Valehtelin sitten naapurille olevani raskaana
En tunne ko. henkilöä entuudestaan. Olimme viime viikolla leikittämässä lapsiamme kerrostalon pihalla. Hän kysyi, milloin minulla on laskettu aika. Mietin puolisen sekuntia ja vastasin, että kesän lopulla.
Raskaana en siis ole. En kuitenkaan halunnut nolata häntä, jotkut ihmiset jäävät murehtimaan sanomisiaan ja jotkut osaavat ottaa huumorilla. en voi tietää kummanlainen hän on. En ollut omalla kotipihallani joten tuskin kohtaamme myöhemmin. Muutenkin juttelimme vain viitisen minuuttia. Olenko nyt paha ihminen?
Kommentit (12)
yhtä hassua pikkutarinaa rikkaampi. Eiköhän tuosta vielä muutamat naurut irtoa, täällä ainakin. Kiitos!
jos ette edes tunne!
Mitä väliä, vaikka valehtelit? Jos satutte joskus vastakkain, niin sanot sit uudelleen että syksymmällä, keväällä what ever..
Enemmän mua vaivais se, että joku on mua luullut raskaanaolevaksi, vaikken ole. Itsetunto olisi palasina (ja on ollutkin tästä syystä).
Vitsailen omasta painostani parin tutun kesken, todella hyväntahtoisesti. Enkä viitsi pallomahasta stressiä repiä, aika nätisti sen pois saisin pari pikkujuttua muuttamlla.
Onko tuollainen käytös sitten tökeröä, raskaudesta kysyä? Jos henkilö todella näyttää raskaalta? Tosin minun röllykkäni on selkeästi pehmeää materiaalia eikä sellainen pinkeä raskausmaha.
Apua, jos törmään häneen myöhemmin, pitääkö luikkia piiloon? Tai sitten vihjata murheellisesta tapahtumasta jos oikein aletaan kysellä yksityiskohtia.
Pohtii ap
ainakaan myöhemmin mahdollisesti tavatessa rupea kehimään mitään lapsi kuoli synnytykseen -juttua, se olisi mautonta!
Jos joku on oikeasti raskaana, ei minusta ole paha, jos ventovieras kyselee lasketusta ajasta. Minulta kysyttiin monesti, ja minusta se tuntui siltä, että kysyjä (useimmin nainen) haluaa hetken elää mukana odotuksen ihanuutta. Tietysti arviointivirheet on noloja ja kiusallisia, mutta onneksi ap tuntuu olevan huumorintajuisena vielä jaloillaan, vaikka naapuri tässä mokasikin.
Valehtelit naapurille, mutta et kuitenkaan ollut kotipihalla ja ette varmaan tapaa myöhemmin. Outoa, mutta myös aika tökeröä jos todella joskus sitten tapaatekin ja jäät kiinni valheesta. Menee tosiaan aika paljon yli jos sitten vielä satuilet "naapurillesi" lisää.
Olen asunut alueella 5 vuotta enkä koskaan ole ko. ihmistä nähnyt. Kyseessä parin tuhannen ihmisen pienkerrostaloalue, jossa varmaankin 30 taloyhtiötä ja jokaisella oma piha. Ja minä olin suorastaan "kaukana kotoa". Tuskin tulen pahemmin ihmiseen törmäämään, varsinkin kun olen aika huono puistossa kävijä lapsen kanssa.
Rehellinen yleensä olen, en oikein valkoisia valheitakaan harrasta. Noh, jos oikeasti alkaisin jostain syystä näkemään ko. ihmistä useammin, niin luultavasti sanoisin totuuden. Että en ole raskaana, mutta en halunnut nolata häntä. Voihan valkoinen valhe sentään.
-ap
sano sitten tavattaessa pilke silmäkulmassa, että kolmisen kiloa piti saada kesän loppuun mennessä pois, muttei laihdutuskuurista sitten tullutkaan mitään. Ne grillimakkarat, nääs.
Olen asunut alueella 5 vuotta enkä koskaan ole ko. ihmistä nähnyt. Kyseessä parin tuhannen ihmisen pienkerrostaloalue, jossa varmaankin 30 taloyhtiötä ja jokaisella oma piha. Ja minä olin suorastaan "kaukana kotoa". Tuskin tulen pahemmin ihmiseen törmäämään, varsinkin kun olen aika huono puistossa kävijä lapsen kanssa. Rehellinen yleensä olen, en oikein valkoisia valheitakaan harrasta. Noh, jos oikeasti alkaisin jostain syystä näkemään ko. ihmistä useammin, niin luultavasti sanoisin totuuden. Että en ole raskaana, mutta en halunnut nolata häntä. Voihan valkoinen valhe sentään. -ap
hirmuinen määrä ihmisiä... kenties myös se naapuri, jolle kerroit "raskaudestasi"...
Suhteellisen lähellä asutaan. Tosin nyt kun ajattelen, niin naisen äiti oli mukana, saattoivathan olla kylässä. No oli kuka oli, kumma tapaus kuitenkin. Kyllähän lähipuistossakin voi törmätä aina samoihin ihmisiin, vaikka asuinpaikkojen välillä olisi muutama kilometri matkaa.
-aapee
että osaan muuttaa sen verran yksityiskohtia, ettei kukaan tunnista minua. Ja tämä on varmaan aika yleinen moka, tuo raskaaksi luuleminen. Ja miten naapuri minut tunnistaisi, kun on 5 minuuttia kanssani rupatellut ja luulee minun odottavan lasta.
-ap
miksi huolehdit toisen ihmisen häpeäntunteista? Hän oli tökerö ja tekisi hyvää huomata se itsekin.