Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No 1 lapsen äidit, kertokaa nyt

Vierailija
18.05.2010 |

mitä voite tehdäkodin ulkopuolella mitä useamman lapsen kanssa ei voi tehdä.

Vai eikä tosipaikan tulle olekkaan mitään sanottavaa. Kunhan itsellenne yritätte perustella päätöstänne.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko ap itse halunnut max. yhden lapsen, kun noin ärsyttää toisten päätökset. Tässä on omat syyt miksi päädyin vain yhteen lapseen: hyvin vaikea raskaus, todella pitkä ja kivulias synnytys, taloudellinen tilanne (pitäisi ostaa isompi asunto jne.)

Vierailija
42/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksilapsiset perheet pystyvät tekemään.

...vanhemmat pystyvät antamaan 100% huomionsa aina vain tälle lapselle. Jos lapsia on enemmän niin vanhempien tulee jakaa huomiotaan useamman lapsen välillä.

Aivan - yhdelle lapselle kerrallaan voi antaa koko huomionsa mutta silloin se on toiselta lapselta pois. Jos perheessä on vain yksi lapsi niin tuo huomio ei ole keneltäkään muulta lapselta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule harmita ollenkaan, 4 erittäin toivottu lapsi tuloillaan.

Ap, sua oikeesti näyttää vituttavan ,kun olet tehnyt monta lasta. Tosi harmi lastesi kannalta.

Ihmetyttää vaan ihmiset jotka eivät osaa perstella kantaansa. Miksi väittää asioita jos niille ei ole mitään pohjaa?

Ehkäpä sillä lauseella on tarkoitettu sitä että on vain helpompaa lähteä yhden lapsen kanssa vaikka ostoksille tai lomamatkalle, kuin silloin kun niitä lapsia on se 4?

Hitto kun täällä kaikki lukevat vastauksia kuin piru raamattua. "niin muttakun sinä kirjoitit sillä tavalla ja sitten sen on tarkoitettava pilkulleen sitä mitä sinä kirjoitit". Kaikki kirjoitukset pitäisi kirjoittaa ilmeisesti niin ettei niissä olisi tulkinnan varaa ollenkaan.

Vierailija
44/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksilapsiset perheet pystyvät tekemään. Eli päteviä väittämiä ei ole tullut.

Mutta ei se mitään. Olen muutamia yksilapsisia perheitä seuranneena huomannut, että heille kaikenlaisten asioiden hoitaminen on todella suurten ponnistusten takana. Poikkeus tietysti vahvistaa säännön.

Kiitos teille kuitenkin hyvistä nauruista :D

Minulla taas täysin päinvastaisia kokemuksia. Itse yhden lapsen äitinä joudun aina lähtemään esim. vierailulle, kun ei se kahden lapsen äiti mitenkään voi lähteä, kun on... niin, ne kaksi lasta ja minulla vain yksi. Asiaan ei tietenkään vaikuta se, että hänellä on auto käytettävissään ja minä sompailen julkisilla.

Mutta ei se mitään. Vahvistaa käsitystäni useamman lapsen äideistä.

Vierailija
45/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset taas tuskailee 1 kanssa lähtemistä. Se on niin ihmisestä kiinni.

Vierailija
46/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kahden lapsen kanssa tuskailevat. ;)

Vierailija
47/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin myös yksilapsisia ja olen sitä mieltä että nykyaikana ei ainokaisesta tule lellittyä/itsekästä/juuretonta jos vaan vanhemmat vähänkin panostaa. Onhan siinäkin tietysti omat haasteensa.

Meillä vähäiseen lapsimäärään vaikuttaa:

- rahatilanne

- meidän vanhempien rauhan/hiljaisuuden kaipuu

- oman ajan kaipuu

- tarve keskittyä kunnolla siihen mitä tekee, ei se määrä vaan laatu

- halu tehdä elämässä vielä jatkossakin muutakin kuin lapsia

Vierailija
48/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko ap itse halunnut max. yhden lapsen, kun noin ärsyttää toisten päätökset. Tässä on omat syyt miksi päädyin vain yhteen lapseen: hyvin vaikea raskaus, todella pitkä ja kivulias synnytys, taloudellinen tilanne (pitäisi ostaa isompi asunto jne.)

Jos olisin halunnut vain yhden lapsen, olisin jättänyt muut "tekemättä" hyvin vaikean raskauden, todella kivuliaan ja pitkän ja lopulta hätäsektioon päätyneen synnytyksen jälkeen, jonka takia lapsi joutui aloittamaan elämänsä hengityskoneessa.

MUTTA

Nyt ei ollut kyse siitä, miksi ihmisillä on vain yksi lapsi. Se on jokaisen oma asia.

Vaan kyse oli siitä, että pyydettiin perustelemaan väittämänsä.

Vierailija
49/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen ymmärtää ettei tilanne ainakaan helpotu jos tekee lisää lapsia.

Vierailija
50/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen kanssa en voisi käydä uimassa. Käydään taaperon kanssa viikottain uimassa ja se ei onnistuisi useamman uimataidottoman kanssa. Uiskennellaan myös syvässä vedessä... Ja pyöräilyn joku jo mainitsikin. Lisäksi yhden lapsen kanssa shoppailu, lounastaminen jne on helpompaa ja mukavampaa kuin lapsilauman kanssa. Toki onnistuu useammankin lapsen kanssa, mutta nauttiiko siitä kukaan? Ja jos kysyy nauttiiko lapseni kaupunkireissuista, niin nauttii. Varsinkin lounaista :)

uimahallissa, kun yksi lapsista kävi uimakoulua. Yksi juoksi ja kaatui ja löi päänsä ja yksi meinasi hukkua selkäni takana ja kolmas katosi kokonaan (löytyi kyllä liukumäestä, mutta ehti siinä sydän lyödä muutaman ylimääräisen), joten kyllä yhden kanssa on huomattavasti helpompaa ja turvallisempaa ainakin tässä tapauksessa. t. Neljän äiti

Vierailija
51/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa, kun yksi lapsista kävi uimakoulua. Yksi juoksi ja kaatui ja löi päänsä ja yksi meinasi hukkua selkäni takana ja kolmas katosi kokonaan (löytyi kyllä liukumäestä, mutta ehti siinä sydän lyödä muutaman ylimääräisen), joten kyllä yhden kanssa on huomattavasti helpompaa ja turvallisempaa ainakin tässä tapauksessa. t. Neljän äiti

Vierailija
52/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksilapsiset perheet pystyvät tekemään. Eli päteviä väittämiä ei ole tullut.

