Katsoitteko eilen neloselta ohjelman joka osoitti Jumalan suuren voiman?
Pahamaineinen rikollispomo tuli uskoon
"Tappamisen on loputtava"
9.1.2008 8:50
TÄYSKÄÄNNÖS Rikollispomo Lauri Johansson vaatii NBK:n jäseniä noudattamaan uusia, väkivallattomia sääntöjä. (VESA KOIVUNEN)Vaarallisena pidetyn rikollisjärjestö NBK:n perustaja ja johtaja Lauri "Late" Johansson on ryhtynyt vaatimaan täydellistä muutosta järjestönsä toimintaan.
Murhasta elinkautista istuva Johansson haluaa, että kaikki huume- ja väkivaltarikokset lopetetaan välittömästi.
Turussa tuomiotaan kärsivä Johansson on Iltalehden tietojen mukaan lähettänyt vankilasta useita viestejä NBK:n (Natural Born Killers) jäsenille. Niissä hän kertoo uskoontulostaan ja elämänmuutoksestaan vaatien muitakin noudattamaan "uusia sääntöjä".
- Säännöt kieltävät nyt tappamisen, kaiken koston ja muut väkivallanteot. Tästä lähtien ei enää henkirikoksia ja huumeita. Minä määrään.
- Nyt puhaltavat uudet tuulet Jeesuksen nimessä. Emme voi jatkaa entistä tietä, joka vie kadotukseen, Johansson viestitti joulukuun alussa.
Rikollispomo kertoi myös rukoilevansa järjestönsä jäsenten puolesta, jotta nämäkin löytäisivät "samalle tielle". Hän on tiettävästi vaatinut myös järjestönsä nimen muuttamista.
Lauri Johansson on istunut elinkautista murhasta vuodesta 2002 lähtien. Hän kertoi uskoontulostaan myös julkisuudessa, viimeisimmässä Alibi-lehdessä.
Kommentit (27)
Ja vaikka niin monet pilkkaavat ja haukkuvat uskoa Jeesukseen ja Jumalaan, niin jonakin päivänä tulevat ehkä toisiin ajatuksiin. Uskovien pilkka on suoraa pilkkaa myös Jeesusta vastaan.
uskovia enkä näin ollen myöskään Jeesusta tahi Jumalaa. Silti minulta löytyy kriittisyyttä näitä "uskoon tulleita" kohtaan. Mielestäni se, jos mikä, on pilkkaa.
aidosti uskoon, vaikka onkin tullut.
taputetaan käsiä ja pyyhitään silmäkulmaa kun joku tulee uskoon vaikka jokainen voisi järjellä ajatella hiukan kauemmas....Epäilevät Tuomaat sallittakoon, miten Jeesus heihin aikoinaan itse suhtautui?
vaikka uskoon tulisi. Ei kukaan muukaan ihminen synnittömäksi muutu. Uskoontulo tarkoittaa sitä, että on armahdettu syntinen. Uskova ihminen tekee yhä virheitä, vaikka varmasti Jumalan rakkaus hänessä synnyttääkin halun noudattaa käskyjä. Täydellisiä ei ihmisistä täällä maan päällä kuitenkaan tule.
teot puhuvat puolestaan: hän on tappanut ihmisen. SE on synti.
mutta Jumala on antanut synnit anteeksi.
mun tai oikeastaan mieheni teoria(mieheni ollu rikollinen ja linnas) on ett late otti jonku muun tekemät murhat niskoilleen,ehkä maksusta,koska hänellä ne sisällytettiin entiseen tuomioon.eli plus miinus nolla... helpolla sitten tuokin asia niinku ylitettiin.
tuo uskoontulo on feikkausta. linnas moni tulee uskoon ja ku pääsee siviiliin nii on usko kaukana.
muuten,ei uskovainen pidä alastomii naistenkuvii sellin seinäl.huomasitteko ne???
feikkiukko ja naurettava...
mun tai oikeastaan mieheni teoria(mieheni ollu rikollinen ja linnas) on ett late otti jonku muun tekemät murhat niskoilleen,ehkä maksusta,koska hänellä ne sisällytettiin entiseen tuomioon.eli plus miinus nolla... helpolla sitten tuokin asia niinku ylitettiin. tuo uskoontulo on feikkausta. linnas moni tulee uskoon ja ku pääsee siviiliin nii on usko kaukana. muuten,ei uskovainen pidä alastomii naistenkuvii sellin seinäl.huomasitteko ne??? feikkiukko ja naurettava...
Jeesus-tiellä kulkeminen nykymaailmassa ei ole helppoa. On vainoa ja pilkkaa. Juuri tällaista "ähäkutti"-mentaliteettia on paljon. Kun vapautuu vankilasta, moni on tuuliajolla. Elämänhallinta on ollut aiemmin mitä sattuu ja kiusaukset vievät mennessään. Kuten dokumentin henkilö lopussa sanoi, myös hän itse pelkäsi että luopuisi uskostaan. Se oikeasti onkin uskovan suuri pelko. Se, ettei anna maailman houkutusten viedä mennessään.
uskovia enkä näin ollen myöskään Jeesusta tahi Jumalaa. Silti minulta löytyy kriittisyyttä näitä "uskoon tulleita" kohtaan. Mielestäni se, jos mikä, on pilkkaa.