Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lempinimi lapsella tärkeä, Johanneksesta vaikea keksiä?

Vierailija
18.05.2010 |

Niin, eli Johannesta mietimme nimeksi, mutta usein puhutaan että lempinimi olisi sitten myöhemmin tosi tärkeä. Oletteko ottaneet huomioon tällaisen nimeä valitessa?

Kun tuosta nimestä ei ihan helposti keksi... Jossut ynnä muut on tyttöjen lempinimiä?

Ehdotuksia? Jussi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lempinimet on väännetty sukunimestä kun inhosin (ja inhoan) sitä perinteistä Minnan lempinimeä eli Minttua.

ja sitten kun mietin erikoisia lempinimiä niin lähinnä mulle tulee mieleen näitä jääkiekkoilijoita, mutta esimerkisi Marko Palo sai Kyy-lempinimensä jo poikana. Ja sehän ei todellakaan ole nimestä väännetty vaan hänen silloisista pelisukistaan...

Vierailija
22/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannes-Hannes-Hanski, Johku, Joksu, Jussi, Jusa, Juuso, Jose, Joose, Jonne, Jone, Johis, Juhis, onhan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin Juhot ja Juhanit.

Tunnen tosi mukavan 15 v Johanneksen.

Vierailija
24/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen valinnut lasteni nimet niin, että niistä ei missään nimessä voi vääntää lempinimeä. Varsinkin pojat keksii aina (koulussa/harrastuksissa) mitä kaameampia lempinimiä ja minusta olisi tyhmää, että olen kastanut lapselleni jonkin mielestäni kivan nimen, jota lapsi ei sitten ikinä missään edes käyttäisi.

Meillä siis lasten nimet ovat lyhyitä ja niistä ei kertakaikkiaan voi enää keksi mitään lempinimiä! Niin ainakin toivon!

Vierailija
25/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sopis hänelle jussi ollenkaan.

Vierailija
26/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis lasten nimet ovat lyhyitä ja niistä ei kertakaikkiaan voi enää keksi mitään lempinimiä! Niin ainakin toivon!

Tuttavani on oikealta nimeltään Toni, mutta kaikki kutsuvat häntä Antsaksi (oli alun perin vitsi Antonio) ja sisareni Mia on ollut pienestä alkaen Minttu. Miestäni hänen lapsuuskaverinsa kutsuvat aina sukunimeltä, pihalla kun oli kaksi Markoa ja yksi Markus (eli Marko, Make ja "Virtanen").

Itse kutsun lapsia heidän nimillään ja joskus hellittelynimillä (murunen, pikkuruinen, pupunen...). En halua mitenkään erityisesti lempinimiä heille, mutta en nyt niitä pelkääkään. Voi sitä pahempaakin sattua kuin ruma lempinimi...

Vierailija
27/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lempinimi ois ihan järkevää olla sellainen että siitä voi edes vähän päätellä oikeaa nimeä. Jos kuulisin jotakuta kutsuttavan Jussiksi, olettaisin että hän tosiaan on Jussi (tai Juha tai Juhani), ei tulisi mielenkään että Johannes.

Meidän pojalla on yksi vakiintunut lempinimi jota sukulaiset ja kaverit käyttävät, itse puhuttelen poikaa milloin milläkin nimellä. No, rakkaalla lapsella on monta nimeä... ;)

Vierailija
28/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukassa oli eräs Jouni jota pojat aina kiusottelivat kun tämä oli tyttöjen mielestä niin suloinen. Jouni tuli Sulo ja lopulta Supe.

Vierailija
29/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johku

Vierailija
30/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johku

Vierailija
31/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla muilla oli paitsi mulla, eikä mun nimestä edes saa (Tanja) enkä omista toista nimeä...

Mutta tuli Jossu, Jonsu, Joha

Vierailija
32/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtä Mariaa kutsutaan Empuksi, eli ei sen edes tarvitse muistuttaa omaa nimeä...

T: se jolle kukaan ei koskaan keksinyt lempinimeä..

Vierailija
33/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se ajatus perustuu? Minulla ei ole koskaan ollut lempinimeä ja olen elänyt hyvää elämää ilman:) Miehellänikään ei ole lempinimeä, eikä lapsillammekaan. Mitään ongelmaa tästä ei ole ollut. Eikö kannata laittaa lapselle sellainen nimi, mitä haluaa käyttää, ettei tarvitse keksiä lempinimiä.

Vierailija
34/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Joben.

Vierailija
35/38 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu, Jupsu, Jose tuli mulla mieleen :)

Vierailija
36/38 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no john on aika yleinen..

Vierailija
37/38 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joksu? Tai jokke?

Vierailija
38/38 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lempinimi ole tärkeä. Minullakaan ei (enää) ole yhtäkään käytössä, itse saatan joskus huvikseni kutsua jotakuta lempinimellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan