Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tukea paininpudotukseen? Painonvartijoita en kestä. Pudotettavaa olisi yli 20kg.

Vierailija
19.05.2010 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä merkkailin syömisiäni yli vuoden mutta tällä hetkellä en koska kyllä ne opit on aika hyvin jääneet mieleen eli suunnilleen tietää miten kannattaa syödä.

Keskityn nyt pitämään painon tässä mutta myöhemmin sais kyllä viedä pudotakin joten varmaan alan taas merkkaileen.

Vierailija
22/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vaan tullu mun nimimerkki :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pusseilla, sitten vähähiilarisella ja lopuksi saa syödä jo hiilareitakin. Paras!

Vierailija
24/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitä vuosi sitten pari viikkoa. En keksinyt riittävästi monipuolista syötävää.

Haluan syödä loppuelämäni terveellisesti ja monipuolisesti ja elämästä ja ruoasta nauttien.

Haluan tehdä elämäntapamuutoksen.

Lisäksi pitää lapsetkin ottaa huomioon. Teen kuitenkin heille ruoan enkä jaksa enää itselleni eri ruokia valmistaa. Menee liian työlääksi.

ap ;-)

Vierailija
25/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa entistä enemmän siltä että Kiloklubi olisi sun juttusi :)

Oletko niin järjestelmällinen että voisit kuvitella tietäväsi esim viikon ruuat etukäteen? Silloin olisi helppo merkata syömiset etukäteen ja fiksailla tarpeen mukaan.

Mulla toimi hyvin niin että merkkasin parin päivän syömiset etukäteen ja pidin niistä kiinni.

Vierailija
26/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin sitä vuosi sitten pari viikkoa. En keksinyt riittävästi monipuolista syötävää.

Haluan syödä loppuelämäni terveellisesti ja monipuolisesti ja elämästä ja ruoasta nauttien.

Haluan tehdä elämäntapamuutoksen.

Lisäksi pitää lapsetkin ottaa huomioon. Teen kuitenkin heille ruoan enkä jaksa enää itselleni eri ruokia valmistaa. Menee liian työlääksi.

ap ;-)

kaikki gojuttago dietit toimii hetken, mutta ei kukaan jaksa niin elää pitemmän päälle.

Vierailija
27/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän vain pari perunaa hänelle lisäksi, samassa höyrykattilassa kuin meidän kasvikset. Ei tule edes lisätiskiä.

Monipuolisuudesta laitan esimerkiksi meidän lounaat muutaman päivän ajalta:

*paistettuja muikkuja ja kukkakaalia

*grillatut possupihvit, tomatit ja herkkusienet (aurajuusto täyte, pekonikääre)

*bratwurstit ja wokattu kaali

*broilerkastike ja kypsiä kasviksia

*grillatut naudan pihvit, tomaatit, paprika, munakoiso

*uunilohi ja parsakaali

*kasvis-kinkkupyttipannu

*juustolla täytetyt jauhelihakääryleet ja pekonipapuja

Ja aina lounaalla vihersalaattia

Mielestäni varsin momipuolista

Vierailija
28/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista liikunta kun liikut et ole syömässä, itse voin syödä melkein mitä vain jos liikun kovasti käveleminenkin riittää aluksi, kokeile myös sitä että pelkkään haluun syödä juotkin pari lasia vettä.

Nälkää ei tietenkään kannata pitää sillä sitten syö kahta kauheammin.

t.oman laihdusohjelman omaava

Vierailija
29/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne opit on aika hyvin jääneet mieleen eli suunnilleen tietää miten kannattaa syödä.

mitä? paljonko n.määrät?..paljonko lahduit kuussa?

kiitoskiitos=)

Vierailija
30/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihduttanut hitaasti eli 16 kiloa reilussa vuodessa, noin 1700 kcal päivässä.

Esimerkkipäivä voisi olla vaikka näin:

Aamupala kotona: Pari desiä maustamatonta jogurttia pellavansiemenrouheella (mulla ärtynyt suoli ja koitan sitä rauhoitella) ja yksi omena pilkottuna joukkoon.

Töihin päästyä vihreää teetä ja pala ruisleipää jossa päällä voita, kinkkusiivu ja kurkkua.

Lounas: Kasvissosekeittoa (vaikkapa porkkanaa, parsakaalia, paprikaa,sipulia ja linssilastuja) ja broilerinsuikaleita. Pari palaa ruisleipää, samat päälliset kuin aamulla.

Välipala: 2-3 hedelmää.

Päivällinen: Samaa keittoa ja broileria kuin lounaalla. Lasi maitoa.

Iltapala: Maustamatonta jogurttia jossa vaikkapa mustikoita ja cashew-pähkinöitä. Pala ruisleipää samoilla päällisillä, lasillinen maitoa. Vihreää teetä.

Iltapala voi olla tuhdimpikin jos olen käynyt jumpassa esim keitetty muna lisäksi.

Kasvissosekeittoa syön usein. Leivänpäälliset vaihtelee, voi olla tomaattia, kurkkua tai paprikaa.

Ja ruuan kanssa aina reilusti kasviksia. Nyt pääruoka kasvissosekeitto mutta jos olisi esim kanaa ja täysjyväpastaa, seurana olisi kunnon salaatti jossa oliiviöljyä. Rasvoja ei saa unohtaa!

Hiilareiden syömistä olen vähentänyt melko huomaamatta ja olen huomannut että se tekee vatsalle hyvää.

Vierailija
31/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun paino oli 88 kg, nyt 72 kg, pituus 171 cm.

Vierailija
32/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ENE-dieetti (erittäin niukkaenerginen), jonka aikana syödään vain max 800 kcal vrk:ssa. Jotta noin vähäisillä kaloreilla turvattaisiin vitamiinien ja ravinteiden saanti, syödään nuo kalorit Nutrilett-ateriakorvikkeiden muodossa (5 annosta/vrk). Vastaavia valmisteita on monella valmistajalla, mielen tulee ainakin Allevo. Noissa valmisteissa on mukana lähinnä keittoja ja pirtelöitä, mutta myös suklaapatukoita, puuroja (ainakin Allevolla) ja ns. hunger control-juomia (joka vastaa kahta muunlaista ateriaa). Nutriletillahan on myös se viiden päivän pikastarttipaketti, joka sisältää sekoituksen erilaisia tuotteita. Itse olen ajatellut, että on ihan sama missä muodossa noiden valmisteiden joukosta ne viisi ateriaansa nauttii. Olen ostanut erilaisia ja syönyt niitä mielitekojen mukaan, sen 5 päivässä, suht tasaisesti jaettuna. ENE-dieetin sairaalaohjeiden mukaan noiden viiden aterian lisäksi saa syödä kohtuudella joitakin hyvin vähäkalorisia vihanneksia, kuten salaattia, kaaleja, kurkkua, tomaattia, paprikaa. Ja PITÄÄ juoda paljon kalorittomia juomia (miel. 2 litraa) päivässä, ensisijaisesti vettä, mutta myös kalorittomat virvoitusjuomat, kahvi (mustana), tee ja vähäsuolaiset kivennäisvedet käyvät.

ENE-dieetti perustuu siihen, että elimistä menee ketoosiin (kuten karpatessa) ja alkaa polttaa varastorasvoja. Tällaista dieettiä saa noudattaa useita viikkoja, jos on todella ylipainoinen, mutta normaalipainoa lähellä oleville sitä ei suositella kuin lyhyinä jaksoina.

Itse olen ollut yllättynyt siitä, että nälkä ei ole ollut kohtuuton ja ensimmäisten parin päivän päästä tähän tottuu. En ole myöskään ollut väsynyt vaan pikemminkin tavallista pirteämpi. Suosittelen.

Vierailija
33/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä sun esimerkkilistasta bongasin melkein kaikki samat ruoat kuin itse olen tänään syönyt. :D

mm. vihreä tee, ruisleipä, kinkku, maustamaton jugurtti, pellavansiemenrouhe (ostin eilen), mustikka, kurkku, paprika, omena.

Keiton vastineena tein tänään ison fetasalaatin. (ihan täysrasvaisesta fetasta. en myöskään halua syödä mitään light-tuotteita).

Kaloreita en ole laskenut. Olen varmaan ylittänyt 2000kcal syömäni leipämäärän takia.

Mutta joo, tällä linjalla haluaisin jatkaa.

Mietin vain pitäisikö alkuun ottaa parin viikon Nutrilet-kuuri.

ap

Vierailija
34/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei otivoi millään eikä ole apua.

Vierailija
35/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmikuussa, painoin 67 kiloa. Nyt painan 61 kiloa. Pituus 168cm.

Esim. Tän päivän syömiset:

Aamiainen on mulla tuhti, koska töissä ei ehdi syömään lounasta kunnolla.

Vilja jugurttia n 1,5 desiä

Täyshyvä paahtoleipää 1

Margariinia 60% n 1 tl

Saunapalvikinkkua 1

Kurkkua n 7 cm pätkä

Puolikas tomaatti

Rasvaton maito 2 dl

Lounas (myöhäinen)

Jauhelihakastike

Tumma spagetti Näitä oli lautasellinen

Punainen pesto 1 tl

Omena

Välipala

En ehtinyt syömään töissä

Päivällinen

Grillattua lohta n 70g

Grillattu maissi 1/2

Grillattuja kirsikkatomaatteja 4

Peruna-sipulisekoitusta n 100g

Aurajuustoa 15g

Rasvaton maito 2dl

Vihersalaattia puoli lautasellista

Salaattikastiketta 1-2 tl

kotitekoinen sämpylän puolikas

Margariini 60% puolikas

Iltapala edelleen syömättä. Syön jotain kuitupitoista, ehkä hapankorppua

Kaloreita mennyt tähän mennessä 1350. Nälkä ei ole ollut koko päivänä missään välissä. Ei mielitekoja.

Liikuntaa noin 300 kalorin edestä. Yleensä liikun 3-5 kertaa viikossa.

Kasviksia on tullut syötyä tänään yli 600g, proteiinit ok, samoin rasvat. Herkut kohdillaan. Kuitua pikkuisen vielä lisää, siksi tuota hapankorppua ajattelin popsia.

Herkuttelen kerran viikossa jäätelöllä ja satunnaisesti jollain muullakin, joskus, harvoin, ja pieniä annoksia. Ei mitään jumbokarkkipusseja. Kolmen kuukauden aikana olen pitänyt 2 mättöpäuvää juhlien yhteydessä, muuten syön 1400-1700 kaloria päivässä.

Vierailija
36/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa ap!

Voisit kokeeksi liittyä Kiloklubiin ja merkata syömisesi niin näkisit tarviiko tehdä muutoksia.

Siellä on neljä palloakin opastamassa jotta osaa koostaa ateriat oikein eli kasvis-, energia- herkku- ja kuitupallo. Se helpottaa kun näkee omat sudenkuoppansa. Mulla se on edelleen energia eli täytyy oikeesti tsempata että saa tarpeeksi hyviä rasvoja.

Vierailija
37/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jo päätin. Tsemppiä sulle hohhoijaa jatkossa ja kiitos mukavista viesteistäsi ;-))

ap

Vierailija
38/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut löytää sieltäkin joistain keskusteluista nimimerkillä Lumivalkoinen :)

Vierailija
39/41 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei oo millään jaksanut merkkailla.. pitäs kai taas koittaa palailla ja nyt sain vaankin et olis vähän helpompaa tietää paljonko syö..=)

Vierailija
40/41 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla on saman verran pudotettavaa ja liityin viikko sitten painonvartijoihin ensimmäistä kertaa elämäni aikana. Liityin ainoastaan sen takia, että voisin käydä viikkopunnituksissa. Tämä tukee omaa laihtumistani.

Mut kesä on hyvä aika laihduttaa: tarjolla on ihana valikoima nollaruokia: marjoja, hedelmiä, vihanneksia, kasviksia, juureksia... jnejnejne. Mul on toi sama ongelma, et tykkään syödä kerralla paljon ja siihen auttaa juurikin noi nollaruuat. Eli siis iltasella syön nollakeittoa (esim tomaattisosekeitto) ja joskus dippailen porkkanoita ja lanttuja salsaan (näitä löytyy k-kaupoista valmiiksi pilkottuna nimellä dippiporkkana ja dippilanttu).

Päivät pyrin viettämään lasten kanssa touhutessa ja usein meil on omenapussi ja vesipullo vaan mukana, kun tehään kivoja retkiä eri paikkoihin pyörällä tai kävellen nyt, kun on hyvä ilma.

Näin olen itse ajatellut pudottaa raskauskiloni menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän