otanko vastaan automyyjän työn?
sellaista tarjottu nyt, pohja ja provisio, mulla myyntikokemusta muulta alalta ja mietin uskallanko vaihtaa. Kokemusta? Miten hankkii? Mitä vaatii? Joudunko olemaan aina töissä jne. Pienet lapset on, suurperhe, ja juu mamma olen.
Kommentit (36)
että minua kuvotti se yli viisikymppinen miesmyyjä, joka mairealla äänellä sanoi miehelleni että "Anna sitten rouvankin koettaa ajaa". Kertoili rasvaisia juttuja, jotka eivät millään lailla kiinnostaneet edes miestäni, joka on sivistynyt ja fiksu tapaus.
Minä ostan mieluummin autoni naiselta, joka on asiallinen että minua kuvotti se yli viisikymppinen miesmyyjä, joka mairealla äänellä sanoi miehelleni että "Anna sitten rouvankin koettaa ajaa". Kertoili rasvaisia juttuja, jotka eivät millään lailla kiinnostaneet edes miestäni, joka on sivistynyt ja fiksu tapaus.
etsin itselleni uutta autoa joku vuosi sitten ja oli todella inhottavaa kun minulle autokaupoissa puhuttiin kuin vajaaälyiselle.
oostin autoni sitten liikkeestä jossa minua palveli miesmyyjä, joka oli tavallinen ihminen ,oikein asiallinen ja mukava.
Sama on muuten kodinkonekaupoissa. Eivätkö ne myyjät tajua että sillä mielistelevällä, alentavalla käytöksellä asiakkaat saattavat vaihtaa liikettä. Niin ainakin minä teen.
Miksi myyjät ylipäätään käyttäytyvät niin typerästi?
saat myydä kuukaudessa 15 autoa, että pääset edes 3000 tuloihin. Pitää siis saada myydyksi auto vähän noin niinkuin joka päivä, jos haluat yli sen. Mitenhän siinä liikeessä kauppa käy? Minkälainen maine sillä on?
Entäs loma-ajan palkka?
samanlaista sopparia kuin muillekin (=miespuolisille) vastaavasti koulutetuille ja vastaavan työkokemuksen omaaville. Ettei yritetä kusettaa...
toisaalta sen voisi sitoa katteeseenkin eli 10% siitä mutta lopputulos on käytännössä ihan sama. Ja liike myy sen verran autoja että se parikymmentä autoa kuussa pitäisi saada myytyäkin.
t. AP
Ei mitään naisia vastaan mutta miksi myydä autoja kun ei niitä kunnolla miehetkään kaupaksi saa ninnannunnan
Ällöttäviltä ukoilta ei tule autoa ostettua. Asiallisilta kyllä. Mutta noissa miesmyyjissä on paljon sellaisia, jotka eivät tule naisasiakkaalta edes kysymään, miten voisivat palvella. Monesta liikkeestä olen sitten lähtenyt pois, kun ketään myyjää ei kiinnosta edes tervehtiä.
Viimeksi autoa ostaessani puntaroin kahden auton välillä, ja kaupat tuli sen normaalisti suhtautuvan kanssa ihan vain siksi, että sen toisen myyjän puheille tuntui niin inhottavalta edes lähteä. Se oli juuri tällainen "Minkä väristä autoa neidille saisi olla" -tyyppi. Ja koska toinen katsomani auto oli aivan samalla viivalla tän idioottimyyjän auton kanssa, niin valitsin kaupanteon ja keskustelut sen normaaliälyisen myyjän kanssa.
Eli naismyyjän kanssa minäkin mieluummin asioin, olettaen, että hän osaa suhtautua naisasiakkaaseen kuin normaaliin ihmiseen.
että nykyään moni ostaa auton mieluummin naiselta, ja ymmärrän erittäin hyvin.
Vaativa duuni se kyllä on. Jotkut ovat ihan kuin luotuja siihen hommaan, osa ei tule ikinä pärjäämään.
otin sen työn vastaan ja reippaan vuoden olen nyt tehnyt. Autoja menee kuukaudessa parikymmentä, yksi kolmasosa uusia ja loput käytettyjä, jos olen viikonlopun töissä niin vapaat pidän surutta jne. jne.
Naiselle ollut aika stressitöntä hommaa lastenhoidon jälkeen, en ymmärrä mitä nuo mieskollegat oikein purnaa.
Suositeltava ala naisille ja habakin kasvaa renkaita nostellessa -sekin kuuluu myyjälle ihan samalla tavalla kun muutkin työt.
asiakaspalveluun tottuneelle mitään mahkuja saada duunia?
otin sen työn vastaan ja reippaan vuoden olen nyt tehnyt. Autoja menee kuukaudessa parikymmentä, yksi kolmasosa uusia ja loput käytettyjä, jos olen viikonlopun töissä niin vapaat pidän surutta jne. jne.
Naiselle ollut aika stressitöntä hommaa lastenhoidon jälkeen, en ymmärrä mitä nuo mieskollegat oikein purnaa.Suositeltava ala naisille ja habakin kasvaa renkaita nostellessa -sekin kuuluu myyjälle ihan samalla tavalla kun muutkin työt.
että juuri tuota palkkaa mietin vähän pieneksi kun täällä aaveellä puhutaan ihan reippaasti isommista palkoista melkein keskipalkkoina suomalaisille. Autoetu mulla kyllä kiristää verotusta ja vaikuttaa siihen että päivähoitomaksut on tapissa eli täydet, mutta nostaa se onneksi eläkettäkin.
Jaksaiskohan tätä eläkeikään? Nyt ainakin tuntuu siltä.
Moikka, itse rakastan tätä työtä enkä vaihtaisi mihinkään muuhun hommaan. Ennen olin raksalla hommissa ja palkka on kaksinkertaistunut N.55TE/V sekä työ on niin minulle sopivaa ja mukavaa. Kaikkea saa touhuta autojen ja ihmisten parissa.
Nuohan on kaikki niitä mitä sun pitäs kysyä TYÖNANTAJALTA, eikä täältä!
vaikka kuinka yrittää niin on miesten ala...jos on lapsia ja tarvitsee varman elannon. Työajat on huonot.
ja miehet vievät kauppoja sun nenän alta. Autontuntemusta pitää olla ja paljon
mutta kaveri on automyyjä ja ihan normaalia 8h päivää tekee. Viikonloppuisin saattaa olla töitä, mutta siitä tulee viikko vapaat.
palkasta en tiedä. Välillä on ollut lomautettuna kun autokauppa ei ole käynyt...
bonuksena se, että työntekijät saavat auton työnpuolesta (ei toki omaksi :)) aluksi saivat myös bensat firman piikkiin, mutta nykyisin bensat pitää maksaa itse.
eikä autot ole koskaan kiinnostaneet, ei kannata ruveta. Asiakkaat vaatii paljon, myyjillä on kova keskinäinen kilpailu ja paljon on varmaan sekä asiakkaiden että työntekijöiden puolella asennetta, että naismyyjä ei tiedä mistään mitään. Toki hyvä naismyyjä, joka oikeasti osaa asiansa, voi ollakin sitten todella hyvä ja arvostettu ja esim. monille naisille naispuolinen automyyjä olisi varmaan todella mieluisa - jos myyjä siis osaa hommansa. Mikään ei ole niin noloa, kuin myyjä, joka suoltaa jotain markkinointi-itsestäänselvyyksiä eikä todellisuudessa ymmärrä mitään myymästään tuotteesta tai sen ominaisuuksista.
vieläkin kun hain yhtä automyyjän paikkaa ja mulle toimari totesi että häh-ei me kyl yleensä palkata naisia...... Oli siis ihan äimän käkenä kun soitin tarkempia tietoja paikasta. Olisin oikeasti ollut kiinnostunut. Olin tehnyt lähes 20v myyntityötä miesvaltaisella alalla ja myynyt varmaan kuukaudessa sen autoliikeen vuosiliikevaihdon verran!!
vaikka kuinka yrittää niin on miesten ala...jos on lapsia ja tarvitsee varman elannon. Työajat on huonot.
ja miehet vievät kauppoja sun nenän alta. Autontuntemusta pitää olla ja paljon
Hyvä jos joku nainen tulee alalle, häneltä ostaisin auton heti enkä niiltä idiooteilta miehiltä,jotka naureskelee että "voi voi jos rouvalta bensa loppuu"
Autoista ne ei tiedä mitään eikä naisista, jos eivät tajua että nainenkin tajuaa tankata auton jos bensavalo palaa.
Minäkin uskon, että ala on muuttumassa, se rasvanäppinen asiakaskunta vähenee ja tilalle tulee palvelua ja asiallista otetta vaativaa asiakaskuntaa, josta iso osa on naisia. Silloin myyjältä vaaditaan muutakin kuin hyvää jätkää ja kykyä listata konetyypit ja hevosvoimat.