Minkälainen aurinkorasva 1,5 vuotiaalle?
Kommentit (11)
Uusimmassa vauvalehdessä on aurinkorasvoista juttua. Periaatteessa alle 2-vuotiaalle ei suositella olleenkaan, mutta palamista kuitenkin vältettävä velä enemmän... apteekit myyvät ainakin lapsille käyviä rasvoja.
Auringolta suojaavaa vaatetusta. Aurinkorasvoja vasta yli 3-vuotiaalle.
Sanopa toi niille vanhemmille (kuten mulle), jotka asuvat tropiikissa ;-)
AP: ihan mika tahansa lasten aurinkorasva. Kavele apteekkiin, saat varmaan kaikkein "turvallisinta"
Me rasvataan JOKA PAIVA alle 3 vuotiaita....
Suomessa sen rasvan kaytto on niin vahaista, etta siita ei varmaan ole mitaan vaaraa.
Jos uimaan/rannalle meinaat, osta uimahaalari, ne on meilla joka paivaisessa kaytossa.
osta joku lastenrasva korkealla suojalla. Meillä 50 ja hyvin toimii. Itse rasvaan mielummin, lapset eivät pala ja saavat nauttia kesästä. Olen itse järkeillyt aivan samalla lailla. Voi olla, että periaatteessa rasvasta imeytyy jotain haitallisia aineita, mutta mieti oikeasti montako päivää Suomessa paistaa aurinko? Onko sillä pienellä määrällä merkitystä? Kyllä myrkkyjä tulee enemmän ihan muista jutuista. Ja 1,5 vuotiasta nyt on ihan mahdotonta pitää varjossa...
kunnon aurinko/rantalomilla olen käyttänyt sellaisia uv-suojapukuja ihan siitä syystä, että ovat käteviä ja säästyn hieman rasvaamiselta.
Garnierin aurinkorasvaa, sk 30 ja kyllä olen 1v 5kk:n käsivarsiin laittanut kun pihalla leikkii. Ei mun tullu mieleenkään, ettei sais..
Siis kyllä 1.5 vuotiaan iho pitää suojata aurinkoa vastaan kesällä.
UV-säteet menevät ohuista kesävaatteista läpi,eikä varjokaan suojaa täysin. Eli vaikka olisi iso lierihattu päässä, niin keskipäivän aurinko on liian aggressiivista lasten iholle. Aamuvarhain ja illalla en ole rasvoja enää laittanut, mutta klo 11-17 eivät meillä lapset ole näillä keleillä ilman rasvaa ulkona.
Ja rasvahan tietenkin on mitä tahansa, missä on suojakerroin 50. Löytyy mistä tahansa marketista.
lukee, että sitä saa käyttää yli puolivuotiaille lapsille. Suojakerroin siinä on tosin vain 25, mutta sitä minä olen käyttänyt omalla puolitoistavuotiaallani.
no eipä oo tullu mieleeni ettei sais käyttää...
Just tänään kävin puolivuotiaalleni ostamassa suojakerroin 50 aurinkovoidetta apteekista. Ja pyysin ihan sitä myyjää että saisin sellaisen jota voi puolivuotiaalla käyttää.
Aven jotain oli se rasva. Herkälle iholle, ei erikseen lapsille mutta soveltuu lapsille. Vain mineraalisuoja, mitä sitten tarkoittaakaan ;)
Ja varjossa aion pitää lapseni, mutta uv-sateitä varmasti sielläkin joten siksi rasvaa. En pysty koko ajan kiertämään varjoisia kujia kun ulkoillaan vauvan kanssa, enkä aio koko kesän kaikkia aurinkoisia päiviä sisällä kökkiä...
Ei sisällä mitään imeytyviä ainesosia, on hajusteeton ja alkoholia.
Ei sisällä mitään imeytyviä ainesosia, on hajusteeton ja alkoholia.
Auringolta suojaavaa vaatetusta. Aurinkorasvoja vasta yli 3-vuotiaalle.