Ensi viikolla aika velkaneuvojalle, onko kokemuksia?
Kommentit (9)
mutta eihän täällä kukaan niin hölmö ole kuin minä. ap
tulot, velat ja muut menot. Sitten lasketaan yhdessä, että mistä vielä voisi /olisi järkevää nipistää, miten velkoja voisi yrittää niputtaa tai maksuaikaa neuvotella, ja missä järjestyksessä, ja ennen kaikkea, miten ne saisi maksettua ja pääsisi (taas tai ehkä ensimmäistä kertaa?) normaaliin elämään kiinni.
Kannattaa ottaa kaikki velka-paperit, ulosoton paperit, kaikki mahdolliset normaalit laskut, palkkakuitit ja tiliotteet mukaan. Mitä enemmän sulla on mukana ja valmiina, sitä pitemmälle te voitte päästätapaamisella neuvojan kanssa.
kuulemma oikein mukava tyyppi sattui kohdalle. Ei yhtään nuivaa asennetta vaan empaattinen ja napakasti neuvoi. Sinänsä musta velkaneuvoja ei kyllä anna mitään sellaista, jota fiksu ihminen ei itse osaisi päätellä, mutta meillä mies tarvi sitä velkasaneerausta varten.
siellä käydään läpi tilanteesi ja mietitään mikä siihen on jothanut ja mitä sille voi tehdä. Auttaa, kun saat ulkopuolisen näkökulman.
Meillä esim tehtiin hänen ehdotuksestaan anomus päivähoitomaksun vapautuksesta (joka oli aivan yläkanttiin, maksu siis, vapautettiin kokonaan) ja asuntolainan lyhennysvapaasta yms pienistä. Asenne oli erittäin auttavainen, empaattinen, käytännöllinen.
Hyvä että teet asioillesi jotain, siitä se lähtee!
velkaneuvojalla. Tosi asiallinen ja mukava mies oli. Ensin laski tulot ja pakolliset menot, siita laski sitten minun kuukausittaisen maksukyvyn. Sitten soitteli velkojille ja teki (minun puolesta) heidan kanssa maksusuunnitelmat.
Toivoton tilanne kaantyi velkaneuvojan ansiosta ihan siedettavaksi. Ja opin siita, etten enaa osta mitaan laskulle ja muutenkin lasken menoni paremmin. Kannattava reissu oli. :)
Tsemppiä! Itsekkin olin velkakurimuksessa, mutta osittain tuurillakin pääsin siitä eroon (työpaikka vaihtui parempaan) ja nyt makselen velkoja pois "tyytyväisenä". Paljon menee rahaa lyhennyksiin, mutta onpahan hoidossa!
Tästä neuvoja velkaneuvonnan aikaa varten
Miksi sinä nostelet näitä vanhoja velkaketjuja? Onko tuossa sinun videossasi joku mainos vai saatko sinä jonkun bonuksen jokaisesta katsojasta vai mistä on kyse?
miten selviät veloistasi. Näin voisi kuvitella.Ei ihme, että olet velkaantunut, ei taida oikein olla asiat hallussa.