Mutta ei se mitään. Olen muutamia yksilapsisia perheitä seuranneena huomannut, että heille kaikenlaisten asioiden hoitaminen on todella suurten ponnistusten takana. Poikkeus tietysti vahvistaa säännön. Kiitos teille kuitenkin hyvistä nauruista :D

kevätjuhlaesitykseen samanaikaisesti??

Vierailija
53/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi. Se ei ole meillä syy yhteen lapseen, mutta tosi kiva kylkiäinen. Voimme tehdä huolettomammin maksullisia juttuja (mm.matkoja, harrastuksia ym.) kuin jos meillä olisi enemmän lapsia.

Vierailija
54/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä, että jos minulla olisi useampi pieni lapsi, niin emme voisi käydä uimassa arkipäiväaamuna viikottain. Siis uimassa joo voitais käydä, mutta ei altaassa, jossa minua kaulaan asti vettä. Siellä siis lapsii hyppii reunalta, sukeltaa, harjottelee potkimista jne. Tämä ei tietenkään ole mitenkään pakollinen meno, mutta kun ap kysyi mitä yhden lapsen äiti ei voisi tehdä useamman lapsen kanssa, niin tämä tuli ekana mieleen.

Vierailija
55/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pysty näkemään että kaikilla asioilla on sekä hyvät että huonot puolensa. yhden lapsen kanssa oli huomattavasti elämä helpompaa ja vaivattomampaa, mutta ei se neljänkään kanssa mitään kärsimystä ole, se vain ei ole yhtä helppoa ja vaivatonta kuin yhden kanssa, erilaista vain. Kummastakin tykkäsin (olin yhden lapsen äiti 8 vuotta ja olen ollut neljän lapsen äiti toiset 8 vuotta). Molempina aikoina on ollut sekä hyviä että huonoja hetkijä ja aikoja. Yhden kanssa pystyi tekemään paljonkin sellaisia asioita joita ei enää neljän lapsen kanssa edes huvita tehdä. Mutta miksi pitäisikään? Eihän yhden lapsen ja neljän lapsen äitinä elämä voi mitenkään olla samanlaista.

Vierailija
56/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 pientä lasta enkä voi heidän kanssaan mennä rauhassa istumaan kahvilaan.

Yhden kanssa voin sen tehdä.

Uimassa käyminenkin on hermoja raastavaa kahden kanssa.

Vierailija
57/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä, mä olen sellainen jolle kaikki on ihan hirveen vaikeeta ja mulla on vain yksi lapsi.

Mietin tässä vain, voisiko se vaikeus johtua siitä, että olen vammautunut lapsen syntymän jälkeen? Ei kai sentään. Mietitäänpä.

Vierailija
58/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei pysty näkemään että kaikilla asioilla on sekä hyvät että huonot puolensa. yhden lapsen kanssa oli huomattavasti elämä helpompaa ja vaivattomampaa, mutta ei se neljänkään kanssa mitään kärsimystä ole, se vain ei ole yhtä helppoa ja vaivatonta kuin yhden kanssa, erilaista vain. Kummastakin tykkäsin (olin yhden lapsen äiti 8 vuotta ja olen ollut neljän lapsen äiti toiset 8 vuotta). Molempina aikoina on ollut sekä hyviä että huonoja hetkijä ja aikoja. Yhden kanssa pystyi tekemään paljonkin sellaisia asioita joita ei enää neljän lapsen kanssa edes huvita tehdä. Mutta miksi pitäisikään? Eihän yhden lapsen ja neljän lapsen äitinä elämä voi mitenkään olla samanlaista.

Maalaisjärki sen jo sanoo että kyllä yhden lapsen kanssa on moni asia helpompi. Mutta kyllä kai viishenkisen perheen saa vaikka kuuhun jos on kova tahto, eihän siihen tarvita kuin Nasa ja kaksi miljardia dollaria.

Vierailija
59/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt oli vain kyse siitä, että pyysin perusteluja väittämälle.

Hyviä perusteluja on tullut, mutta yksikään niistä ei ole sellainen jota´en helposti pysty useamman lapsen kanssa tekemään.

Ja, kyllä pystyn käymään jokaisen lapseni kevätjuhlassa, koska meidän koulussa ne on porrastettu juuri siitä syystä, että vanhemmat pääsevät kaikkien lastensa kevätjuhliin :)

Vierailija
60/84 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse nähdä sitä vaivaa, mitä useamman kanssa. Kaiken saa tehtyä helpommin. Ei tarvitse kiinnittää sitä peräkärryä pyörän taakse, ei tarvitse seurata uimahallissa kuin sitä yhtä lasta, ostoksilla ei tarvitse vahtia toista, ei tarvitse tehdä montaakaan asiaa. Kaikkea voi tehdä useammankin lapsen kanssa, mutta ei päästä niin helpolla ;) Ja kyllä, olen sen verran laiska, että se on se suurin syy yhteen lapseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme