Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvahaaveet ja iso BMI

Vierailija
18.05.2010 |

Hei!

Mietinnässä on kolmas lapsi. BMI on 42 ja ikää 35. Ylipainoa on ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa, viimeisimmässä aloitusBMI oli 36, ekassa vähän pienempi. Kummassakaan raskaudessa ei ongelmia.

Uskallanko nyt näillä kiloilla ja iloilla suoda mahdollisuuden pikkukolmoselle? Ikääkin alkaa jo olemaan.

Laiduttamista olen yrittänyt, ja aina saanut 10 kiloa pois, ja 15 tilalle..motivaatiota ei siihen siis juurikaan ole.

Kokemusta isoilta immeisiltä ja kommenttia isoilta ja pieniltä. :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ison BMI:n omaavana?

b) ammattipuolelta, esim. terveydenhoitaja tjtn?

ap

Vierailija
22/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alussa veilä enemmän, koska pahoinvoinnin takia paino laskenut 5kg

Olen kaikissa odotuksissa ollut ylipainoinen eikä ongelmia ole ollut, Ei nytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, mulla ON nyt se kolmaskin lapsi, nyt 1v8kk. Olen nyt 36v ja kun sinun tavoin kyllästyin odottelemaan sitä onnistunutta laihdutusta, tulin raskaaksi.. BMI42,8, painoin kivat 115kg kun plussasin ja mikäs siinä... Aiemmin olin raskaana ollessa noudattanut tiukkaa r-diabetes-dieettiä ja saanut sillä +17 ja +22 kg. Nyt päätin karsia hiilarit minimiin, ruisleipää ja kasviksia sekä rasvatonta lihaa ja kalaa. No en kylläkään pystynyt painon nousua kokonaan estämään, mutta tuli vain 12kg, mikä oli tosi hyvä juttu.

Raskaus meni hienosti, ei hidastanut tahtia yhtään. RR oli ok koko ajan, sokerirasituksessa paastoarvo oli yli sallitun kuten esikoiseltakin. Testiin olisin joutunut kyllä sukurasituksenkin takia että ei sen puoleen. Kaikin puolin olin hyvinvoiva ja pirteä, sairasloman tarvetta ei tälläkään kertaa.

Synnytys oli hyvin nopea ja siksi helppo, poika painoi 3980g rv 41+0.

Tällä hetkellä BMI on "vain" 39,4. Ei minua kilot hidasta, ei tarvii läähättää eikä tuskailla, läskiä on lähinnä lantiolla ja reisissä, yläosasta en ole niinkään iso.

Mutta tämä oli minun tarinani. Se, miten sinulla ap menee, ei voi tietää ennenkuin kokeilee. Mutta kyllä minä uskaltaisin kannustaa.. =0)

Vierailija
24/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan kannustava.

Tokihan me olemme yksilöitä, mutta muiden kokemukset auttavat jäsentämään omaa mieltä ja ajatuksia. Tämän pikkukolmos"projektin" piti alkaa jo viime syksynä, mutta ajattelin, että ensin painoa pois. No tuloksena se, että olen nyt painavimmillani :/

Vierailija
25/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisessä raskaudessani taisi BMI olla jotakin 38 luokkaa tullessani raskaaksi, sitä edellisessä hiukan vähemmän, ehkä 36. Kumpikin raskaus sujui hyvin, mutta raskausdiabetes oli molemmissa, joskin sen hoitoon riitti ruokavalio ja verensokertin seuranta. Painoa ei kummassakaan raskaudessa tainnut tulla lisää kuin 5-8 kiloa (no joo, ihan lopussa siihen pari kiloa turvotusta päälle), ihan tarkkaan en muista. Molemmat raskaudet päättyivät terveen, ihan normaalikokoisen (n. 4kg) lapsen suht helppoon synnytykseen.

Niin, lisäisin vielä, että minulla oli molemmilla kerroilla ihana neuvolan täti, joka ei saarannut vaan oli aina kannustava!

Vierailija
26/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin normaalipainoon, kun ajattelin että olen sen velkaa lapsille, että heillä on "tavis"äiti.

Vierailija
27/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten BMI voi olla yli 40? Vieläkö seksiä pystyy harrastamaan noilla kiloilla?

Vierailija
28/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bmi "vain" 30 aloittaessa ja kiloja on nyt tullut 14. Viimeiset 5 viikkoa paino on pysynyt jopa samassa lukemassa.

Neuvolassa on yksi kiva täti ja kaksi, jotka pitävät huolen, että tajuan koko ajan olevani iso, lihava, epäterveellisesti elävä riskitapaus, joka kielloista ja valistuksesta huolimatta syö päivittäin pelkkää karkkia ja jota tullaan tästä vielä synnytyksessä rankaisemaan.

Vierailija
29/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten BMI voi olla yli 40? Vieläkö seksiä pystyy harrastamaan noilla kiloilla?

No mies kokeilee minkä poimun välissä on märkää ja tuikkaa sinne.

Ei tuollaiselle pienen äo:n ja ilmeisen pienen BMI:nkin omaavalla viitsi edes selittää.

Vierailija
30/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisit laihduttamisen ja ottaisit tilalle vaan terveellisemmät elämäntavat?

Liikut, nautit siitä. Teet pikku hiljaa! Älä edes yritä liikkua päivittäin.

Jos liikkuminen on puhdas nolla niin siitä on helppo tehdä VÄHÄN enempi. Merkkaa kalenteriin alussa vaikka tavoitteeksi liikkua 2 päivänä. Ei kannata jättää viikonloppuun molempia, siksi olen harjotellut alussa liikkumista merkkaamalla liikkumiset kalenteriin.

Sama ruualle. Kaloreita syöt, mutta katsot VÄHÄN laatua.

Tai jätät yhden keksin syömättä kymmenestä. Ja syöt säännöllisesti, reippaita annoksia. ÄLÄ NÄLKIINNYTÄ itseäsi!!!

Näin omat kilot tippu 80 kilosta 60 kiloon.

Sitten tulinkin raskaaksi kolmannesta lapsesta. Ja olin juuri ymmärtänyt ettei elämä ole kiloista kiinni, vaan siitä ELÄMISESTÄ. Nauttii terveellisemmästä ravinnosta ja liikkumisen riemusta!

Koskaan ennen en käynyt lenkillä, en saleilla. Aloitin lajin jota en olisi ikinä uskonut kokeilemani. Voitin vaan itseni.

Sen sijaan että olisin jatkanut lenkillä itseni häpeämistä, ajattelin että nyt loppuu: vaikka kamalalta näyttää niin jos en nyt lenkkeile niin ensi kesänä en ole upea.. ;)

Ja niin siinä kävi että mun perään kerran lenkillä yks mukava setä huikkaili! Se oikein pysähtyi katsomaan kun näki mun tulevan kohti, hymyili ja iski silmää. MULLE! Ja olin kahden lapsen äiti. :))

Kannattaa ottaa kontrolli omasta elämästään ja voittaa itsensä.

Mutta ikäsi puolesta tekisin lapsen.

Ja vaan alkaisin tekemään parempia valintoja liikkumisessa ja syömisessä! Antaa palaa.

Ei sun tartte olla langanlaiha, mutta sun pumppu rakastaa kun sitä kunnolla liikuttaisit, eikä yhtään vähempää suolisto, keuhkot, iho.

Ei hyvään elämään suuremmin motivaatiota tartte hakea.

Itse kävin kolmosen raskausaikana neuvolan ravintoterapeutilla ja se vähän hillitsi syömisiäni. Nyt on painoa vielä pudotettavana, imetysaikana ei saa laihduttaa niinkuin ei raskausaikanakaan mutta ylipainosen odottajan ei tartte syödä moskaa ettei vaan paino putoa.

Ne kilot karisee jos elämäntavat paranee. Ei siis laihdutella, muutetaan elämää ja nautitaan olosta!

Vierailija
31/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 14.

ap

Vierailija
32/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä odottaessani mulle huokaili terkka että neljän lapsen äidille riittää liikunnaksi vaunukävely.

Ja saa äiti jo olla pullea kun on monta lasta.

Harrastan potkunyrkkeilyä. Palaan vielä salille, vaikka olenkin neljän lapsen äiti! ;)

14

Vierailija
33/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan painettu koko päivä ulkona muksujen kanssa.

Kun on taas liikkuminen ollut pitkään sohvan ja jääkaapin välistä tepastelua niin ulkona vaan hidas seisoskelu tuntuu jo kivasti. ;)

Voisihan sitä käydä tekemässä enempi itsensä liikuttamista. Ukkokin mukana taustaryhmässä kun sille on luvannut jotain kivaa kun saa jotain välietäppeja painonlaskussa, mutta kaikki aikanaan!

Varsinkin alussa kannattaa nauttia olostaan, että liikkuu säännöllisesti.

Liikuntaa voi lisätä kun vaikka kävelet pienen lenkin nopeammin kuin kuukausi sitten. Pidennät VÄHÄN lenkkiä tai otat MUUTAMIA juoksuaskelia.

Puolenvuoden jälkeen juokset sen lenkin?

Näin minä olen tehnyt ja hyvää vauhtia paino suuntaa alaspäin. En ole rantakuntonen, ei hätää. Ehkä ensikesänä? ;)

14

Vierailija
34/34 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus sai alkunsa ekasta yrityksestä ja mulla BMI 47. Painoa raskausaikana tuli vaun 400g vaikka söin kuten ennenkin.