G: vauvan/lastenruokamerkit
Mitä ostat ja suosittelisit toisillekin, mitä et lapsellesi syöttäisi?
Syitäkin voi laittaa jos haluaa.
Kommentit (13)
täällä kaikki supermammat aina itse kaikki ruoat ja hedelmäsoseet lapsilleen?
Tykkään kyllä eniten Piltin hedelmäsoseista kun ne on vähän paksumpia.
Hipp, Babynat, Bona, Semper, Muksu ja Piltiltä yksi marjasose
Piltin 8kk ruoat eivät kelpaa lapselle, pienempänä söi niitä 6kk soseita ihan innoissaan, enää ei osteta Pilttiä
ei taida olla vielä hereillä...
Olisin halunnut tietää lukeeko kukaan niitä tuoteselosteita, mitä ne purkit oikeasti sisältää?
Niin monissa on ensimmäisenä "raaka-aineena" vesi, sitä on sitten saostettu riisitärkkelyksellä, pektiinillä, kalsiumsitraatilla, vehnä- tai tapiokatärkkelyksellä. Aika surkeita ruokia, jos 50% on saostettua vettä ja loppu sitä mitä purkin kyljessä lukee suuremmin kirjaimin.
Ei aina viitsisi ja jaksaisi itse keitellä soseita, mutta niistä tietää että lapsi saa oikeasti ruokaa. Vettä juodaan sitten mukista, ettei sekään jää pois ruokavaliosta.
Meillä menee tosi monenlaiset soseet. Ne mitkä EI mene:
Semperin vihannes/lihasoseet - on liian "tönkköjä". Lapsi ei vain syö niitä - jää pyörimään suuhun.
Muksu hedelmäsoseet: Lähes kaikissa on omenaa/omenamehua, jolle lapsemme on allerginen. Muksu päärynäsose on liian juoksevaa, sitä tippuu AINA lusikasta matkalle, eli pöydälle, josta lapsi sotkee sitä joka paikkaan tai vaatteille jos reissussa syöttää sylissä.
paikallises s marketis oli muksut soseet 0,10 purkki.ostettiin melkeen ne kaikki:D ja sit oli vellit 0,10.päiväys vast elokuussa.niitäkii ostettiin isot läjät... eli muksu soseil ny jonku aikaa. hedelmäseiska on hyvää:)
hyviä semper, muksu ja hipp, bona ok, piltit huonoimpia mutta niissäkin joitain hyviä. Eroja on paljon, joillain merkillä jotkut on hyviä ja toisrt huonompia ja toisinpäin . Makukysymyksiä. Kokeilemalla löytää. Mutta siis sanoisin, että ne piltit on yleisesti ottaen huonoimpia.
siis niissä pilteissä yleensä eniten niitä täyteaineita, riisitärkkelystä, ja hedelmäsokeria.
Liha-ja vihannessoseet pahimman makuisia, myös eniten kovia peunanpaloja ym. isompien ruoissa.
on meillä suosituin. Toki muitakin ostetaan, mutta parhaimmat on muksulla ja niissä ei ole lisättyä sokeria hedelmä- ja marjasoseissa.
Kasvis- ja lihasoseet teen itse kosksa vauva ei suostu purkista niitä syömään ja lisäksi ne on niin veteliä etten oikein mielellään edes syötä...
Semper, Hipp ja Muksu
Parhaimman makuisia ja ne mitä ostan, suurin osa on luomua.
Pilttiä ja Bonaa en osta, maistuvat omasta mielestä ihan hirveälle niin enpä niitä viitsi lapsellekaan sit syöttää.
Ruotsin puolelta oon hommannut Semper -ruokia ja mehuja, mitä en ole ainakaan täältä Pohjois-Suomen kaupoista löytänyt. Ja siellä vauvanruokahyllyt notkuu luomuruokia, täällä niitä pitää pyytää kauppiaalta valikoimiin...
Meilla tehdaan kaikki itse ja lahes kaikki on luomua. Suosin myos kauden vihanneksia ja hedelmia. Helppo homma, ei tarvitse keitella joka paiva, riittaa pariksi paivaksi ja pakasteessa on hatavaraa jos tulee kiire. Lapsi saa ruokaa tuoreista elintarvikkeista. Suosittelen.