |

Äsken rannalla ollessani viereeni tuli äiti kahden lapsensa kanssa.

Voi hyvänen aika sitä lässytystä. En jaksanut kuunnella ja vaihdoin paikkaa.

Äiti puhui vanhemmalle pojallensa koko ajan että äiti sitä ja äiti tätä. Äiti antaa paperia. Äiti tuo hatun, tule hakemaan mehuä äidiltä. Eikä sillä pienemmällä ollut edes omaa nimeä käytössä, häntä nainen kutsui koko ajan pikkuveljeksi. Äiti antaa pikkuveljelle maitoa. Äiti ottaa pikkuveljen mukaan... jne ja kaikki ylimairealla lässyttävällä äänellä.

Ihan kuin tämä äiti olisi pitänyt mulle jotain hyvän äidin teatteriesitystä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aiempi keskustelusi on koskenut sanoja, niin se on sitten koskenut, mutta nyt ei.

t. lässytyksestä ärsyyntynyt

Vierailija
22/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aiempi keskustelusi on koskenut sanoja, niin se on sitten koskenut, mutta nyt ei.

t. lässytyksestä ärsyyntynyt

mutta yleensä ärsyyntyjät alkavat puolustella ärsyyntymistään seuraavilla argumenteilla:

-lapselle ei saa puhua kuten vähä-älyiselle (mitä siis lässytys ärsyyntyjien mielestä on, minusta ei), tai lapsesta tulee vähä-älyinen. Ja vähintäänkin lässyttävä äiti ON sellainen.

-lapsen kielellinen kehitys vaarantuu lässyttämisestä

Ja lässyttämiseen luetaan useimmiten sekä äänensävy että "pipi"-tyyliset vauvasanat. Ja nyt näköjään myös äidin puhuminen itsestään kolmannessa persoonassa. :)

Lässyttäjä-äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa kaikkien kukkien kukkia.Eihän ole pakko olla tekemisissä sellaisten äitien kanssa jotka lässyttää vai onko?Itsekään en pidä lässyttämisestä en vain ole sellanen lässyttäjä tyyppi,ei se silti tee minusta huonoa äitiä.

Vierailija
24/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi ei voi puhua normaalisti. Toki lapsentasolla, käyttäen sellaista kieltä, että lapsi ymmärtää, mutta ennen kaikkea, miksi ääni pitää muuttaa sellaiseksi lässyttämiseksi.

Vierailija
25/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enhän mä voi sille sanoa asiasta. Odotan vaan, että lapset kasvaa.

Vierailija
26/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaiki ärsyttää!

Vierailija
27/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen jälkeen se alkaa ärsyttää. (Itse asiassa pienelle lapselle suositellaan puhuttavan eri tavoin kuin aikuiselle.)

Vierailija
28/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ärsyyntynyt niin paljoa mistään tuollaisesta pikkuseikasta, että esimerkiksi olisin vaihtanut paikkaa sen vuoksi, kuten ap. Mä todennäköisesti en olis kiinnittänyt mitään huomiota siihen miten ihmiset mun ympärillä toislleen puhuvat. Oottekohan te nyt vähän liian herkkiä?

Vierailija
29/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekkäitä ihmisiä, joita ärsyttää kun joutuvat tekemisiin ihmisten kanssa, joilla on tunteita (muitakin kun itseään kohtaan) ja kykenevät niitä näyttämääm. Pätee kaikkiin tuntemiini lässytyksenvihaajaäiteihin.

Mua naurattaa myös nämä "teillä on oman äitiytenne kanssa ongelmia" -lässyttäjät myös. :D

eipä ole ollut ongelmia itse olemme lapsemme hoitaneet.Ja pirteitä eläväisiä lapsia nuo on joilla ei ole kieli keskellä suuta:D

Vierailija
30/30 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jollain voi tulla hermoihin poppa niin pienistä asioista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän