Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhoista lääkkeistä - APUA!

Vierailija
19.05.2010 |

heitättekö suosiolla roskiin esim. alkuvuodesta vanhaksi menneet lääkkeet, vai kannattaako niitä säästää vielä tovi? Kävin lääkevarastoja läpi, ja ihan kamala määrä erilaisia lääkkeitä (tabuja, voiteita jne) joissa mennyt päiväys. Ei kai nuo tabutkaan ihan heti pilalle mene kun on asianmukaisesti säilytetty...

Ja sitten tuosta lajittelusta: kun ohjeissa sanotaan että voiteet ja tipat omissa pakkauksissaan, pitääkö ne kuitenkin ottaa pahvipakkauksesta ulos vai antaa olla siinä, vai pelkät tuubit jne?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää viedä apteekkiin!

Vierailija
2/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautetaan apteekkiin. Sieltä sitten asianmukaiseen hävitykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan toki vien apteekkiin, mutta siis "roskiin" menevät...

-ap

Vierailija
4/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kyllä voisin vielä muutaman kuukauden vanhoja lääkkeitä käyttää, ei ne sinällään "pilalla" vielä oo, korkeintaan ei ehkä vaikuta enää ihan niin hyvin kuin lääkkeet, joissa on päiväystä jäljellä.

Vierailija
5/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin joulukuussa clomeja, joista oli mennyt päiväys huhtikuussa.

Terve tyttö tuli ;-)

Vierailija
6/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois pahveista, vai viettekö siinä? Vai onko apteekille parempi jos vie vaan tuubit ja purkit "paljaaltaan"? Ja tosiaan käytättekö yhtään vanhaksi menneitä lääkkeitä, vai onko teillä periaate että esim. tammikuussa vanhentunutta lääkettä ette enää maaliskuussa käytä?

-ap

Vierailija
7/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta pitäisin maksimina. Lääkkeen "takuu" ja lääketehtaan vastuu jatkuvat vain tuohon "käytettävä ennen" päiväykseen.

Sitten kun palautat apteekkiin, niin revi etiketit (ne joissa nimesi ja ohjeet) irti ja laita paketit pussiin. Jossakin on ohje että pillerit pussiin erikseen ja liuskat kanssa ja pahvit ja purkit jo roskiin, mutta helpointa on erotella jos ei tee niin... Jodi ja sytostaatit sekä neulat tms pitää olla aina erikseen ja niistä pitää varoittaa apteekkilaisia. (Omanlaisensa hävitystapa niille!)

Vierailija
8/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse kyllä voisin vielä muutaman kuukauden vanhoja lääkkeitä käyttää, ei ne sinällään "pilalla" vielä oo, korkeintaan ei ehkä vaikuta enää ihan niin hyvin kuin lääkkeet, joissa on päiväystä jäljellä.

Eli ei aina ole "laimenemisesta" kyse!!

farmaseutti

Vierailija
9/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ne lääkeaineet sinne pitää palauttaa. Siis pahvikotelot pahvinkeräykseen ja tuubi apteekkiin. Minä olen käyttänyt joskus muutaman kuukauden vanhoja särky- ja närästyslääkkeitä, ihan hyvin ovat vielä tehonneet. Ehkä vuotta vanhaa en käyttäis enää..

Vierailija
10/10 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat, suihkeet yms. niissä omissa pakkauksissaan, pahvit pois.

Tabletit painellaan pois niistä läpipainopakkauksista ja laitetaan muovipussiin. Läpipainopakkaukset voi hävittää metallijätteiden mukana.

Jos on vain pari kuukautta vanhoja, ja sellaisia, joille voi tulla käyttöä, niin en veisi vielä. Lääkkeillä yleensä on pitkät päiväykset, säilyvät kyllä sen ajan jälkeenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme