Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vkoa vanhat farkut hajosivat - voinko valittaa?

Vierailija
18.05.2010 |

Ostin 6 viikkoa sitten farkut, joita olen käyttänyt melkein päivittäin töissä. Huomasin tänään, että haaroihin oli toisen reiden yläpäähän tullut reikä, kun kangas oli kulunut puhki. Kehtaako tästä valittaa, vai onko normaalia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valittaisin, jos olivat keskihintaiset tai kalliit ja myytiin ehtana tavarana sekä reikä tuli normaalissa käytössä, kuten kuulostaa. Kuitti vain täytyy olla tallessa. Voit valittaa myös suoraan valmistajalle tai maahantuojalle ei tarvitse kauppaan kiikuttaa.

Vierailija
2/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat kyllä edulliset, 40 e. Ostin ketjun myymälästä ja ovat liikkeen omaa merkkiä, eli täytyy varmaan ottaa yhteyttä suoraan liikkeeseen. Ongelma vaan on se, että mulla ei ole enää kuittia. Onnistuukohan ilman sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataa joo varmaan viedä sinne liikkeeseen ja kiltisti selittää asia. Mikäli se liike on joku Prisma, Stokka, Aleksi tai vastaava, joka antaa bonuksia tai joka kirjaa ostot jäsentilille ja OLET näyttänyt ostaessasi jäsenkorttia niin he pystyvät näkemään sen koneeltansa, että olet todellakin ostanut ne heiltä. Sun täytyy vain muistaa milloin suurinpiirtein ostit niin helpompi hakea.

Mikäli ei tuokaan käy niin voitahan kokeilla ilman kuittia ja ilman merkintää ostosta saada korvauksen heiltä käymällä housujen kanssa ja kysymällä.

Vierailija
4/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sokoksella on tuhansia ostoja päivittäin. Vaikka olet höylännyt itsellesi bonukset, on käytännössä aika mahdottomuus etsiä sitä ostokuittia. Pitäisi tietää kassan nro. ja TARKKA kellon aika.

Yleensä reklamaatiot kulkee ilman kuitteja, varsinkin jos ketjun oma merkki. Jos tuote on viallinen, se on viallinen. Kuluttajan ei tarvitse säilöä kuitteja kuukausi kaupalla mahdollisten virheiden vuoksi.

Vierailija
5/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjujen omien merkkien edullisuus perustuu juuri siihen, että ihmiset eivät odota niiltä niin paljoa -> eivät viitsi tulla valittamaan vioista. Laadunvalvonnassa ei siis tarvitse olla niin tarkka, vaan voidaan oikoa. Ja se sekundakama vaan lisääntyy niin kauan, kun kuluttajat ovat passiivisia!

Vierailija
6/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. sokoksella on tuhansia ostoja päivittäin. Vaikka olet höylännyt itsellesi bonukset, on käytännössä aika mahdottomuus etsiä sitä ostokuittia. Pitäisi tietää kassan nro. ja TARKKA kellon aika. Yleensä reklamaatiot kulkee ilman kuitteja, varsinkin jos ketjun oma merkki. Jos tuote on viallinen, se on viallinen. Kuluttajan ei tarvitse säilöä kuitteja kuukausi kaupalla mahdollisten virheiden vuoksi.

Ei ole perää väittämässäsi! Minä olen ollut kuititta Prisman neuvonnassa palauttamassa viallista vaatetta. Päivä tiedettiin suunnilleen milloin viallainen vaate oli ostettu (ei kassaa, ei kellonaikaa) eikä mennyt kauaa kun merkintä löytyi ja sain rahat pois.

Toinen tapaus oli kun olin palauttamassa vaatetta Stokkalle, mutta pienokainen olikin käynyt vaatepussilla ja vienyt kuitin. Tämän huomasin vasta liikkeessä. Menin asiakaspalveluun ja tiesin päivän, jolloin ko. puseron ostin (en kellonaikaa, kassaa ei kysytty) eikä mennyt kauaa kun merkintä löytyi ja sain kuitin jolla menin kassalle palauttamaan vaatteet ja sain maksamani rahat pois.

Ehkäpä täällä päin on vain fiksumpia tyyppejä asiakaspalvelussa tai sitten minulla on käynyt hyvä tuuri : )

Vierailija
7/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli liikkeen omistaa yksityinen elinkeinonharjoittaja eikä esim. jokin ketju niin kaupan ei ole velvollisuutta ottaa reklamaatiota vastaan ilman kuittia tai esim. tuota jäsenmerkintäostosta. Et voi näyttää toteen milloin ja mistä liikkeestä ne on ostettu. En tiedä onko puhtaasti "tukkukauppapohjalla" olevilla liikkeillä eri käytäntö . Jotkut ketjussa olevat liikkeethän eivät kuulu tukkuliikkeelle esim. Keskolle vaan niissä on yksityinen liikkeenharjoittaja, jotkut toimipisteet taas ovat Keskon omia.

Vierailija
8/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna vielä soittaa kuluttajaneuvojalle ja kysyä asiasta, jotta olisi vähän enemmän tukea kun valitan. En käyttänyt mitään bonuskorttia oston yhteydessä nimittäin. Kiitos kaikille avusta!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan