Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

no maistuuko se kasvisruoka?

Vierailija
18.05.2010 |

elikkästä syökö teijän tenavat sitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ruokina. Gratiinit, salaatit, keitot, kiusaukset, laatikot tms kaikki kelpaa. Nuorin nyt 8v.

Vierailija
2/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäs päästä siitä ajatuksesta et joka ruuassa on oltava jokko lihaa tai kalaa. ideoita? siis ihan linkkejä ohjeisiin jotka on toiminu tai niin edelleen??? :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tekemällä on tullut varmuutta, eli osataan tehdä oikeasti hyvää ja monipuolista kasvisruokaa, eikä pelkkiä eines-pinaattilettuja ja vihreätä salaattia. Jos minun pitäisi yhtäkkiä opetella tekemään kalaruokia, niin ruokarepertuaari olisi varmasti aika kapea ja lopputulokset kamalia, kun ei ole homma hanskassa. :D

Vierailija
4/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on helppo aloittaa, sillä sitä käytetään ihan kuin jauhelihaa, eikä eroa välttämättä huomaa lasagnessa tai pastakastikkeessa.

Vierailija
5/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun hoidan tuttujen lapsia, niin kasvisruokaa heillekin tarjoan. Tähän asti on maistunut, tietenkin teen aina semmoista ruokaa, mikä maistuu kasvisruokaan tottumattomillekin - sama aikuisten kohdalla.

Täytyy kyllä sanoa, että jos teen makaroonilaatikkoa, niin en erityisesti mainosta, että tässä ei nyt sitten ole jauhelihaa. Moni lapsi saattaa kuitenkin kavahtaa sellaista elintarviketta, johon ei ole kotona tottunut.

Tofu on sellainen ruoka-aine, josta moni lapsi tykkää, näin olen huomannut.

Semmoinen asia, jonka olen huomannut hankalaksi, on se, jos pitää kertoa, miksi me ei syödä lihaa. En nimittäin halua alkaa lapsille tuputtamaan omaa vakaumustani. Kerran olen kyllä sanonut, että mä en halua syödä eläimiä, mutta lapsen äiti oli siinä mukana, ja hän sanoi, että kyllä sä voit sanoa niin kuin asia on. Muuten yleensä sanon, etten voi syödä lihaa tai en halua tms.

Vierailija
6/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. pinaattikeitto, tomaattikastike, kasvismakaronilaatikko, linssikastike... Myös lisukekasviksia ovat syöneet muun ruuan kupeessa pienestä saakka ja paljon.

Vierailija
7/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille maistuvat hyvin pinaattiletut, kasvissosekeitto ja hernekeitto. Lapset eivät pidä aikuisten suosikista kasvislasagnesta, mutta eivät tosin jauhelihalasangestakaan.

Vierailija
8/8 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnekseni joutunut ruuasta tappelemaan yhtään. Meillä syödään sitä mitä on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi