Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopivaa jos kerään kolehdin lapseni

Vierailija
19.05.2010 |

synttärilahjaa varten?

Eli haluaisi uuden pyörän.

Eikö olisi kaikkien parempi osallistua mieleiseen lahjaan kuin ostaa vain jotain ostamisen vuoksi turhaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä tuota kolehti nimitystä. Se voi aiheuttaa pahennusta... Eiköhän kolehti kerätä kirkossa lähetystyötä ja vähävaraisten tukemista varten.

Vierailija
2/6 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tähän asiaan voi pyytää lahjaan aiottu summa vain sukulaisilta ja kummeilta.

Kaverien perheiden ei kuulu kustantaa polkupyörää. Olisi jotenkin noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa erittäin oudolta! Sukulaisille voisi ajatella, varsinkin jos joku kysyy lahjatoiveita, että sanoisi polkupyörän olevan toiveissa ja siihen kerätään rahaa.

Vierailija
4/6 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä muiltakin lähisukulaisilta tuota voisi pyytää mut ei kyllä kavereiltä (näiden vanhemmilta!)

Vierailija
5/6 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh* Mulle tuli tästä viestistä mieleen eräs todella törkeä ystäväni :D

Kun kysyin hänen lahjatoivettaan joskus, muori pamautti suoraan että haluaa rahaa, "anna mulle rahaa".

Ja olevinaan ensin keräsi rahaa takuuvuokraan ja sitten mukamas tatuointiin :D Ja kun mainitsin asiasta että yleensä en ole antanut ystäville rahaa lahjaksi, niin neitokainen haukkui minut ihan pystyyn kun olen idiootti etc... Ehkä niin, mutta on minulla käytöstavat ja hienotunteisuus edelleen tallessa!

Joten ap, sukulaisilta voi kyllä pyytää, mutta älä mene kavereilta kinuamaan :D

Vierailija
6/6 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos kaverin lapselle kerättäisiin vastaavalla tavalla mieleinen lahja. Mielelläni osallistuisin.

Ihmetyttää muutenkin se pakollinen krääsä ja tilpehööri, kun useinkin olisi järkevämpää kerätä isompi summa ja hankkia kerralla kunnollinen lahja.

Voisikohan sen käytännön toteutuksen kuitenkin hoitaa jotenkin hauskemmin kuin vain "anna rahaa"-tyyppisenä? Jos vaikka tekisit Lahjalista.net-sivuille Pikku-Kaverin Uusi Fillari-listan, johon laitat eri pyöränosia (etupyörä, tarakka, polkimet...), jolle jokaiselle tulee hintaa sen 6 euroa, ja lähetät linkin kutsuvieraille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi