Lasten housujen vyötäröstä
Onko tosiaan niin, että vaatteita on alettu tekemään pullukoille lapsille? Meillä on kaksi normaalipainoista lasta (5v ja 2v) ja olen onnistunut nyt kummallekin ostamaan housuja, jotka eivät yksinkertaisesti pysy ylhäällä. Sitten, jos on vyötäröllä kiristysnarut, niin pitää kiristää tosi paljon ja sitten vyötärö on menee todella ryppyyn ja ei sekään sitten lapsesta mukavalta tunnu.
Oletteko muut huomanneet samaa ongelmaa? Ja jos ette, niin minkä merkkisiä vaatteita lapsenne käyttävät?
Kommentit (25)
Hoikalla pojalla tosiaan ei tahdo housut pysyä ylhäällä. Collareissa on usein narukiristys, mutta kun poika ei vielä osaa tehd rusettia itse, niin eivät ne narut paljn auta.
Tytöllä (0-käyräläinen) tuntuu peppu usein vilkkuvan kyykistyessä jos housut ovat muuten sopivat. Muutenkin tuntuu että tyttöjen mallit ovat usein kapeampilinjaisia kuin poikien. Toki valmistajissa on paljon eroa.
Shortsit menevät pitkään. Meidän 110 cm käyttää nyt useita 86 cm shortseja (tai alunperin ovat lahkeet varmaan olleet puoleen sääreen).
kovin matalavyötäröisiä. Oudoksuttaa tietää naapurin ja puistokaverin alushousujen väri, ne kun vaan koko ajan vilkkuvat lapsien kanssa touhutessa.
Omalla - käyrillä painon suhteen, + käyrillä pituuden, hoikalla tytöllä silti lantiota ja pieni pömppömasu. Ei halua tiukkoja housuja, ei sillä että antainkaan. On todella outoa, kun muutkin ihan normaalien hoikkien tyttöjen äidit valittavat kireistä housun vyötäröistä. Kamalaa, jos pitää olla hoikan sijaan laiha, että voi ostaa muodikkaat farkut.
Tässä ketjussa on kyllä paljon päin vastaisia tapauksia.
Eikä niitä kiristysnaruja voi käyttää kun ei lapsi niitä välttämättä saa tarpeeksi nopeasti auki wc:hen mennessään. Eikä ainakaan takaisin kiinni, eikä muista sitten pyytää apua päiväkodissa. Itse olen ratkaissut sen ongelman niin että yritän ostaa mahdollisimman kapeita housuja sitten niihin laitan lisäkuminauhan nyörin tilalle. Eihän se nätti ole sitten siitä edestä, mutta ei voi mitään. H&M:n housut on ainakin ihan liian leveyitä, samoin jotkut Kappalhin housut. Lindeksiltä löytyy kapeampiakin. Ota mittanauha mukaan kauppaan ja merkitset muistiin lapsellesi sopivista housuista vyötärönympäryksen. Niin voit joskus löytää vyötäröstä sopivia housuja.
meidän 7v. tytölle on todella vaikea löytää sellaisenaan sopivia housuja.
Jo vauva-aikana törmäsin tähän ongelmaan kun 56cm housut aikoinaan putos nilkkoihin kun nostin vauvan ylös hoitopöydältä.
En usko et tää on mikään uus ilmiö. Itse jouduin pitkään hakemaan kaikki housut lastenosoastolta kun vastaavanlaiset housut naistenosastolta oli kauhian isot vyötäröltä.
Meidän neiti on hoikka ja pitkäjalkainen.
Pituus n. 125cm ja paino 22kg. Jalan sisäpituus 56cm. 128cm pitkät housut ja caprit nyt käytössä. Monissa farkuissa joutuu vielä laittamaan vyön vaikka niissä ois vyötäröllä se kiristyskuminauha.
Gollegehousuihin yms. saa aina pujottaa toisen kuminauhan,jotta olisivat käyttökelpoiset.
Todella tarkaan saa katsoa noiden hameiden & housujen vyötäröt. Moni vaate on jäänyt kaupaan juuri siitä syystä ettei ole vyölenksuja eikä vyötäröllä kiristysmahdollisuutta ja silti se vyötäärö on ollut aivan liian leviä.
Jumppacapreissa oli syksyllä vaivaset 5cm liikaa leveyttä käytöön otettaessa :(
Meillä on edeleen käytössä yhdet shortsit kokoa 80/86cm ,noh aika reilut sellaiset,mut kuitenkin. Ovat ihan nätit ja vielä hyvännäköiset joten en keksi syytä miksi niistä pitäisi luopua. Ostin ne aikoinaan tytön ollessa ½-vuotias Seppälän alesta 0,50 €,joten ainakin ovat olleet hintansa arvoiset ,koska niitä on useampana kesänä pidetty.
Olen kanssa pistänyt merkille saman minkä joku toinen kirjoittaja et joistain hoyusumalleista on saatavilla leveämpivyötäröinenkin malli mut ei kapeampaa.Harmillista,sillä sellaisa housuja ostaisin mieluusti.
eikä oma tyttö ole ainoa laatuaan tämän suhteen vaikka olen koittanut ostaessa katsoa, että on riittävän korkeat housut. Perhekerhossa puolella tytöistä vilkkuu peppuvako ja äideillä kanssa vähän samaa vikaa.