Kertokaa mulle, miksi mun kannattaisi mennä naimisiin.
- mulla omaisuutta (ja myös tulevia perintöjä) huomattavasti enemmän kuin miehellä
- miehellä puolestaan isommat tulot (käteen jää n. 800 enemmän kuussa)
- yhteinen omistusasunto, omistussuhteet 50 % - 50 %, asunnosta aika paljon lainaa
- ei lapsia vielä, mutta suunnitteilla
- en aio vaihtaa sukunimeä, vaikka mentäisiin naimisiin
- tunnetasolla avioliitto ei merkkaa mulle mitään, olisi vain juridinen sopimus
Kannattaako siis mennä naimisiin ja jos, niin millä perusteella?
Kommentit (26)
Kerroinhan alussa, että avioliitto ei merkitse minulle tunnetasolla mitään, joten jos menen naimisiin, teen sen siksi, että siitä on jotain juridista hyötyä (enemmän kuin haittaa). Rakastan miestäni ja ollaan onnellisia, naimisiinmeno ei sitä muuttaisi. Itse en ole yhtään innostunut mistään häähömpästä, joten mielummin tosiaan se maistraatin 2 minuutin vihkiminen, mutta mies on romanttisempi ja haluaisi kunnon juhlat, bestmanit ym, jos naimisiin mennään.
No, ehkä sitten en halua sitoutua, kun en "tahdo ja rakasta" niin paljon että haluaisin välttämättä naimisiin.
ap
onnettomuuksista. Etkä saa tietoja sairaalasta, kun et ole lähimomainen."
Luin, että sairaalan tietoihin voi ilmeisesti muuttaa myös avopuolison lähiomaiseksi. Tämän kannalta tietysti olisi helpompaa olla naimisissa.
"Ja jos oikein pahasti käy, et saa leskeneläkettäkään."
En ehkä muutenkaan saisi, kun omatkin tulot suht isot.
ap
..mitä ihmeen selittelyjä oikein kaipaat? Itse sen päätät, mitä teet. Jos ei rakkaus riitä syyksi mennä naimisiin, niin johan on maailma mullin mallin.
juurikin siksi, että voin päättää haluanko naimisiin vai ei. Rakkaudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, ollaan onnellisia näinkin! Mutta jos avioliitto on parempi esim. lasten kannalta, niin toki asiaa harkitsen. Tässä esiin nousseita avioliiton etuja on siis:
- ei tarvitse tunnustaa lasten isyyttä
- lähiomaisen asema esim. toisen joutuessa onnettomuuteen/sairaalaan
- mahdollinen leskeneläke
Haittapuolena sitten tuo, että omasta omaisuudestani pitäisi varmaan tehdä avioehto, koska jos kuolen, en halua, että omaisuuteni päätyy miehen mahdolliselle uudelle vaimolle & lapsille.
Kuulen mielelläni, jos muita perusteluja vielä on!
ap
ja turvata aviopuolison asema kuoleman tullen. Se on myös juridinen osoitus ulkomaailmalle, että olette tosissanne yhdessä. Jos niillä ei ole sinulle mitään merkitystä, sinun ei tarvitse mennä naimisiin. Kyllä kaikki varmasti hyvin sujuu niinkin, että vuodesta toiseen tsemppaa ostosopimusten, kuittien, omistuspapereiden jne. kanssa niin että pesänjako niiden avulla onnistuu helposti ilman että tarvitaan lakimiesten kallista apua.
Miksi AP et voi mennä vain rakkaudesta naimisiin, miksi tarvitsisit vain jonkun hyödyn mennäksesi? Ilmeisesti et rakasta tarpeeksi, silloin haluaisit mennä naimisiin miettimättä "kannattaako" vaan menisit koska haluat ja tahdot ja rakastat.
Kummallista kun jotkut naimattomat aina pohtivat happamina että "miksi pitäisi mennä naimisiin, mitä siitä olisi hyötyä?" Ei siitä tarvitsekaan olla mitään hyötyä, rakkaus ja tahto sitoutua riittää syyksi. Mutta jos tuolta ei tunnu, niin luonnollisesti silloin henkilö ei mene naimisiin.
Vai eikö AP:n mies halua naimisiin?